kwiebje' ride compleet overzicht MINI: nieuwe Halo angeleyes!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jul 2006, 14:10

ik hoor het al; Jan moet nodig praten met Smousje :lol:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jul 2006, 14:16

Hij is van buiten nog een beetje kaal he' :lachuh

PS. die stoelen zijn erg 8) alleen jammer dat er geen klapzakken in zitten.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jul 2006, 18:37

De stoelen zien er waanzinig aan en zeker om op te :-PP

De 4 uur zijn zeker niet voor niets geweest :wink:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jul 2006, 19:14

New MINI schreef:De stoelen zien er waanzinig aan en zeker om op te
Echt multi-functionele stoelen :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jul 2006, 19:15

Arjan schreef:
New MINI schreef:De stoelen zien er waanzinig aan en zeker om op te
Echt multi-functionele stoelen :wink:
Jaaa idd :lachuh
Dave C
Enthousiast
Enthousiast

07 aug 2006, 20:30

kwiebje schreef

Zo, het JCW interieur zit er in. Jesus wat is dat een werk geweest. Gelukkig kreeg ik hulp van een garagist die dacht dat hij het wel in een uur zou fixen, niet dus In totaal zijn we om en nabij de 4 uur bezig geweest. Allereerst begonnen met het loshalen van de achterbank en daar de hoezen van de panelen afgehaald. Er af was zo gebeurd maar die nieuwe hoezen er om doen was nog een heel karwei. Toen was het zitvlak van de bank aan de beurt. Hier ook weer hetzelfde met het loshalen van de hoezen en de nieuwe er weer in steken. Toen dit eenmaal klaar was kon er aan de stoelen begonnen worden. Bij de eerste stoel aan de bestuurders kan hadden we eindelijk het frame er onder zitten en in de auto gemonteerd. Wanneer we de stoel naar voren wilde schuiven was dit niet mogelijk. De stoel er maar weer uitgehaald en op nieuw geprobeerd. Om een bepaalde reden werkte het nu wel en toen stond de eerste stoel er in. Dus zo hebben we het ook aan de andere kant gedaan. Het ziet er nu echt heel gaaf uit en het rijdt echt mega goed. Het lijkt net of de auto nog stugger is geworden. Hier is het resultaat!!

hey folks

zeg wil dat zeggen dat je het orginele interieur moet demonteren om de JCW zetels te kunnen plaatsen, ik begrijp het eigenlijk niet zo goed allemaal.. :?

dus je orginele interieur bv. verkopen kan dus eigenlijk niet of wat, wat krijg je dan voor die 3000€ die je geeft voor de JCW zetels..,

2 voorzetels met geleiders hoop ik toch, of moet je die ook overplaatsen

en

enkel hoezen voor de acherbank dan...

ik zou enkel intresse hebben om een JCW interieur te kopen als ik het volledige pakket zou krijgen, dus geleiders, volledige achterbank en wat dan ook....

somebody please can help me out :?

grtz and thx :wink:
Dave C
Cooper Checkmate
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 20:36

JCW interieur is volledig origineel. Stoelhoezen :mrgreen: Dat is iets van 20 jaar geleden. Worden apart voor Works in Italie gefabriceerd. Je hebt zwart leder, leder in 2 kleuren en Alcantara. Je interieur wat er nu inzit mag de dealer niet innemen. Blijft jouw eigendom. Je slaat ze op, of je verkoopt ze zelf. Genoeg animo voor.
Geleiders zijn hetzelfde als bij het gewone S interieur. Hoef je dus ook niks aan te doen. Alleen als je stoelverwarming hebt nu, moet je wel als je een JCW interieur besteld dat erbij zeggen. En je bent je beide side airbags kwijt met JCW interieur.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 20:42

Voor dat geld krijg je het volgende dave:

2 jcw cup stoelen
geleiders + schroeven en ty-rips etc om deze onder de stoel te monteren en deze weer op de mini geleiders te monteren.
1 achterbank
2 stuks kussens voor bij de bank.

Je moet inderdaad je originele "s" stoelen verwijderen en stekkers los maken voor de jcw zetels te plaatsen. Wanneer de normale zetels er uit zijn kun je het beste eerst de achterbank er uit halen. Daarvan haal je de hoes af, dan houd je een stuk foam over en daar over trek je de jcw hoes met lederen bekleding. Dit zelfde herhaal je bij de kussens. Hiervan haal je ook de originele stoffering af en dan houd je weer dezelfde foam laag over. Hier over trek je dan weer die soort hoezen en steek je de zijdes weer terug. Als dat allemaal voor elkaar is kun je aan de jcw zetels beginnen.

Eerst haal je dus de stoelen er uit en haal je daar het onderstel vandaan. Hierop monteer je dus het frame wat je bij de stoelen geleverd krijgt. Dan doe je de originele geleiders plus het frame wat je er op gemonteerd hebt bevestigen aan de stoel, daarna kan de stoel weer in de auto gezet worden. Dit is een beetje de werkwijze hoe het moet. Het is best wel een werk en zeker als je het nooit gedaan hebt.

natuurlijk kun je het originele interieur proberen te verkopen maar wanneer je de auto ooit eens inruild heb je kans dat je minder er voor krijgt. En de jcw zetels leveren meer op tweede hands dan een normaal S interieur. Dus ik zou de originele bewaren en dan terzijner tijd weer terugplaatsen. Maja dat zijn keuzes die je maakt.

Mocht je het nu nog niet snappen post gerust hoor.
Dave C
Enthousiast
Enthousiast

07 aug 2006, 21:05

haja maar als dat de werkwijze is zoals je opsomt kan je toch gewoon je orginele interieur niet meer verkopen..., want je hebt de foams en rails ervan nodig hé, ik zou toch geen interieur kunnen verkopen zo, alleen maar hoezen en geleiders :?

wat je van de terugverkoopwaarde zei is idd waar
begrijp me ook niet verkeerd hé, ik zou mijn checkmate interieur waarschijnlijk ook niet verkopen hoor, wil het eigenlijk net daarom houden zoals ik het eruithaal, maar moet het dus half afbreken eh..., en dat zit me nou net zo tegen, k stelde het maar als voorbeeld..,
het éne eruit en andere(jcw) erin

maar eigenlijk kan dat dus niet :(
ik heb altijd gedacht dat je echt een volledig interieur kocht dan, die jcw..., :(

wat nu :o

ik ben echt niet van zin om de stof van m'n checkmate zetels te trekken hoor :oops:

grtz Dave :wink:
Cooper Checkmate
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 21:15

Dan laat je het een dealer doen, alleen daar hangt wel een prijskaartje aan vast....
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

07 aug 2006, 21:17

3 uur werk.

2 voor de voorstoelen en 1 voor de achterbank.

Totaal iets van 3x90= 270 euro

@Kwiebje, is je airbag al uitgeschakeld?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 21:19

Nee, dat gaan ze morgen doen. Dan gaat mijn Mini naar de garage toe voor controle en voor het rechtraam wat soms raar doet. Dus dan ben ik ook van het brandend lampje af.
Dave C
Enthousiast
Enthousiast

07 aug 2006, 21:24

:roll: ik zou het zelf wel kunnen hoor maar wil gewoon mijn orginele zetels behouden, that's it, nimeer ni minder...

alé ik zal mijn voorbeeld terug bovenhalen, mijn volledige checkmate interieur word verkocht..

en nu wil ik een JCW interieur

possible or not ?

grtz DC :wink:
Cooper Checkmate
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 21:27

ja, waarom niet ?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

07 aug 2006, 21:32

Geen probleem. De koper van jou interieur moet gewoon zijn eigen interieur uit elkaar halen om het in te bouwen.

Terug naar “Show your ride”