G's project 9 - JCW --> Willem is back!! ;-)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mei 2009, 11:15

haha... Ja de meningen zijn verdeeld... 8)

Ik heb net 'pech' dat ik de laatste weken al mijn stock works verlgen verkocht heb... Dan maar even terug zwarte R113 en R109's besteld...

Kzal wel zien als ze binnen zijn welke het weer worden... Ben nog wat anders aan het overwegen, hoewel ik liever terug een 205 band wil, want heb dit weekend op MU gemerkt dat een smallere band toch wel merkelijk beter rijdt dus sluit ik 8" breed toch liever weer uit... :wink:

Nu even afwachten wat Rota zegt, wss gaan ze geen schuld willen bekennen... Ik ga sowieso een losse velg bestellen, en als deze is toegekomen, gaat het setje in de verkoop! Duurt toch nog even voor de velg gaat toekomen, kan ook moeilijk 3mnd met 3velgen rijden... :oops:
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
jbcola
Brugse zot

26 mei 2009, 11:22

GregBem schreef:Nu even afwachten wat Rota zegt, wss gaan ze geen schuld willen bekennen...

:X :()
rem.
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 mei 2009, 11:25

ja da hebt ge me die aftermarket wheels e :lol: kunt beter bij de originele shit blijven... :mrgreen:
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mei 2009, 11:30

Dat is niet best zeg! Ik vond ze er nog wel zo gaaf onder staan!

Je hebt niet veel geluk met je wagen, eerst die lip en nu je velg!

Sterkte man!
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 mei 2009, 11:52

Jurgen schreef:wtf :S

Buiten het feit dat het een diepe put is, ligt het merendeel ook wel aan de velg denk ik. Mijn velgen (R109) hebben al zo vaak putten moeten slikken en verdragen, en tegen hoge snelheden (ik let nooit op putten :D) en buiten stoeprandschade hebben ze nog geen een kram gegeven...
BMW kwaliteits controle is zeer streng, waarom denk je dat al de OEM BMW/MINI velgen gemaakt worden door BBS, Ronal e andere grote merken?

ik heb ook al een paar keer een put gereden waar ik echt dacht van 'nu zijn ze omzeep...' stap uit en niks! perfect recht!

die put van op de foto van Greg lijkt nog niet eens zo erg te zijn! ofwel maakt Rota geen goede kwaliteit, ofwel zit er een productie foutje in? (lijkt me echt wel extreem te zijn!) op een trackday waar ik onlangs was had er iemand z'n remklauw laten exploderen, BBS velgen waren ook helemaal gebroken maar nog helemaal niet zo erg als hier!

toch sterkte! niemand wil dat meemaken :|
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2009, 11:57

Als ik jou was zou ik direct al mijn rota's in de prullenbak gooien na dit geval.
Is veiligheid niet het allerbelangrijkste wat er is :shock: . Als dit op de snelweg was gebeurd, dan
hadden er hele nare dingen kunnen gebeuren :oops: . Ben heel blij dat alles goed is afgelopen.
Het zijn mooie velgen, maar bij mij komt veiligheid toch echt eerst en dan de looks.
Je kan natuurlijk altijd nog een echt setje BBS kopen, maar ja dat kost dan ook een flinke duit.
Succes met de afhandeling!!

BTW hoe ben je thuis gekomen???
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 mei 2009, 11:59

jbcola schreef:
Fred schreef:Tja ... i hate to say i told you so, maareuh ...

Afbeelding :?

mss is het gewoon een productiefout, maar ik moest ff aan deze foto denken :).
Aan de kwaliteit van Rota gaat het volgens mij zeker niet liggen!
Hoeveel setjes worden er van verkocht en hoeveel zo'n gevallen kennen we?? :roll:
Kan je met iedere velg tegenkomen mijn gedacht...
Toen ik vroeger in de bandencentrale werkte heb ik wel vaker zo'n dingen gezien zelfs met "echte" BBS velgen :roll:
Dat replica gedoe vind ik ook maar flauwe zever, hoeveel velgen zijn er niet op de markt die lijken op elkaar :O
er is ook een verschil in replica's é.. ik ken wel een paar mensen die na een aantal jaar replica's alleen nog maar originele velgen willen. (gewicht, lak die afpelt, niet sterk genoeg, etc)

maar natuurlijk ook omgekeerd, hangt af van het gebruik denk ik (Rota staat een beetje bekend als fake velgen, uit de Filippijnen :oops: http://4g63vim.wordpress.com/2007/11/01 ... ed-wheels/ :oops: )
jbcola
Brugse zot

26 mei 2009, 12:49

Laat ons duidelijk zijn dat deze wielen geen replica's zijn he jongens :roll:
Gewoon een wiel die erop trekt zoals zoveel andere merken wel gelijkenissen hebben met een LM van BBS....
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 mei 2009, 12:54

jbcola schreef:Laat ons duidelijk zijn dat deze wielen geen replica's zijn he jongens :roll:
Gewoon een wiel die erop trekt zoals zoveel andere merken wel gelijkenissen hebben met een LM van BBS....
het zijn zeker geen exacte replicas idd! zoals ik al eerder zei vind ik ze erg hard verschillen van echte LM's.

maar wel duidelijk op geinspireerd, qua looks dan... veel meer dan een show velg is dit niet imo.. beetje zoals de eerste HRE velgen (met een enorm verschil in prijs :lol: )
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2009, 13:28

idd, de meningen zijn verschillend!!

ik ga zeker de mijne niet verkopen omdat dit is gebeurt bij Greg.
ik heb er natuurlijk onmiddelijk voor gebeld.. en ze waren er onmiddelijk mee bezig..
Rota wielen zijn gekent voor de race-rij!! laten we duidelijk zijn.. kwa gewicht & sterkte, maar een productie fout kan altijd gebeuren hè..

70% van de VW's die rondbollen in Belgie hebben replica's velgen!!!! dus slechte velgen??!!

laten we duidelijk zijn.. Rota is een merk.
"replica's of namaak wielen.. zijn wielen die in hetzelfde fabriek worden geproduceerd waar ze de echte maken!!!!!"

- als dit morgen gebeurt met R113 wielen, gaat dan iedereen zen ECHTE mini wielen verkopen???

- en iedereen die met een cooper s R56 rijd, moet zen wagen ook maar verkopen omdat er ne Peugeot motor in ligt???

William Blake@ Linea Corsa wordt NIET in de Filippijnen gemaakt!! :lachuh dus daar zal het niet aan liggen hè!!!

Gr.Mario
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2009, 13:37

Meningen verschillen inderdaad, maar ik zie dit echt niet zo makkelijke gebeuren met 113's of OEM velgen in het algemeen. Zoals eerder werd aangegeven zijn de BMW kwaliteitseisen volgens mij toch wel iets strenger dan bij Rota o.a.
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 mei 2009, 14:06

denizg schreef:Meningen verschillen inderdaad, maar ik zie dit echt niet zo makkelijke gebeuren met 113's of OEM velgen in het algemeen. Zoals eerder werd aangegeven zijn de BMW kwaliteitseisen volgens mij toch wel iets strenger dan bij Rota o.a.
en daarom wegen ze ook ettelijke kilo's meer!!
Maar het ziet er idd allemaal toch wel verontrustend uit.... (maar mij hoor je niet zeggen dat het niet bij een ander merk zal/kan gebeuren....)
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 mei 2009, 14:09

tirex schreef:idd, de meningen zijn verschillend!!

ik ga zeker de mijne niet verkopen omdat dit is gebeurt bij Greg.
ik heb er natuurlijk onmiddelijk voor gebeld.. en ze waren er onmiddelijk mee bezig..
Rota wielen zijn gekent voor de race-rij!! laten we duidelijk zijn.. kwa gewicht & sterkte, maar een productie fout kan altijd gebeuren hè..

70% van de VW's die rondbollen in Belgie hebben replica's velgen!!!! dus slechte velgen??!!

laten we duidelijk zijn.. Rota is een merk.
"replica's of namaak wielen.. zijn wielen die in hetzelfde fabriek worden geproduceerd waar ze de echte maken!!!!!"

- als dit morgen gebeurt met R113 wielen, gaat dan iedereen zen ECHTE mini wielen verkopen???

- en iedereen die met een cooper s R56 rijd, moet zen wagen ook maar verkopen omdat er ne Peugeot motor in ligt???

William Blake@ Linea Corsa wordt NIET in de Filippijnen gemaakt!! :lachuh dus daar zal het niet aan liggen hè!!!

Gr.Mario
Rota velgen bekend in de racerij? Laat me niet lachen, bij mijn weten hebben niet eens een lichte gesmede velg in hun gamma! Het is en blijft de 'budget' keuze voor de liefhebber, met alle pro en cons natuurlijk. Gewicht en sterkte.. vergelijk een Volk velg met de Rota replica/lookalike/whatever.. of in dit geval BBS LM (al verschillen ze nog vrij hard, overal op 't internet worden ze wel aangeprezen als LM-replica) :wink: Al hun 'track' of 'racing' velgen zijn geinspireerd op echte Speedline's, RAYS, Volk, etc.. maar aan een fractie van de prijs.. natuurlijk kan je nooit dezelfde kwaliteit verwachten dan!

Zoals ik al eerder zei, je hebt ook verschillen in replica's.. sommigen zijn héél goed! Wat bedoel je precies met "70% van de VW's die rondbollen in Belgie hebben replica's velgen!!!! dus slechte velgen??!!"

Wat is de link met Rota en Linea Corse/a?

N14 blok is evenveel BMW als PSA :wink:

Edit: "replica's of namaak wielen.. zijn wielen die in hetzelfde fabriek worden geproduceerd waar ze de echte maken!!!!!"

WTH?
Laatst gewijzigd door William Blake op 26 mei 2009, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 mei 2009, 14:12

dangixxer schreef:
denizg schreef:Meningen verschillen inderdaad, maar ik zie dit echt niet zo makkelijke gebeuren met 113's of OEM velgen in het algemeen. Zoals eerder werd aangegeven zijn de BMW kwaliteitseisen volgens mij toch wel iets strenger dan bij Rota o.a.
en daarom wegen ze ook ettelijke kilo's meer!!
Maar het ziet er idd allemaal toch wel verontrustend uit.... (maar mij hoor je niet zeggen dat het niet bij een ander merk zal/kan gebeuren....)
Appelen met appelen vergelijken é.. Mini velgen zijn trouwens niet zo zwaar.. dikke 10 kg zonder band voor een 18inch 7j velg is best netjes.

Zet een echte BBS LM eens naast de Linea Corsa/Rota op de weegschaal.. of Volk/Team Dynamics.. :wink:

Maar.. ja relatief gezien zijn ze idd aan de zwaardere kant omdat ze 'cast' zijn.. 'forged' is veel lichter, sterker en duurder! (wat een goede sportvelg moet zijn)
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2009, 14:43

Als dit bij een van mijn wielen zou gebeuren zou ik ze er direct allemaal af halen en andere wielen eronder leggen... en ik zou ze zeer zeker NIET doorverkopen.... (denk trouwens dat er weinig mensen zijn die deze velg nog kopen na dit incident..)

Als dit van voor gebeurd met een snelheid van 150 + is de kans groot dat je het niet na verteld!!

of het nu een merk of geen merk is... het is wel degelijk troep, anders gebeurd dit niet!

Terug naar “Show your ride”