Mooie upgrade Brightly! De R56S remmen vond ik er ook al goed uit zien, maar dit is inderdaad toch nog wat dikker Ik zal het van de week eens van dichtbij bewonderen
Remt prima. Eerste indruk t.o.v. de R56S remmen is dat deze nog wat meer bite hebben. Echt intensief remmen heb ik nog niet gedaan.
Qua looks vind ik het in ieder geval een behoorlijke vooruitgang. Ben er blij mee zo!
Vandaag de GTT Janspeed gemonteerd en de OEM Cat hierop laten lassen. De interne diameter van de OEM Cat is vergroot tot 2,5 inch, zodat de complete uitlaatlijn incl. spruitstuk nu een interne diameter van 2,5 inch heeft.
Geluid is nu top! Bij stationair toerental en deellast slechts marginaal meer geluid, maar bij vollast een mooie racy sound waarbij de compressor nog goed hoorbaar is. Precies wat ik ervan hoopte. Ben er blij mee!
Op naar montage van de "1320"-nokkenas en dan software op maat...
Afgelopen week zijn de catcam (469) nokkenas en de 550cc injectoren gemonteerd.
Daarna is hij voorzien van software op maat. Voor de software heb ik gekozen voor JD Engineering. In de MINI-wereld een onbekende, maar in de VAG wereld wordt hij bijna verafgood als het op software aankomt.
De MINI loopt super! De motor voelt levendig aan; een goede gasrespons vanuit laag toerental en een mooie lineaire versnelling tot 7000 RPM. Stationair heeft hij een heerlijk rauw loopje, lekker racy.
De MINI is op de rollenbank geweest op (tot dusver) de warmste dag van dit jaar (30+ graden). De inlaattemperatuur is een aantal keren opgelopen tot bijna 80 graden! Dit kwam het vermogen natuurlijk niet ten goede, maar desondanks toch een behoorlijk resultaat: 242,5 pk (krukas) / 216,8 pk (wielen) en 281,8 nm.
Verder de auto vandaag voorzien van Orciari intakes. Ze zijn van Koen geweest en waren dus al gespoten in de juiste kleur. Staat lekker!
Ik heb hem vandaag ook weer eens mogen aanschouwen bij de lokale AH en wat is het toch een dikke bak! Vind de kleur erg mooi en wielen staan ook goed, zou eigenlijk niet zo snel weten wat je er nog aan zou kunnen veranderen... Zelf nog ideeen?
Wel grappig om te zien trouwens dat er een hoop mensen kijken als ze langs lopen. Zag er zelfs een paar om heen lopen, en geef ze eens ongelijk