ASE GP001

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Marinus nieuwe ride: ASE GP001

09 nov 2014, 16:15

Iets donkerder dan een Milltek, ivm kleinere dempers. Hij ploft flink kan ik je zeggen :D
marinusrules
Be Mini
Be Mini

09 nov 2014, 16:19

Daveke-Orranje schreef:Haha, kan tot 10 pk schelen!

Ik zal de rollenbankuitdraai voor je gaan zoeken

Bij mij scheelde het zeker 10 pk ten nadele toen ik er een R56 pijp onder hing.
Wat ik al zei, ik doe het nooit meer. Veel te veel herrie, en verlies van pk's is toch niet echt prettig als het er gewoon wel hoort te zijn.

Zet die pijp van je nou gewoon te koop, en haal binnenkort die Borla hier op :mrgreen:
Echt niet, die uitlaat blijft lekker zitten. Past trouwens niet eens met de diffuser.Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 nov 2014, 16:23

marinusrules schreef:

Wat ik al zei, ik doe het nooit meer. Veel te veel herrie, en verlies van pk's is toch niet echt prettig als het er gewoon wel hoort te zijn.

Zet die pijp van je nou gewoon te koop, en haal binnenkort die Borla hier op :mrgreen:
Echt niet, die uitlaat blijft lekker zitten. Past trouwens niet eens met de diffuser.Afbeelding
Welles, kleine dempers FTW
marinusrules
Be Mini
Be Mini

09 nov 2014, 16:26

Daveke-Orranje schreef:
marinusrules schreef:

Welles, kleine dempers FTW
Zal toch moeilijk worden denk ik.Afbeelding

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 nov 2014, 16:29

Ik zou toch echt denken dat met dempers de helft van het formaat van dit plaatje, het toch best zou kunnen passen. Misschien iets passen en meten, maar goed, je hebt R56 diffusers op een R53, dus dat zou ook niet gek zijn.

Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 nov 2014, 00:02

hmmm, dat zijn inderdaad cijfers die ik niet had verwacht Marinus...
had op zijn minst 225 230 verwacht...
dus vraag ik me nu wel af hoe het komt....

en wat je zegt Marinus... het zou wel schelen omdat je een R56 pijp hebt.. maar of dat daadwerkelijk
zo erg verschil maakt met jou setup denk ik niet...

wat je nu hebt is fl-chager? 15%, catcam, 550CC, R56 pijp, goede bougies en aangepast software, 218 bij beek
wat ik heb is fl-charger, 15%, Helix CAI, GP IC, GP bougies en milltek 201 bij fasttech

wat ik bedoel te zeggen, waar andere het ook al over hadden...
ergens een lek? iets niet goed aangepast?

ik zou hier toch wel even naar kijken als ik jou was....

maar tot slot, de uitdraai ziet er goed uit, en als je op de terugweg al meteen het verschil merkt
is het goed, maar ik ken je..... je wilt meer!! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 nov 2014, 00:20

Je vergelijkt beek met Fasttech

Appels en peren
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 nov 2014, 00:25

ik vind het een mooi resultaat en weet zeker dat je bij fasttech zeker 10 tot 15 pk meer had gehad maar dat maakt eigenlijk geen reet uit want gaat erom hoe happy jij met je wagen bent en dat zit wel goed denk ik ;)
echt dikke ride 8-)
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 nov 2014, 00:27

weet ik wel Davy, ik wou er ook niet persee wat mee zeggen hoor:P

ik ben toch haast benieuwd wat die van mij op andere banken doet....
denk dat Beek de eerst zal zijn.. of mss wel JD
R59S

Afbeelding
Website
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 nov 2014, 00:30

Ik denk dat als Marinus zijn charger wisselt voor een nieuwe FL, en pakkingen, snoots etc allemaal vervangt en de software aangepast is, 240 echt een haalbaar nummer is. Wat ook logisch zou zijn met die mods. Alles wat daar onder zit is eigenlijk te weinig voor die setup
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 nov 2014, 00:37

precies goed gezegd Davy!!
R59S

Afbeelding
Website
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2014, 20:43

Toch jammer dit. Marinus heeft een dikke auto met mods waar menigeen graag mee rond zou rijden en de vanaf de zijlijn staan er direct weer mensen klaar om te melden: "jammer dat er maar 218 pk uitkomt" "doe dit, doe dat, dan krijg je nog meer pk's"

Waarom? Als hij blij is dan is het toch al kicken? Het is toch een keer genoeg?

@daveke ik snap dat je die uitlaat wil verkopen maar hoeveel denk je zelf dat er van een GP diffuser over blijft als je er een paar dempers boven gaat hangen? Had Berthil anders niet nog met zijn Miltek uitlaat rondgereden? Het kan dus niet met een GP diffuser, dat het past wil niet zeggen dat het heel blijft.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 nov 2014, 20:52

biermagnaat schreef:Toch jammer dit. Marinus heeft een dikke auto met mods waar menigeen graag mee rond zou rijden en de vanaf de zijlijn staan er direct weer mensen klaar om te melden: "jammer dat er maar 218 pk uitkomt" "doe dit, doe dat, dan krijg je nog meer pk's"

Waarom? Als hij blij is dan is het toch al kicken? Het is toch een keer genoeg?

@daveke ik snap dat je die uitlaat wil verkopen maar hoeveel denk je zelf dat er van een GP diffuser over blijft als je er een paar dempers boven gaat hangen? Had Berthil anders niet nog met zijn Miltek uitlaat rondgereden? Het kan dus niet met een GP diffuser, dat het past wil niet zeggen dat het heel blijft.
Ik snap dat dit naar mij toe gericht is;

Waarom? heel simpel, Marinus vraagt aan mij wat ik zou doen, als ik dan zeg - ga je software laten schrijven op maat van de auto want met de huidige mods moet je met goede software 240 pk kunnen halen op basis van andere auto's (Brightley) en ga NIET naar Beek, en hij kiest er voor om wel naar Beek te gaan en er komt dan maar 218 pk uit, dan vind ik dat jammer. Want met die mods, hoort er gewoon meer uit te komen. Punt.

Nu is dat deels waarschijnlijk wel te wijten aan een lek in het inlaattraject, maar als jij blij bent met je Brabus en dat ding doet minder dan fabrieksopgave, is dat toch ook jammer? Als een auto - of een auto met mods - een bepaald aantal paarden hoort te hebben, en het zijn er minder, dan vind ik dat slecht presteren.

Wat betreft die uitlaat, wederom een reden waarom een rechte pijp op een R53 gewoon NIET werkt. Dat zou inmiddels toch wel al eens duidelijk moeten zijn, maar de aanhouder wint blijkbaar.
- Minder tegendruk
- Vermogensverlies
- Takkeherrie
En kijk even naar MattK's auto, die heeft een JCW pijp met GP2 diffuser, dus het kan wel degelijk en het blijft ook heel.

Verder even goede vrienden hoor ;)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2014, 21:02

Ik ben echt niet zo onderlegt als het op het tunen van een R53 aankomt, je zult ongetwijfeld gelijk hebben, maar een snelle youtube leert mij dat die waardes volgens mij echt zo gek nog niet zijn:
[BBvideo 650,395][/BBvideo]

En komop? GP diffuser en jcw pijp gaat wel samen? :mrgreen:
Afbeelding

Waar het mij om gaat, en dat is echt niet alleen op jou gericht, maar als er zich hier iemand aanmeld met een auto dan wordt iemand welkom geheten en wordt er gevraagd welke mods er uitgevoerd gaan worden, alsof een standaard auto geen lol kan leveren?

Daarbij zeggen getallen alleen mij niet zoveel. Als mijn auto op een rollenbank 10 pk minder levert dan hij op papier zou moeten leveren maar hij verder als een zonnetje loopt dan is het toch goed? Er kan altijd meer uitgehaald worden maar als hij mooi loopt dan loopt hij mooi. Getallen zeggen lang niet alles, dat weet jij toch ook Daveke?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 nov 2014, 21:10

Je linkt doet het niet..

Ik blijf erbij dat het vreemd is, echt LEGIO auto's gaan op verschillende banken in Engeland met dezelfde mods en komen er allemaal vanaf met 235-240 pk give or take.
Brightley laat custom Software schrijven bij JD met nagenoeg dezelfde mods, Raj bij BR, en die tikken ook de 240 aan dacht ik, en dan rolt hier 218 uit, dan is het toch niet raar dat mensen daarvan op kijken?

Ik heb met mijn blauwe idd heel vaak nummertjes nagestreefd, een hoop van geleerd ook, want na de tweede keer Engeland heeft ie nooit meer zo mooi gelopen omdat ik doorsloeg in mijn zoektocht naar de 300 pk ipv 290. Ook aan de R56 pijp gegaan, ook aan allerlei nutteloze mods etc etc. Had ik dat niet gedaan, was er een grote kans geweest dat mijn blauwe auto nu nog geleefd had. Maar goed, tijden zijn veranderd.

Ik zeg ook niet per definitie dat een standaard auto niet leuk kan zijn, ik rij nu al bijna een jaar lang rond in een doodnormale standaard JCW (niet verlaagd, wel leuke stoelen en JCW stuur, maar verder bonestock). Ik heet overigens ook nooit iemand welkom, haha.

Waar het mij om gaat is, als er "quasi" beloftes worden gemaakt (wat een pakketje mods op een auto toch eigenlijk ergens wel is.. - zeker met een boel vergelijkingsmateriaal) vind ik het altijd fijn als er dat ook uitkomt. Ik zou ook echt zwaar teleurgesteld zijn als er uit mijn auto bijvoorbeeld maar 330 pk komt rollen straks - hoe fijn ie dan ook kan rijden.

Terug naar “Show your ride”