Mini Cooper S Tim

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

13 nov 2012, 21:51

dat is wa top internet staat jah… ga es met ze praten zou ik zeggen, mocht je interesse hebben…

en waarom zou t onmogelijk zijn, ze hebben t al vaker gerealiseerd… :mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 nov 2012, 21:54

Ik gok dat ze het wel voor €500 doen gezien dat de prijs is voor de rest van de chiptuning die zijn doen.
Die 899 is denk ik incl het plaatsen van de pully :) Als je dit zelf doet scheelt het een hoop.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

13 nov 2012, 21:56

ligt er aan of t gewoon software is, of custom made, zoals bij n r56 waar ze t pingelen eruit halen… big difference
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 aug 2012, 13:35

13 nov 2012, 23:01

Een R53 met normale nokken en een 15 procent pully met 221 PK vindt ik persoonlijk een beetje optimistisch.

Maar als ze het daar gemeten hebben dan zal dat wel zo zijn :)

Wat kost rollen daar?
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

14 nov 2012, 11:26

Ik gun u graag deze eindresultaten. Maar op zich zou ik daar toch wat kanttekeningen bij willen plaatsen. Want uw waarde's liggen zowat +-15PK hoger dan gemiddeld bij dezelfde uitgevoerde werken. En zeggen dat die 'gemiddelde' cijfers ook al 'positief' bijgesteld kunnen zijn.

Ik heb bij Beek onderstaande werken laten uitvoeren.
-17% pulley met riem
-Software
-461 Catcam nokkenas

Daarbovenop had ik al volgende nieuwe onderdelen.
-GP intercooler (betere koeling)
-Bougies NGK (onderhoud)
-Sportuitlaat (foto)

Afbeelding

Het eindresultaat was 225PK en een maximaal koppel van 250NM.
Ik had en heb nog steeds geen DaveF hybride filter. Maar dat zal ook niet zoveel bijbrengen aan vermogen denk ik.

Nu, ik ben tevreden met mijn resultaten (al ga ik volgend seizoen wel enkele stapjes verder). Ik ben er wel vast van overtuigd dat indien ik deze week vijf vermogensbanken ga testen ik ook vijf verschillende resultaten ga hebben. De één al wat positiever dan de andere waarschijnlijk.

Maar op zich zou ik dus qua vergelijking in mijn geval ten opzichte van uw R53 moeten afvragen "wat ging er fout"?
Laatst gewijzigd door MrBean op 14 nov 2012, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

14 nov 2012, 13:25

Er zijn ook meerdere methode van meten. Dit zorgt voor al dan niet voor kleine verschillen. Daarbij is de software van Fasttach in dit geval custom, dus precies op de motor afgesteld. Dit maakt zeerzeker een groot verschil!

Beek meet statisch. De motor wordt op een vast toerental gezet en wordt maximaal belast.
Een andere methode is bijvoorbeeld met een dynamische meting. Er wordt een run gemaakt van 2000rpm tot max.
Daarbij heb je verschillende methodes van 'rem' op de bank. Maar als het goed is moeten ze allen ongeveer hetzelfde geven. Als ben ik overtuigd van statisch en dynamisch elkaar het meest ontlopen. Waarbij dynamisch meten het meest realistisch is. (letop; mijn mening!)

Vergeet niet dat elke auto anders is. Als de motor goed is ingereden dan kan daar later zeker profijt uit worden gehaald. Een op een juiste manier ingereden motor zal zeerzeker beter presteren. Misschien daardoor het verschil?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

14 nov 2012, 13:34

Los van de methode van meten is het voordeel bij Beek dat er al veel MINI's daar getest zijn onder vergelijkbare omstandigheden, en je dus goed onderling kunt vergelijken.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

14 nov 2012, 14:48

precies, dit betrof custom software en ik dacht ook n aangepaste uitlaattraject

anyway, bij speed waren volgens mij de peekaas ook wel gelijk bij beek en fasttech

maar goed, we zijn blij dat Tim tevreden is, want deze discussie os toch never ending ;)
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

14 nov 2012, 17:07

@Frankie: Proef ik daar een idee voor Speedy MINI 4? :P Wel een leuk idee voor het voorjaar maar dan wel hopen op meer deelnemers dan versie 3!

Wat een bult discussie mannen. :roll:
Zoals JunkyXL al aangeeft is dit een never ending discussion. Dit heeft gedeeltelijk te maken met de manier van meten natuurlijk (Zoals BMX en MrBean beschrijven).
Waar het mij in eerste instantie om ging was het beoordelen van het vermogen van de auto en de opbouw hiervan gezien de behaalde topsnelheden en de aanpassingen die in de geschiedenis gedaan zijn. Bij die meting bleek er een slecht verloop van het vermogen boven de 5000 toeren te zijn wat op de lange termijn niet goed voor mijn blok zou zijn. Om deze reden moest de software aangepast worden. Er waren 2 opties: Een relatief standaard opzet van de software (1-2 uur werk) of een volledig op de motor en bijbehorende aanpassingen (15% pully, JCW bougies, ITG inlegfilter en custom uitlaat van BFR-exhaust.be) aangepaste software.
Ik heb dus gekozen voor deze laatste waarbij Fasttech een uur of 5-6 bezig is geweest met mijn auto.
In eerste instantie heeft hij een beginmeting gedaan. Aan de hand daarvan de software handmatig aangepast naar een ogenschijnlijk ideale vermogenskromme. Toen weer op de bank uittesten of dit klopt. Dit heeft hij wel een keer of 3-4 herhaald tot hij de maximale curve gehaald heeft zoals in de grafiek te zien is. Daarna hebben we dit samen op de weg nog even uitgeprobeert
Ik denk dat als je Beek gaat vragen om een custom software te schrijven voor je auto hij er in de meerderheid van de gevallen ook meer PK's uit haalt dan hij beschrijft in zijn standaard Stages.
Een vorige eigenaar heeft uit dit motorblok ook 210 pk laten halen bij HEINZ in België met dezelfde uitlaat, Pully en bougies. Hij had alleen een K&N Typhoon CAI (Denk eerder HotAirIntake :P ).

Ik ben nu erg blij dat de motor weer soepel loopt en het gevaar op motorschade veel kleiner is. Erg prettige bijkomstigheid is natuurlijk het aantal PK :D. En of dit nou 5 pk meer of minder is voel ik echt niet. Het gaat mij voornamelijk om de beleving van een MINI en deze is door de tuning alleen maar beter geworden! :rijden

Dus kan niet wachten tot het voorjaar er is en we weer gezellig met z'n allen een aantal ritten kunnen rijden!
joepr53
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 sep 2012, 22:51

14 nov 2012, 20:05

Klinkt super Tim,
Mooi dat de auto nu een stuk beter loopt.
Als er in het voorjaar weer een rit is, ben ik zeker ook bij.
Have fun
:rijden
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

14 nov 2012, 20:34

Zoveel banken zoveel resultaten. Het is een leuke/goede indicatie van voor een na, maar verder teveel variabelen om echt 100% goed het vermogen te meten. Als Tim morgen weer op de bank bij Fasttech gaat, komt er misschien 218pk uit. Da's ook allemaal niet relevant. Tim is tevreden, auto rijdt veel beter dan voor de tuning. Dus missie geslaagd. 8)
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

14 nov 2012, 20:51

Mijn excusses. Ik heb ID slechts een standaard Beek file. Het zijn zoals aangegeven in dit topic prachtige resultaten. Wat de juiste indicatie ook mag zijn qua meting. Iedereen is tevreden, en is dat niet waar het om gaat? Alvast bedankt voor de tip wat betreft 1320. :-))
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

16 nov 2012, 20:18

waar is dat filmpje nou dan ? :)
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

17 nov 2012, 12:05

En hier is ie dan!
Het flimpje!



Enjoy

Terug naar “Show your ride”