Ff gegoogled:
“Er is nog altijd een discussie gaande over het wel of niet mogen repareren van runflatbanden. In het begin hebben bijna alle bandenfabrikanten reparatie afgewezen. Op dit moment mogen de runflatbanden worden gerepareerd van Michelin, Bridgestone, Goodyear en Dunlop. Vredestein zegt dat repareren buiten hun verantwoordelijkheid valt, het is dus ter beoordeling aan de professionele bandenspecialist die vervolgens de verantwoording draagt voor de reparatie.
Merken als Pirelli en Continental wijzen reparatie af. Dit is tegenstrijdig met de uitspraak van bijvoorbeeld BMW die zegt dat voor reparatie van originele BMW-banden men zich moet wenden tot een reparatiespecialist (dit geldt dus ook voor de Continental- en Pirelli-banden die origineel onder BMW’s worden gemonteerd).
De reparatieprocedure is iets anders dan bij normale banden en niet eenvoudig in enkele zinnen uit te leggen”.
"Bij repareren geldt het advies "bij twijfel niet repareren".Vergeet niet dat de reparateur verantwoordelijk is voor de reparatie. Niet de consument. Om deze reden adviseren wij (fabrikant van Rema Tip Top bandenreparatie materialen) om niet te repareren."
"Alleen als je 120% zeker weet dat er niks kan gebeuren, kan je repareren.
Runflat banden zijn zeker te repareren. Niet alle bandenfabrikanten adviseren dit echter (technische bezwaren zijn niet bekend, dus waarschijnlijk commerciele redenen). Reparatie van runflatbanden is echter nooit mogelijk als ze onder de 1 bar zijn geweest (eigen testwaarden) omdat dan niet meer kan worden gegarandeerd dat het karkas nog volledig intact is."
Despoo's BRG MC aka Emilia's ondeugende zusje
- Ossie
- The Calendar Guy
- Locatie: Haarlem
Bericht
@Rob:
Er zit wel een wezenlijk verschil tussen een band proppen en een band pluggen/repareren.
Het laatste gaat van binnenuit, daar wordt een plug met lijm gevulkaniseerd aan de binnenkant van de band. De band moet dan wel van de velg af.
Het kan alleen op de loopvlak en niet op de zijwangen van de band.
Dit heb ik een paar maanden terug gewoon bij van Poelgeest laten doen, voor een paar tientjes.


Met een prop blijft de band om de velg en gaat via de buitenkant, deze manier is de kans is dus groot dat het eruit schiet wat dus levensgevaarlijk is.
@Despoo:
Ik zou als ik jou was in de toekomst gewone bandjes nemen met een reparatiesetje. Dit rijdt comfortabeler en het het is stukken goedkoper dan runflats.
Er zit wel een wezenlijk verschil tussen een band proppen en een band pluggen/repareren.
Het laatste gaat van binnenuit, daar wordt een plug met lijm gevulkaniseerd aan de binnenkant van de band. De band moet dan wel van de velg af.
Het kan alleen op de loopvlak en niet op de zijwangen van de band.
Dit heb ik een paar maanden terug gewoon bij van Poelgeest laten doen, voor een paar tientjes.



Met een prop blijft de band om de velg en gaat via de buitenkant, deze manier is de kans is dus groot dat het eruit schiet wat dus levensgevaarlijk is.
@Despoo:
Ik zou als ik jou was in de toekomst gewone bandjes nemen met een reparatiesetje. Dit rijdt comfortabeler en het het is stukken goedkoper dan runflats.

- despoo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Eindhoven
Bericht
thanks voor het advies.
Ik heb overigens geen klachten over het comfort, in tegenstelling tot alle verhalen die ik over runflats lees op het internet. Goedkoper is het zeker om normale banden te nemen.
maar een gewone band is wel nog bruikbaar na gebruik van dat pur schuim?
Ik heb overigens geen klachten over het comfort, in tegenstelling tot alle verhalen die ik over runflats lees op het internet. Goedkoper is het zeker om normale banden te nemen.
maar een gewone band is wel nog bruikbaar na gebruik van dat pur schuim?
aka BenjaMini
- Ossie
- The Calendar Guy
- Locatie: Haarlem
Bericht
En dan regelmatig tijdens je rit naar de bandenboer bij pompen met lucht. Het vullen van de pur zo lang mogelijk uitstellen, dan kan de band nog makkelijk gerepareerd worden.
Nee, maar zolang er een schroef of een spijker in zit, loopt de band langzaam leeg en met een reparatiekit gebruik je eerst de pomp (via 12volt stekker, bij een draaiende motor).despoo schreef:maar een gewone band is wel nog bruikbaar na gebruik van dat pur schuim?
En dan regelmatig tijdens je rit naar de bandenboer bij pompen met lucht. Het vullen van de pur zo lang mogelijk uitstellen, dan kan de band nog makkelijk gerepareerd worden.


- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
uiteraard kun je doen wat jij gedaan hebt Ossie. Alleen feit blijft dat er een schroef/spijker oid door je stalen karkas van je band is gegaan. Roest van binnenuit is dan een reeele optie. Ik zou het persoonlijk nooit doen.
@Despoo: zodra die pur in je band zit, kun je die band weggooien.
@Despoo: zodra die pur in je band zit, kun je die band weggooien.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
De nieuwe krijgen dat volgens mij al standaard..
Maar ik weet niet of er verschil zit of je voor LM kiest of dat je staal met wieldoppen neemt..
je kan natuurlijk altijd kiezen om normale banden te nemen
Maar ik weet niet of er verschil zit of je voor LM kiest of dat je staal met wieldoppen neemt..
je kan natuurlijk altijd kiezen om normale banden te nemen

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- despoo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Ben vanmorgen naar de dealer gegaan om te laten kijken naar een geluid dat ik links voor hoor bij het scherp insturen. Vinden ze 20 andere dingen behalve datgene waar ik voor kwam.
Zij kwamen met:
wiellager rechtsvoor moet vervangen worden.
spoorstang rechtsvoor moet vervangen worden
band rechtsvoor is schuin afgesleten (2,1mm profiel nog)
En ik moet een onderhoudsbeurt doen.
Maar ja het kloekende geluid bij het insturen konden ze niet reproduceren.
Nu moet ik volgende week terug komen om die zelf te reproduceren samen met de monteur.
Ik denk zelf dat het de kruiskoppeling van de aandrijfas is, maar goed we zullen het zien volgende week. Wordt sowieso een duur grapje denk ik.
Zij kwamen met:
wiellager rechtsvoor moet vervangen worden.
spoorstang rechtsvoor moet vervangen worden
band rechtsvoor is schuin afgesleten (2,1mm profiel nog)
En ik moet een onderhoudsbeurt doen.
Maar ja het kloekende geluid bij het insturen konden ze niet reproduceren.
Nu moet ik volgende week terug komen om die zelf te reproduceren samen met de monteur.
Ik denk zelf dat het de kruiskoppeling van de aandrijfas is, maar goed we zullen het zien volgende week. Wordt sowieso een duur grapje denk ik.
aka BenjaMini
Onze sponsors