Shag's Pure Silver R53
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zaterdagavond gaat niet lukken Sjaak, maar ben je er zaterdag overdag ook bij bij Beek?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Denk het niet, laat die ochtend de sidemarkers inbouwen door Emiel. nog geen idee waar ik zijn moet, hoor ik deze week maar als het nu heel toevallig in de buurt is en het allemaal lekker opschiet... kom ik zeker ff langs! Goed als ik -als het op tijd lukt- je dan ff bel rob? weet ik waar ik zijn moet enzo.
Wat de mini betreft, ik heb eergister de auto onderhanden genomen (wassen, interieur goed schoongemaakt etc, bandenspanning op orde brengen, alle vloeistoffen gecheckt etc) en kwam erachter dat de oliepeilstok gebroken is?! gelukkig hing het onderste deel er nog aan, lijkt me niet goed als deze losschiet en ergens in het blok terechtkomt??
Anyhow, ga morgen maar langs de dealer een nieuwe peilstok bestellen.
Hoop ook dat ik snel bericht krijg uit de UK wat de carbon downtubes betreft.
Wat de mini betreft, ik heb eergister de auto onderhanden genomen (wassen, interieur goed schoongemaakt etc, bandenspanning op orde brengen, alle vloeistoffen gecheckt etc) en kwam erachter dat de oliepeilstok gebroken is?! gelukkig hing het onderste deel er nog aan, lijkt me niet goed als deze losschiet en ergens in het blok terechtkomt??
Anyhow, ga morgen maar langs de dealer een nieuwe peilstok bestellen.
Hoop ook dat ik snel bericht krijg uit de UK wat de carbon downtubes betreft.
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
En de sidemarkers zijn een feit! Met special thanks aan Emiel die het werk heeft gedaan (jullie kennen mijn handigheid als het op loshalen van autogerelateerde zaken aankomt
)
Operatiekamer

Resultaat!

Ben er onwijs blij mee !! Moet nog een keer met wat schemer foto's maken zodat het allemaal wat duidelijk is.
Oliepeilstok ook vervangen (11 euro
) en nu wacht ik op carbon downtubes! Deze moeten uit de UK komen maar vanwege het vliegverkeer duurt het allemaal wat langer.. daarnaast wacht ik op de wipac driving lights vanuit de groupbuy waar ik aan mee doe.
Daarna wordt het weer zoeken naar nieuwe mods

Operatiekamer

Resultaat!

Ben er onwijs blij mee !! Moet nog een keer met wat schemer foto's maken zodat het allemaal wat duidelijk is.
Oliepeilstok ook vervangen (11 euro

Daarna wordt het weer zoeken naar nieuwe mods

- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Mooie mod, ik heb ze ook nog liggen, heb je nog installatie tips? zo van "trek hier niet aan want dan breekt het af...."
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
pas op he Martijn!
maar ziet er goed uit Sjaak. Is niet zo moeilijk toch om nog een mod te bedenken. Ik wil je wel helpen hoor
wanneer zien we je weet op een meet? Kom je ook naar Eerbeek (BoTs)?

maar ziet er goed uit Sjaak. Is niet zo moeilijk toch om nog een mod te bedenken. Ik wil je wel helpen hoor

wanneer zien we je weet op een meet? Kom je ook naar Eerbeek (BoTs)?

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ wall-e: Nouja, ik zag het zelf niet zitten om te doen, heb het door Emiel (1-Wiel) laten monteren maar met een beetje handigheid is het zo te doen lijkt me. De oude kappen eraf schroeven, nieuwe erop, markers erop vastzetten en de draadjes doortrekken. Achter moet je even de achterlichten loshalen. Emiel was er ongeveer een uurtje mee bezig. Zou het zeker doen op je Mini, vind het echt dik staan! Gister pas laat thuis van werk en in het donker een rondje gelopen om de wagen... echt lekker shiny in het donker! 
@ Mush: Waarschijnlijk wel! Zit beetje in dubio aangezien die gooi en vechtstreek rit er ook is, maar als ik naar BoTs ga zie ik ook nog wat oude bekenden van de lupoclub en volgens mij is vanuit de miniclub de opkomst @ BoTs ook groter dus dat zal hem wel worden!
als je nog mods weet... mag vanalles zijn behalve verlagen!

@ Mush: Waarschijnlijk wel! Zit beetje in dubio aangezien die gooi en vechtstreek rit er ook is, maar als ik naar BoTs ga zie ik ook nog wat oude bekenden van de lupoclub en volgens mij is vanuit de miniclub de opkomst @ BoTs ook groter dus dat zal hem wel worden!

als je nog mods weet... mag vanalles zijn behalve verlagen!

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Shag's Pure Silver R53
Eerste mod: je to-do list aanpassen

Shag schreef:Bij deze open ik ook een projecttopic. Wat hebben we?!
Mini Cooper R53(S) uit 10-2002. Gekocht van 2e eigenaar, volledig dealer onderhouden en 72.000 KM op de klok.
Omdat foto's hier tussen de kenners meer zeggen dan woorden: Check it out!
To-do-list:
-Miniclub sleutelhanger
- Miniclub.NL sticker
- MiniClub Avatar![]()
- Carbon Downtubes
- Roestvrijstalen pedalen
- Dashboardkastje compleet
- Union Jack ventieldopjes
- Carbon Scoop
- Carbon Dashboard
- Leipe Badge
- Ipod Interface
- Carbon JCW Handremgreep
- Carbon JCW Schakelpook
- wellicht audio upgrade, maar heeft geen prioriteit
- Sidemarkers

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Staat btw sinds zojuist alweer een nieuwe mod op de lijst
Vanmorgen vroeg (al om 08.00) bij Ekris Arnhem geweest om de dagrijverlichting uit te laten schakelen. Was daar nog nooit geweest, wat een dealer!!
Zeer grote showroom, en een prima wachtruimte. zag er allemaal mooi uit en vriendelijk personeel.
Werd me ook verteld dat de sinds kort weergegeven "km inspectie" een grote beurt inhoudt waar die blijkbaar aan toe is (zit nu op +/- 76.000 km) daar gaan we dus snel een afspraak voor maken. Wel een aardig bedrag, 450 mochten ze geen zaken vinden. zal wel vervanging zijn van de riem en bougies e.d. lijkt me? Afijn, zondag shinen op BoTs!
Re: Shag's Pure Silver R53
Scherp!mushrop schreef:Eerste mod: je to-do list aanpassen![]()

Staat btw sinds zojuist alweer een nieuwe mod op de lijst

Vanmorgen vroeg (al om 08.00) bij Ekris Arnhem geweest om de dagrijverlichting uit te laten schakelen. Was daar nog nooit geweest, wat een dealer!!

Werd me ook verteld dat de sinds kort weergegeven "km inspectie" een grote beurt inhoudt waar die blijkbaar aan toe is (zit nu op +/- 76.000 km) daar gaan we dus snel een afspraak voor maken. Wel een aardig bedrag, 450 mochten ze geen zaken vinden. zal wel vervanging zijn van de riem en bougies e.d. lijkt me? Afijn, zondag shinen op BoTs!