Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
dus er zijn 2 OBD in/uitgangen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Neuj... Maar kun diegene die onder je dash uitkomt volgens mij loskoppelen en alles wegwerken achter het dash ( ipv eronder )
Pm Davy anders ff. Die heeft t bij mij bedacht

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
hmm meen dat m´n shiftlight op de ODB is aangesloten.. kan er dus geen scangauge bij?GreyCooperS schreef:Neuj... Maar kun diegene die onder je dash uitkomt volgens mij loskoppelen en alles wegwerken achter het dash ( ipv eronder )
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dr bestaat vast wel een splitter iod 
En waarom een scangauge van €160 als je het met een gratis app en een bluetooth obd-ding kan voor €25??

En waarom een scangauge van €160 als je het met een gratis app en een bluetooth obd-ding kan voor €25??
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- GreyCooperS
- Forum Junky
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Alleen de draadjes zijn afgetapt achter het dashboard, de OBD-stekker is dus nog gewoon vrij!Shag schreef:hmm meen dat m´n shiftlight op de ODB is aangesloten.. kan er dus geen scangauge bij?

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gister hebben Richard en ik de ELM module binnen gekregen. Super gaaf zo! Een hele zooi meters erbij. Jammer dat de MINI toch e.e.a. niet ondersteund. Torque is zo'n uitgebreide app dat veel niet mogelijk is met de ECU van de MINI. Je moet dan ook over een auto beschikken met 380 sensoren ofzo. In de racerij waarschijnlijk.
Het leuke is ook dat ik geen boordcomputer heb, alleen enkel de temperatuurmeter. Maar met Torque kan ik wel al deze gegevens over verbruik zo uitlezen
Snap alleen niet de gegevens van koppel en vermogen. Hoe ie dat kan berekenen.
Wel een mooie inlaattemperatuur van 14 tot max 16 graden nu
bij 3,5 buitentemp.
Het leuke is ook dat ik geen boordcomputer heb, alleen enkel de temperatuurmeter. Maar met Torque kan ik wel al deze gegevens over verbruik zo uitlezen

Snap alleen niet de gegevens van koppel en vermogen. Hoe ie dat kan berekenen.
Wel een mooie inlaattemperatuur van 14 tot max 16 graden nu

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Werkt idd echt ge-wel-dig!!!
Heb me een eigen meter setup gemaakt nog ff kijken waar ik m mee ga uitbreiden als ik de pro-versie heb geinstaleerd.
De boostmeter is nog een beetje vaag voor mij.. bij stationair draait die mega vacuum.. maar dat is de luchtdruk die buiten heerst, toch? Dat zou 0 moeten zijn.. maar ik rij nu (stock) en haal iets van 9psi
Echt onwijs leuk speelgoed!
Wilde t vandaag op een stadsbus proberen maar uit haast vergeten
volgende week weer een kans 
Heb me een eigen meter setup gemaakt nog ff kijken waar ik m mee ga uitbreiden als ik de pro-versie heb geinstaleerd.
De boostmeter is nog een beetje vaag voor mij.. bij stationair draait die mega vacuum.. maar dat is de luchtdruk die buiten heerst, toch? Dat zou 0 moeten zijn.. maar ik rij nu (stock) en haal iets van 9psi

Wilde t vandaag op een stadsbus proberen maar uit haast vergeten

) | bar-end mirrors

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik rij nu ongeveer op 16-17 graden met 4 graden buiten bij 120 rijden.
160 op de snelweg is 20 graden IAT en bij plankgas 19,3 psi druk
Waarom ik voor de scangauge heb gekozen; het is voor mij een permamente - kleine oplossing die ik ook kan gebruiken om foutcodes uit te lezen en te wissen (en omdat ik nog iets tegoed had van outmotoring - kreeg dat ding gratis)
Nee, een compressor draait vacuum als ie niet onder last draait. Als je op het gas gaat creeer je druk, als je dat niet doet vacuum.BMX schreef:Werkt idd echt ge-wel-dig!!!
Wilde t vandaag op een stadsbus proberen maar uit haast vergetenvolgende week weer een kans
Ik rij nu ongeveer op 16-17 graden met 4 graden buiten bij 120 rijden.
160 op de snelweg is 20 graden IAT en bij plankgas 19,3 psi druk
Waarom ik voor de scangauge heb gekozen; het is voor mij een permamente - kleine oplossing die ik ook kan gebruiken om foutcodes uit te lezen en te wissen (en omdat ik nog iets tegoed had van outmotoring - kreeg dat ding gratis)
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi om te horen dat die inlaattemp ook nog aardig representatief is. De tablet is voor mij nu ook permanent en kan er dus ook de foutcodes mee uitlezen en resetten. 

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
19,3PSI!!!?!!! WTF! 
pffffff.. sta ik dan met 9,5PSI
hahaha
maar met deze app kan je ook foutcodes opvragen enzo
maar die had ik niet dus dgeen idee hoe goed het werkt
haha
Moet nog ff een programma downloaden en dan zou ik ook BMW/MINI-specifiek moeten kunnen uitlezen met de pc

pffffff.. sta ik dan met 9,5PSI

maar met deze app kan je ook foutcodes opvragen enzo

Moet nog ff een programma downloaden en dan zou ik ook BMW/MINI-specifiek moeten kunnen uitlezen met de pc

) | bar-end mirrors

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ik heb dr geen.. stiekem wel jammer.. kan ik t meteen testen
haha
Heb nu ook de pro-versie.. echt TOP!
Dan kan je je meters zelf instellen en dan lijkt t net of je veel boost hebt
alleen staat de max dan op 10PSI :x maar slaat die wel lekker ver uit
hahaha
de PK-meter weet ik nu hoe die werkt
je moet zelf invullen hoeveel pk je hebt en dan meet die dat aan toerental en gaspositie wat je gebruikt
hahaha
miss straks een keer een 0-100 en 1/4mile uitproberen maar dan wel als de weg een beetje droog is anders heeft t 0-zin
Anders is het leuk om die open te houden tot het voorjaar
heb je die dan??sander_r53 schreef:Mooi om te horen dat die inlaattemp ook nog aardig representatief is. De tablet is voor mij nu ook permanent en kan er dus ook de foutcodes mee uitlezen en resetten.
ik heb dr geen.. stiekem wel jammer.. kan ik t meteen testen

Heb nu ook de pro-versie.. echt TOP!
Dan kan je je meters zelf instellen en dan lijkt t net of je veel boost hebt

de PK-meter weet ik nu hoe die werkt

je moet zelf invullen hoeveel pk je hebt en dan meet die dat aan toerental en gaspositie wat je gebruikt

miss straks een keer een 0-100 en 1/4mile uitproberen maar dan wel als de weg een beetje droog is anders heeft t 0-zin

) | bar-end mirrors

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee ik had geen foutcodes... maar wanneer die er zijn kun je resetten 

Onze sponsors