Zo vandaag een tripje naar Willebroek gemaakt voor de chiptuning. Helaas heb ik de intercooler nog niet, maar voor de software maakt dat niet zo veel uit.
Om 10:15 was ik bij BR Performance, direct na aankomst ging de Clubbie al op de rollen om de standaard meting te doen. Daaruit kwam 171pk en 260nm rollen. Niet zo hoog als bij de rollenbankdag bij Beek (192pk en 270nm), maar wel meer in lijn met de fabrieksopgave. En gezien het feit dat ik onlangs een halve bougie door mijn motor had stuiteren was ik niet ontevreden Maar goed, elke bank is anders en uiteindelijk gaat het natuurlijk om de toename tussen de metingen op dezelde bank onder vrijwel dezelfde omstandigheden.
En toename is er! Ik heb al eens eerder gezegd dat topvermogen niet het grootste doel is, maar meer toename in het middengebied en drivebility. Nou ik kan jullie melden dat het volledig aan mijn wensen voldoet! Het uiteindelijke resultaat was 206pk en 340nm, dus een toename van 36pk en 80nm. En de grafiek laat goed zien dat er vooral in het middengebied veel winst is. En leuke gimmick, alles zit onder de sportknop! Ik ben blij!
flut* met hun flut*, als ik zo'n grafiek zie krijg ik zo'n immense zin om hetzelfde te gaan doen. Ware het niet dat mijne met standaard vermogen al bij de dealer staat om kettingspanner en nog wat zooi te vervangen .
Maareuh... hoe rijdt het? Hoe vaak heb je al op je powerknopje geduwt