Snieze's R53 272PK

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

23 feb 2013, 00:03

Ik heb die van mij nog nooit vervangen, je kan wel alles gaan vervangen nu uit voorzorg maar dat is denk ik niet nodig.

Zoals je zelf al zegt, mocht het kapot gaan wil je toch naar een 1.7?
Dan moet er sowieso een nieuwe krukas, nieuwe zuigers en drijfstangen in en heb je een "vers" onderblok. De mijne gaan al 120.000 km probleemloos mee :)
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

23 feb 2013, 00:10

Nee ja als ik geld zat had zou ik het blok volledig opnieuw opbouwen maar moet het nu ff doen met wat budget toelaat.
Als er iets kapot gaat en het moet toch uit elkaar dan upgrade ik het ook gelijk.
Als koppakking niet lek was gegaan had ik die kop (nog) niet gekocht.
Zelfde verhaal met uitlaat, catback was lek dus Barstuck catback eronder.
Toen scheurde de precat, dus Milltek spruitstuk+cat eronder enz.
Alleen door jullie reacties begin ik beetje bang te worden dat de boel straks in de soep loopt.
Ga het gewoon in elkaar zetten en we zien wel!

Alleen wat zal ik nou doen met dat spruitstuk?
Die Milltek er zo op zetten of met de dremel aanpassen op kop?
Jan zegt dat het me tussen de 5 en de 20pk kan kosten als ik hem er zo opzet..
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

23 feb 2013, 03:28

Kun je dat niet eventueel laten doen door iemand met een draaibank?

Dan is het toch optimaler lijkt mij
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

23 feb 2013, 07:40

Het maak ook niet uit maar er zij een aantal blokkenstuk gelopen op de lagers...

Met tuning en 140.000 op de klok en dat heeft voor namelijk te maken met de olie die sneller verbrand (na de tuning)en gewoon we niet meer smeert tussen de lagers weg gedrukt word door de compressie en ja dan gaan je lagers lassen aan elkaar....

Maar als je al snel een nieuw blok bouwt ach dan moet je je niet druk maken
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

23 feb 2013, 08:21

des al niet te min die kop van RMW is een beste :D

ik wens je veel succes met het opbouwen van je blok en dat je dikke NM's en PK's draaid

:D :icon_top:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

23 feb 2013, 12:42

Ga hem zo in elkaar zetten en komt nog wel een x een RMW spruitstuk ipv die Milltek.
Wat kan ik het beste doen met die injectoren?

Heb gelezen dat je zonder software aanpassing beter niet kan rijden met 550cc's.
Heb een oprijwagen tot mijn beschikking, kijken of hij loopt en dan met de oplegger naar beek brengen?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

23 feb 2013, 15:04

Sowieso NIET rijden zonder software met 550's
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

23 feb 2013, 17:17

Never nooit :-)
burn rubber not your soul

Afbeelding
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

23 feb 2013, 17:34

Duidelijk :)
Starten mag wel toch?
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

28 feb 2013, 00:38

Oliekoeler heeft nieuwe plek en Samco luchtfilterslang gemonteerd.
Helaas wel moeten bijwerken met de dremel om passend te krijgen..
Afbeelding

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

28 feb 2013, 07:37

Mijne past gewoon wat heb je bewerkt dan
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

28 feb 2013, 07:45

Past je motorkap zo nog dicht met die hoge aansluitnippels op bovenop de oliekoeler?
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

28 feb 2013, 10:12

Moest een behoorlijk stuk afzagen voordat het paste.
Misschien ook iets met Dave.f filter te maken.

Motorkap valt er netjes overheen :)
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

28 feb 2013, 12:37

Zo hier word hard geklust! gaaf hoor! gaat vast als een raket als je er eenmaal mee klaar bent! 8)
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

28 feb 2013, 13:46

Hoop het!
Heb hiervoor de 328 van een maatje al kwijt gereden :)
Doel is eigenlijk om een m3 voor te blijven..

Terug naar “Show your ride”