Indy Blue R53 aan de beurt...
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- Fabian
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Wauw echt gaaf zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Walter, prachtige foto
!! Verdiend inderdaad een plek op de muur!
@peter, da's een mooi actieplaat zo op groot formaat!


@peter, da's een mooi actieplaat zo op groot formaat!
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Peter die is zeker gaaf die ringfoto en top voor aan de muur.
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
ff afstoffen hierzo
. Nieuwe vervangingsspullen aangeschaft voor de remmen. Begon redelijk nodig te raken aan de voorzijde, zowel schijven als blokken. Achter ging nog wel maar die heb ik meteen maar even meegenomen.
Greenstuff blokken en zimmerman schijven. Ben benieuwd hoeveel minder remstof dit gaat opleveren, aangezien je alles op mijn velgen ziet
(fotootje ff van Wilco geleend)


Greenstuff blokken en zimmerman schijven. Ben benieuwd hoeveel minder remstof dit gaat opleveren, aangezien je alles op mijn velgen ziet

(fotootje ff van Wilco geleend)

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Vandaag de GRS intercooler plus GRS luchtstroom plaat gemonteerd.
In principe is het een bold-on montage dus typisch iets om zelf te doen. Als je dan echter twee steunarmpjes moet verwijderen van je blok sta je wel een beetje raar te kijken, maar ach het staat in de handleiding
Scoop moet los maar scoop bevestiging is ruk en van het type eenmaal vast, nooit meer losmaken.... 2 vd 4 bevestigingen stukgetrokken, dus die zit er nu in met een paar klontjes kit...zal die 1ste niet zijn om hem te verliezen denk ik bij 200+ dus deze moet ik even in de gaten houden.
Blij dat de bougies net vervangen zijn. De intercooler is flink groter dan standaard, deze moet eraf als je bij alle bougies wilt komen.
Achterkant zit tegen bougie kabels aan, zal wel geen kwaad kunnen maar als iemand dit kan bevestigen
ziet er wel allemaal erg netjes uit de spullen van GRS.
oud en nieuw

luchtstroom begeleider klaar om aan de onderkant van de motorkap te monteren. Zo zit het met de kap dicht


Verder nog behoorlijk roestende bouten van de kop? zie hieronder. Iemand een idee of dat kwaad kan/iemand dit eerder gezien?. Heb ze met anti-corrossie ingesmeerd om erger te voorkomen. Ik ga Klaas ff bellen maandag, ik vermoed dat je dit niet zomaar los en vast zet (momentsleutel etc)


In principe is het een bold-on montage dus typisch iets om zelf te doen. Als je dan echter twee steunarmpjes moet verwijderen van je blok sta je wel een beetje raar te kijken, maar ach het staat in de handleiding

Scoop moet los maar scoop bevestiging is ruk en van het type eenmaal vast, nooit meer losmaken.... 2 vd 4 bevestigingen stukgetrokken, dus die zit er nu in met een paar klontjes kit...zal die 1ste niet zijn om hem te verliezen denk ik bij 200+ dus deze moet ik even in de gaten houden.
Blij dat de bougies net vervangen zijn. De intercooler is flink groter dan standaard, deze moet eraf als je bij alle bougies wilt komen.
Achterkant zit tegen bougie kabels aan, zal wel geen kwaad kunnen maar als iemand dit kan bevestigen

ziet er wel allemaal erg netjes uit de spullen van GRS.
oud en nieuw

luchtstroom begeleider klaar om aan de onderkant van de motorkap te monteren. Zo zit het met de kap dicht



Verder nog behoorlijk roestende bouten van de kop? zie hieronder. Iemand een idee of dat kwaad kan/iemand dit eerder gezien?. Heb ze met anti-corrossie ingesmeerd om erger te voorkomen. Ik ga Klaas ff bellen maandag, ik vermoed dat je dit niet zomaar los en vast zet (momentsleutel etc)


R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Achterkant tegen de bougiekabels aan kan geen kwaad, alles is geisoleerd en de IC wordt nooit echt HEEL heet
Roestende boutjes in je kleppendeksel zijn normaal, bij mij kijken ze allemaal oranje. Ze hoeven bijna nooit los, dus het is ook niet echt een probleem. Je kan water en vocht nou eenmaal niet vermijden onder je motorkap met zon brievenbus in je motorkap. Boutjes kun je gewoon losdraaien, je merkt het direct als ze vastzitten, kunnen dan namelijk echt NIET verder. Ik geloof dat drie boutjes gedaan moeten worden met een lang pijpje omdat deze langere schroefdraad hebben om de slanggeleiders op vast te zetten
Steuntjes kunnen in principe blijven zitten, hebben alleen geen functie meerwall-e schreef:Vandaag de GRS intercooler plus GRS luchtstroom plaat gemonteerd.
In principe is het een bold-on montage dus typisch iets om zelf te doen. Als je dan echter twee steunarmpjes moet verwijderen van je blok sta je wel een beetje raar te kijken, maar ach het staat in de handleiding![]()
Scoop moet los maar scoop bevestiging is ruk en van het type eenmaal vast, nooit meer losmaken.... 2 vd 4 bevestigingen stukgetrokken, dus die zit er nu in met een paar klontjes kit...zal die 1ste niet zijn om hem te verliezen denk ik bij 200+ dus deze moet ik even in de gaten houden.
Blij dat de bougies net vervangen zijn. De intercooler is flink groter dan standaard, deze moet eraf als je bij alle bougies wilt komen.
Achterkant zit tegen bougie kabels aan, zal wel geen kwaad kunnen maar als iemand dit kan bevestigen![]()
ziet er wel allemaal erg netjes uit de spullen van GRS.
Verder nog behoorlijk roestende bouten van de kop? zie hieronder. Iemand een idee of dat kwaad kan/iemand dit eerder gezien?. Heb ze met anti-corrossie ingesmeerd om erger te voorkomen. Ik ga Klaas ff bellen maandag, ik vermoed dat je dit niet zomaar los en vast zet (momentsleutel etc)
Achterkant tegen de bougiekabels aan kan geen kwaad, alles is geisoleerd en de IC wordt nooit echt HEEL heet
Roestende boutjes in je kleppendeksel zijn normaal, bij mij kijken ze allemaal oranje. Ze hoeven bijna nooit los, dus het is ook niet echt een probleem. Je kan water en vocht nou eenmaal niet vermijden onder je motorkap met zon brievenbus in je motorkap. Boutjes kun je gewoon losdraaien, je merkt het direct als ze vastzitten, kunnen dan namelijk echt NIET verder. Ik geloof dat drie boutjes gedaan moeten worden met een lang pijpje omdat deze langere schroefdraad hebben om de slanggeleiders op vast te zetten
Onze sponsors