Dutchie's Cooper | VERKOCHT

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Dutchie's Cooper | Almost there!

07 mei 2015, 15:58

Was toch nog een beste klus, motorkap is er denk ik 6 keer op en af geweest om hem perfect te plaatsen, dan nog alle onderdelen bij elkaar zoeken.

Ik moet wel ff doorwerken, want als het mee zit dan kan ik 'm zaterdag al inruilen op de opvolger :)
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 mei 2015, 10:08

Aero grill al in de motorkap, nu de voorbumper nog ff aanpassen en dan is dat ook klaar.

stootstrips en logo erop, en almost 'c'est fini!'

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

11 mei 2015, 10:59

Dutchie schreef:Was toch nog een beste klus, motorkap is er denk ik 6 keer op en af geweest om hem perfect te plaatsen, dan nog alle onderdelen bij elkaar zoeken.

Ik moet wel ff doorwerken, want als het mee zit dan kan ik 'm zaterdag al inruilen op de opvolger :)

En wat wordt de opvolger Dutch?
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 mei 2015, 14:48

Die omruil heeft helaas nog niet plaats gevonden, maar het wordt sowieso weer een BMW :)
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mei 2015, 09:35

Ding staat bij de APK as we speak!

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Dutchie's Cooper | Bijna klaar + gechipt!

15 mei 2015, 11:19

eindelijk weer wat kunnen gassen met de mini, helaas onderweg toch een strip van het spatbord verloren hehe.. gelukkig verder geen schade veroorzaakt.

Gisteren wat geprutst met de MINI, pa is samen met de huistuner wat bezig geweest met chiptuning, en gisteren had ie dus mooi de tijd om zelf wat te prutsen.

Resultaat: de maximale gasklep positie was 88% bij 5500 toeren, dus de gasklep gaat niet helemaal open. na 5500 toeren is het zelfs zo dat de maximale kleppositie terugzakt naar 72% bij 6545 toeren (dat is de begrenzer). Dat houdt dus in dat hij wat geknepen wordt.

Iedere gasklep waarde is nu iets verhoogd, en vanaf 5500 toeren gaat de gasklep 90% open, tot aan 98% in de begrenzer, dus inmiddels verzet is naar 6700 toeren voor dat beetje extra sound bovenin! en man, wat klinkt ie fijn!

[BBvideo 650,395][/BBvideo]

Daarnaast om te compenseren voor de extra lucht die nu binnen komt, is de inspuiting met 4% verhoogd boven 3500 toeren tot aan 6700. volgende stap is nog de ontsteking aanpassen voor wat extra vermogen!
HOFF PERFORMANCE
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Dutchie's Cooper | Bijna klaar + gechipt! GELUID VIDEO

15 mei 2015, 17:37

Ah kijk eens aan! Eindelijk wat interessante technische info achter de chip verhalen. Ben benieuwd wat dat voor een opbrengst oplevert.
Heb je verder nog iets aangepast? want hij klinkt wel lekker rauw!
Mini cooper R50 2005
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

15 mei 2015, 17:59

Lekkeuuur, had de filmpjes op Facebook al voorbij zien komen en dat met een normale Cooper, mooi gedaan :icon_top: .
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mei 2015, 19:29

Dat geluid van een R50 met open filter blijft toch heerlijk zeg... :)
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

15 mei 2015, 20:48

Klinkt idd heerlijk racy!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mei 2015, 21:11

Stiekem klinkt die wel echt heel lekker zo!
Klinkt beter als die aankomt dan dat die voorbij is haha
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 mei 2015, 09:08

Haha ja sinds dat ik een chiptuner als sponsor heb (en dan niet een tuner ala Tunex/Ziptuning/weet ik veel wat, Maar een tuner met verstand van zaken) is pa zichzelf met hulp van hem zich er ook in aan het verdiepen.

Wel moet ik zeggen dat we het puur doen om te experimenteren, en voor de rij beleving. eventuele vermogens winst? pk'tje of 5 a 10 zouden we al héél blij mee mogen zijn.

Inmiddels ook de tank vol gegooid met 102 octaan.

Die gasklep positie doet wonderen, want deze is nu minder geknepen natuurlijk. auto trekt ook veel vlotter door tot aan de begrenzer, ipv dat het feest na 6000 toeren afloopt.

Volgende stap is nog om de ontsteking wat aan te passen, dan zal ie nog iets rauwer gaan klinken en nog net dat beetje extra aan top-end vermogen hebben.

Het is nog steeds geen race monster, maar dat beetje extra beleving doet wonderen!

Inderdaad jammer dat het zo stil is als ie voorbij is, ondanks dat de tussendemper er tussenuit is is de uitlaat nog steeds extreem stil :(
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 mei 2015, 09:10

Oh, en daarnaast is ie nu wonder boven wonder ook een heel stuk zuiniger, ondanks de minimale aanpassingen..

Waar ie eerst op 10 to 11l/100km gemiddeld deed, is ie nu nog niet eens boven de 8,5 gemiddeld gekomen.. Dat is wel een drastisch verschil waar ik zo geen verklaring voor kan geven haha..
HOFF PERFORMANCE
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 mei 2015, 10:56

Dutchie schreef: (en dan niet een tuner ala Tunex/Ziptuning/weet ik veel wat, Maar een tuner met verstand van zaken)
Wat is er mis met Tunex?
Want die kunnen toch ook tuning op maat leveren?
Ze hebben idd de standaard chiptuning zoals alle bedrijven, maar ze hebben ook een rollenbank voor een persoonlijke afstelling of stage2 en verder...

Als jij anders weet, dan hoor ik t graag, want ik wil eigenlijk in zee met hun :P haha
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 mei 2015, 16:28

Haha Tunex niet zozeer, pa's Laguna (nu totall loss hehe) trokken ze ook 230pk en 500nm uit de 2 liter diesel.

Maar hoor ook wel is verhalen over ontevreden klanten.. kapotte ECU's.. de originele software niet terug kunnen schrijven omdat het niet opgeslagen is.. waarvan sommige klanten bij mijn chiptuner aan kloppen om het te fixen :P
HOFF PERFORMANCE

Terug naar “Show your ride”