MINI Cooper TAZ

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

27 jul 2007, 10:50

Berthil schreef:Leuke mod op die intercooler :)
Lang moeten zoeken naar een deze mod, maar uit eindelijk gewoon in Nederland gevonden :D

Eerst gaat er gekeken worden hoe wede turbo beter kunnen koelen, want zelfs de speciale koelleidingen naar de turbo waren in 30 minuten gesmolten. De oliekoeler is ook gemonteerd en hopelijk draagt deze ook iets bij. Als dan alle hardware veranderingen gedaan zijn, gaat hij opnieuw een paar dagen bij Beek op de bank om de ECU en de maps te laten aanpassen. Ik hoop dan wat resultaten te hebben die ik je kan laten zien.
Op dit moment draait hij trouwens bij vollast wel erg goed maar zit het probleem, naaast de temperatuur, in het tussen stuk waar de compressor en de turbo moeten samenwerken.

@Berthil: Ik las ergens dat jij verdere modificaties moest gaan doen als er een dyno van Beek was waarin een MINI over de 240 pk ging? Dat is dus een van de redenen, ik wil je niet op kosten jagen. :lol:
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jul 2007, 11:14

Goed om te horen dat het allemaal weer verder gaat het het project :) Wat kwam er uit de dyno run eigenlijk? Ben erg benieuwd naar het resultaat :)
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 jul 2007, 12:28

Zijlboot schreef:@Berthil: Ik las ergens dat jij verdere modificaties moest gaan doen als er een dyno van Beek was waarin een MINI over de 240 pk ging? Dat is dus een van de redenen, ik wil je niet op kosten jagen. :lol:
Ik ga niet proberen om tegen een turbo op te boksen, dat is bij voorbaat een verloren zaak :)
Ik ben wel heel benieuwd naar je eindresultaat.

Er zit wel een water/methanol injectie aan te komen, deze koelt de motor erg goed en kan door de betere koeling en pingelbeveiliging van de methanol zo'n 15 pk opleveren. Dat wordt gebruikt bij kompressor én turbo motoren, misschien ook iets voor jou? De kosten vallen met 600 euro wel mee.

In Duitsland is iemand nu zijn Mini aan het verbouwen (MINI S 255) met een water/methanol injectie om met 80% methanol en een veel hogere compressordruk via een eaton m65 kompressor (kan door de betere koeling) boven de 300 pk grens uit te komen. Als hem dat lukt is hij de eerste die zonder turbo (en lachgas) boven de 300 pk uitkomt.
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

17 feb 2008, 21:47

Nieuws van het turbofront.

Na lang wachten begint het er eindelijk op te lijken De turbois gemodificeerd met stalen leidingen zodat deze niet meer kunnen smelten. Het uitlaatspruitstukis dubbelwandig gemaakten de flow is geoptimaliseerd zodat hier de temperatuur ook normaal blijft. Nu gaat de MINI cooper TAZ binnenkort naar Beek om de laatste ECU tuning te doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 feb 2008, 21:51

Super mooi project!!!

Ben benieuwd 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 feb 2008, 21:55

Ik ben benieuwd. Indrukwekkend.

Is dat een standaard kop?
Als je de boel toch uit elkaar hebt is het misschien raadzaam om daar ook wat aan te doen. Zelf heb ik een kop met Minimania kleppen bestand tegen hogere temperaturen (en betere flow) en uitgefreesde verbrandingsruimte om de compressie wat te verlagen om pingelen te voorkomen. Lijkt me bij jou ook geen overbodige luxe met die dikke turbo.

Afbeelding

Toevallig weet ik dat Beek de verbrandingsruimte ook aan het vergroten voor een zeer bekende gifgroene Cooper.

Heb je ook al eens nagedacht over water/methanol injectie of heb je dat al? In Duitsland worden er goede resultaten mee bereikt om de boel veel koeler te houden, het levert niet direct vermogenswinst op.
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

17 feb 2008, 22:19

@berthil: het is de jcw kop die er nog op zit. Kleppen zijn niet gemodificeerd. Ben benieuwd waar Beek mee komt na de dyno.

Water/methanol heb je me al eens eeder aangeraden,maar ik hoop eerst de turbo rijdend te krijgen. Ik hoop met de aanpassingen die gedaan zijn de koeling op orde te hebben. Ben benieuwd, nog een paar weken wachten.
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 feb 2008, 22:55

Ben echt benieuwd hoe zoiets dadelijk gaat lopen. Ziet er iig al wel heel indrukwekkend uit :P :P
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 feb 2008, 23:41

Zo Zijlboot...leef je nog?...dacht ff dat je een jaar of 2 undercover was gegaan :wink:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
iDarkDesign
Transformer

17 feb 2008, 23:51

Is het hele project het je nog wel waard?

wel vet hoor!

iDD
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2008, 00:24

Super gaaf project!
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

18 feb 2008, 17:13

Sepp schreef:Zo Zijlboot...leef je nog?...dacht ff dat je een jaar of 2 undercover was gegaan :wink:
Ja sepp, je moet af en toe wat geduld hebben, heb al ruim een jaar niet meer in de MINI gereden. :cry:

Maar het lijkt er op dat daar binnenkort verandering in komt :lol:
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2008, 17:27

Vanmiddag zag ik hem bij Beek arriveren.
Ik ben benieuwd wanneer hij weer rijdt. :)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2008, 18:46

Nice project! start your engine 8) 8) 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 feb 2008, 19:40

Zijlboot schreef:
Sepp schreef:Zo Zijlboot...leef je nog?...dacht ff dat je een jaar of 2 undercover was gegaan :wink:
Ja sepp, je moet af en toe wat geduld hebben, heb al ruim een jaar niet meer in de MINI gereden. :cry:

Maar het lijkt er op dat daar binnenkort verandering in komt :lol:
Wel enorm gaaf dat je je turbo-projekt toch weer hebt opgepakt. En je hebt Beek gevonden lees ik?
Ik ben daar enkele keren geweest, lekker rondgeneusd, veel over hun historie gegoogled en Klaas veel aan me laten vertellen. Die mannen hebben toch wel een hele berg ervaring met de racerij en tunen. Dus wellicht weten zij je turbo plannen zo uit te voeren dat de boel in de toekomst heel blijft of in ieder geval een heel stuk langer heel blijft dan tot nu toe steeds het geval was. Veel suc6 ermee en knal je bevindingen lekker op het forum. Vinden wij allemaal super interessant.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"

Terug naar “Show your ride”