Snieze's R53 272PK
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat gaat dit lekker worden! 
Kom ik weer met mn vragen:lol:
Maar waarom oliedruk en PSI-meter?
Want de scangauge kan de PSI ook uitlezen.. maar je weet nu eig nog steeds niets over je olietemperatuur..
Dat lijkt mij toch wel essentieel straks..

Kom ik weer met mn vragen:lol:
Maar waarom oliedruk en PSI-meter?
Want de scangauge kan de PSI ook uitlezen.. maar je weet nu eig nog steeds niets over je olietemperatuur..

Dat lijkt mij toch wel essentieel straks..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Snieze
- Mod virus alert!
Bericht
@speedy
Gewoon doen dan leer je het vanzelf..
@Squeek
Thnx!
@peter
Moet nog foto maken, maar zo zit hij nu ook
@wernerisabelle
Thnx.
@cooperke s
Weet ik stiekem ook wel, maar hij is zo mooi haha.
@Brana.b
Thnx.
@BMX
Had meters al gekocht voordat ik besloot dat er een Scangauge inkwam.
Baal er nu ook wel van want moet idd olietemp kunnen aflezen.
Je hebt toch ook zon origineel meterhouder voor onderaan middenconsole zegmaar.
Is die er ook met olietemp?
@boris_brznjef
Motortje liep echt super tot dat koppakking lek was.
De cillinderwanden zien er goed uit en ga er gewoon vanuit dat zuigerveren goed zijn.
Mocht dit mislopen dan haal ik blok uit elkaar en maken we er een 1.8 van.
Had ik nog een vraag, heb uitlaatpoorten van RMW kop opgemeten en die van mijn Milltek uitlaatspruitstuk.
Poorten van de kop zijn echt veel groter dan de uitlaat
Neem aan dat als de flow tegen de opstaande rand van uitlaat knald dit niet echt efficient is?
Zal ik mijn spruitstuk bijwerken met de dremel of kan ik beter een andere kopen?
Gewoon doen dan leer je het vanzelf..
@Squeek
Thnx!
@peter
Moet nog foto maken, maar zo zit hij nu ook

@wernerisabelle
Thnx.
@cooperke s
Weet ik stiekem ook wel, maar hij is zo mooi haha.
@Brana.b
Thnx.
@BMX
Had meters al gekocht voordat ik besloot dat er een Scangauge inkwam.
Baal er nu ook wel van want moet idd olietemp kunnen aflezen.
Je hebt toch ook zon origineel meterhouder voor onderaan middenconsole zegmaar.
Is die er ook met olietemp?
@boris_brznjef
Motortje liep echt super tot dat koppakking lek was.
De cillinderwanden zien er goed uit en ga er gewoon vanuit dat zuigerveren goed zijn.
Mocht dit mislopen dan haal ik blok uit elkaar en maken we er een 1.8 van.
Had ik nog een vraag, heb uitlaatpoorten van RMW kop opgemeten en die van mijn Milltek uitlaatspruitstuk.
Poorten van de kop zijn echt veel groter dan de uitlaat

Neem aan dat als de flow tegen de opstaande rand van uitlaat knald dit niet echt efficient is?
Zal ik mijn spruitstuk bijwerken met de dremel of kan ik beter een andere kopen?
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat word een behoorlijk zware druk op je zuigers welke koppakking heb je 0,65 of 0,95
Welke type nokkas ga je gebruiken
Welke type nokkas ga je gebruiken
burn rubber not your soul

- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Functionaliteit gaat voor mij boven schoonheid..maar ik heb een groot vermoeden dat niet iedereen het met me eens zal zijn lol.
Waarom controleer je de ringen niet,nu je toch al zover bent?
Ik zou geen half werk doen moest ik van jou zijn,je moet met een motor nergens "vanuit" gaan,je moet het zeker weten!
Je weet vermoedelijk wel dat de toleranties op een motor en onderdelen niet altijd even groot zijn.
Een beetje jammer dat je zonder te weten hoe alles eraan toe is zomaar een kop erop te vijzen en waarschijnlijk nog mooie nummers wil halen ook.
Waarom controleer je de ringen niet,nu je toch al zover bent?
Ik zou geen half werk doen moest ik van jou zijn,je moet met een motor nergens "vanuit" gaan,je moet het zeker weten!
Je weet vermoedelijk wel dat de toleranties op een motor en onderdelen niet altijd even groot zijn.
Een beetje jammer dat je zonder te weten hoe alles eraan toe is zomaar een kop erop te vijzen en waarschijnlijk nog mooie nummers wil halen ook.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Snieze
- Mod virus alert!
Bericht
Wagen staat nog 'maar' 120.000km op en altijd volledig origineel geweest.
Daar komt bij dat mijn vriendin er meestal in rijd en amper boven de 3000rpm komt..
RMW kop heeft sowieso een verlaagde compressie, dikte van pakking moet ik even nakijken weet ik niet uit mijn hoofd.
De Catcams nokkenas gaat er weer terug in, is de wat mildere versie die beek me aanraadde.
Type weet ik niet precies..
Is er dan een manier om de staat van de zuigers te checken zonder heel het blok uit elkaar te moeten halen?
Daar komt bij dat mijn vriendin er meestal in rijd en amper boven de 3000rpm komt..
RMW kop heeft sowieso een verlaagde compressie, dikte van pakking moet ik even nakijken weet ik niet uit mijn hoofd.
De Catcams nokkenas gaat er weer terug in, is de wat mildere versie die beek me aanraadde.
Type weet ik niet precies..
Is er dan een manier om de staat van de zuigers te checken zonder heel het blok uit elkaar te moeten halen?
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zuigers zijn vaak het probleem niet maar de drijfstanglagers
En met 120.000 Zou ik ze maar vervangen....
Waar Winnen ze de compressie verlaging weet je dat???
En met 120.000 Zou ik ze maar vervangen....
Waar Winnen ze de compressie verlaging weet je dat???

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik zou het mooi zo dicht draaien. De druk op je zuiger wordt door de lagere compressie omdat er veel uitgehaald is sowieso beter. De pakking is voor zover ik weet normale dikte omdat Jan altijd compressie aanpast met zuigers/cilinderwanden opboren en cilinderkop zelf. In principe hoef je als je geen gekke geluiden uit je onderblok hebt gehoord, en je olie niet te laag heeft gestaan geen zorgen te hebben over je onderblok. Alles is namelijk gesmeed en kan makkelijk 300 pk aan. Daarbij heb je ARP kopbouten, dus kun je het makkelijker doen dan met die standaard bouten.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou het wel doen puur vanwege het feit dat je gaat tunen met 120.000 op de klok
Nee je kan er van onderaf bij lagers vervangen en snap niet dat sommige je het afraden terwijl ze het zelf ook hebben gedaan....Snieze schreef:Dus dan moet ik heel het blok uit elkaar gaan halen?
Gaat me echt te ver en geld is ook ver op nu.
Wat is het risico als ik het niet doe?
Verbrandingsruimte van kop is wat groter gemaakt.
Ik zou het wel doen puur vanwege het feit dat je gaat tunen met 120.000 op de klok

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors