Het nieuwe flexibele tusenstuk wat kapot is gegaan in het MTH spruitstuk. Geen reactie van MTH en geen bedrijf wat hier in de buurt zoiets kon leveren door de grote diameter, maar Beek Autoracing natuurlijk wel. Gelukkig zit er wel een bedrijf in de buurt wat RVS uitlaten kan lassen zodat er binnenkort weer een MTH spruitstuk op reserve ligt.

En de nieuwe Cat Cam nokkenas. Volgens de praktijkervaringen uit Duitsland echt een topper, niet alleen meer vermogen maar ook meer koppel. Bovendien vermindert de compressordruk door de betere doorstroming en dat kan ik wel gebruiken aangezien er soms 1,3 bar valt af te lezen op de drukmeter. Dat komt omdat de kleppen langer open staan en de compressor zijn druk beter kwijt kan naar de cilinders, een lagere druk resulteert dus niet in minder vermogen maar een betere vulling van de cilinders. Ik hoop dat de nokkenas er over een week in zit, net op tijd voor Speedy MINI II

Ook voor deze nokkenas een compliment aan Beek Autoracing. Ik had hem eerst in Duitsland besteld maar deze kon daar maanden niet geleverd worden omdat men er kennelijk een tekort had aan originele nokkenassen. Éénmaal besteld bij Beek was de nokkenas er binnen één week en ook nog eens tegen een behoorlijk lagere prijs!