JunkyXL … verkocht ...
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Sander--87
- Be Mini
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Adrenalin Junkie schreef:Klopt, al zou het een tuimelaar zijn, maar welke defect is weet je niet, dus zal je eerst de boel moeten openhalen, wat zoiezo moet om het te controleren.Daveke schreef:Alv, als je een tuimelaar moet laten vervangen is het wellicht iets dat mn pa dat voor je doet?
Die tuimelaars zijn namelijk de kosten echt niet, en het is gewoon een kwestie van IC eraf, kleppendeksel eraf en dan pak je ze er bijna zo van de nokkenas af.
Je kan op realoem.com de prijzen van een tuimelaar nakijken, en als er eentje defect is, betekent dat niet dat ze allemaal defect zijn.
Als je dan die tuimelaars los haalt, en je gaat er idd maar 1 vervangen moet je goed uitkijken bij de andere tuimelaars, want die gele plastic ringetjes die de boel bij elkaar houden zijn ontzettend slecht, en laten heel snel los waardoor de boel uit elkaar valt (metalen geleidertje ook eruit). Al gebeurd dit tijdens montage valt het in je blok (wat waarschijnlijk dus bij mij gebeurd is met montage van de Cat Cams nokkenas)
Aangezien we tijdens het vervangen van de distributie ketting geleiders zo een geel ringetje tegengekomen zijn in het blok.
Volgens Beek kon dat destijds geen kwaad. Als ze enkelt de tuimelaars er nog ff af getrokken hadden was het probleem duidelijk geworden. Maarja, dat is achteraf.
Nu weet ik natuurlijk dat dat metalen geleidertje wat ertussen hoort te zitten dan ook pleite is, en dat ie daardoor ratelde.
Bij mij zijn dus alle tuimelaars vervangen, misschien een beetje over enthausiast, maar beter zo dan binnenkort weer het blok openhalen.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors