Mini Cooper S Roadster
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wel echt uber bruut haha
Re: Mini Cooper S Roadster
Dafuc!!!! Bizar, maar ff een domme vraag. Dit is toch niet alleen software meer. Moet je dan ook niet de toeren begrenzer verder weg zetten, andere nokkenas. Alle rommel in de motor zelf laten balanceren etc. Of zie ik dit verkeerd?P5ycH0 schreef:Heb je nú al een filmpie gemaakt?
Wel echt uber bruut haha
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Maximaal toerental zal hier wel iets van 7100 RPM zijn.
Die van mij loopt nu bij 4000 RPM 155km/h op de tellen met de originele maat banden (205/45/17).
Kan natuurlijk ook zijn dat er iets van 205/40 op ligt... heb ik nu op de zomerbanden en dat scheelt heel wat op je snelheidsmeter.
Die van mij loopt nu bij 4000 RPM 155km/h op de tellen met de originele maat banden (205/45/17).
Kan natuurlijk ook zijn dat er iets van 205/40 op ligt... heb ik nu op de zomerbanden en dat scheelt heel wat op je snelheidsmeter.
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb met de 225 45 17 2km/u verschil tussen gps snelheid en wat er op de teller staat
Maar de auto stopt nu wel bij 220 per uur met sneller gaan haha. Daar is het nu op
Maar de auto stopt nu wel bij 220 per uur met sneller gaan haha. Daar is het nu op
- UKRyan
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht 
Ik rij met 215/35/18. Bij 140 op de teller rij ik 133 op de gps.
Gaat ik ook eens checken danP5ycH0 schreef:Achter veren upgraden!! Ik heb ook zwaardere veren achter

Ik rij met 215/35/18. Bij 140 op de teller rij ik 133 op de gps.

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Mini Cooper S Roadster
Op de Cobra set hoeft niet meer geboden/gemaild te worden... Er is iemand van het forum heel blij. 

- ieniemini
- Enthousiast
Bericht
thx. ik begreep eigenlijk dat deze motor niet echt geschikt is om te chippen. jij durft het het dus wel aan
is apec wat dat betreft beter dan beek?
louisvdd76 schreef:Stock is hij 184pk volgens boekje. Door mijn downpipe en IC zat ik op 192 gemeten... Nu met de software modificatie 222,2 PK.
Ja je kunt alleen software doen dan zal het iets minder zijn maar nog steeds aanmerkelijk. Kan je Apec aanbevelen en ze hebben tot einde maand 30% korting. De prijs is incl rollen voor en na. Wel even nieuwe bougies en bobines steken voordat je gaat. Anders past hij een MINI niet aan.
Achteraf is advies om de 20.000 je bougies te wisselen na de tuning en enkel 98 te tanken. Dus als je gaat zorg dat je tank daarmee vol zit.
thx. ik begreep eigenlijk dat deze motor niet echt geschikt is om te chippen. jij durft het het dus wel aan

R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds
E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
N18 zijn nog geen heel maffe verhalen over te horen. Ik heb ook bij APEC aangegeven dat ik niet voor het maximale wilde gaan maar gewoon iets meer punch. En dat heeft ie nu zeker. Of APEC beter is dan Beek doe ik geen uitspraken over. Is denk ik ook wat voor een gevoel je er bij hebt.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat is beter? Een hoog piek vermogen net voor de begrenzer of een mooie vlakke koppelcurve en over de hele lijn lekker vermogen. Het eerste is beter op café, het tweede daarbuiten
ik zeg niet dat Beek voor het eerste gaat!

ik zeg niet dat Beek voor het eerste gaat!
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Net wat Bram zegt... M'n koppelcurve loopt nu mooi.
Ik kan wel zeggen: ik was al eerder bij APEC maar omdat ik toen mijn bougies & bobines alleen bij me had en nog niet gemonteerd had (en uitwisselen met warme motor moet je niet doen) stuurde Didier me gewoon naar huis. Maak maar een nieuwe afspraak was het (enige juiste) antwoord. Casper kan dit beamen die was er bij... Op dat moment stond ik goed te balen maar ik vind het juist goed dat hij dit deed.
Het is ook altijd rollen voor en na en software op maat. Op het laatste moment heeft hij namelijk geregeld dat alles onder de sportknop zit... Nu heeft Ilse er geen last van
.
Je zult op de site van APEC ook niet de hoogste piek waardes terug vinden zoals bij een aantal andere tuners.
Ik kan wel zeggen: ik was al eerder bij APEC maar omdat ik toen mijn bougies & bobines alleen bij me had en nog niet gemonteerd had (en uitwisselen met warme motor moet je niet doen) stuurde Didier me gewoon naar huis. Maak maar een nieuwe afspraak was het (enige juiste) antwoord. Casper kan dit beamen die was er bij... Op dat moment stond ik goed te balen maar ik vind het juist goed dat hij dit deed.
Het is ook altijd rollen voor en na en software op maat. Op het laatste moment heeft hij namelijk geregeld dat alles onder de sportknop zit... Nu heeft Ilse er geen last van

Je zult op de site van APEC ook niet de hoogste piek waardes terug vinden zoals bij een aantal andere tuners.
- ieniemini
- Enthousiast
Bericht
thx bram en louis, ik neem het mee in de overwegingen 

R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Voor alles wat R55/R56/R57 of R58 is, Manic tunes..... Google dat maar
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Ja maar dan moet je of naar 1320 of naar Nürnberg en dat is me iets te. Of je ECU opsturen...
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Met een 2nd gen is JD Engineering ook een optie. Die remap zal niets onderdoen voor Manic durf ik te beweren...
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
No hard feelings hoor! Each to his own..
Effe op en neer naar de Alpen of Noorwegen om wat te toeren gaat niemand te ver, en voor goeie software naar Engeland of Duitsland is dan een brug te ver. Iedereen moet het zelf weten, maar dat snap ik dan weer nietlouisvdd76 schreef:Ja maar dan moet je of naar 1320 of naar Nürnberg en dat is me iets te. Of je ECU opsturen...

Onze sponsors