Richards MCCS; Picdump + tjoening!
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik had 10meter gekocht en heb na 2 uitlaten nog steeds over
Re: Richards MCCS
Nóg een rol?Daveke-Orranje schreef: Moet je nog een rol van die heatwrap hebben?
Ik heb hier zo'n rol liggen en ga het spul toch niet gebruiken..
Ik had 10meter gekocht en heb na 2 uitlaten nog steeds over

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Richards MCCS
De volgende mod; eens kijken of t uitlaatgeluid wat dieper wordt en de turbo mooi kunnen horen opspoelen



MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Richards MCCS
Ik had ook een Alta op de R53. Zeer tevreden over geweest, dus was de reden om het weer te doen 
Ik ben benieuwd

Ik ben benieuwd
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Richards MCCS
Ja, dat dan weer wel...
Maar ik vind de warmte onder kap reuze meevallen!
Toen ik nog een poes eronder had zitten en de kap open deed na rijden, dan werd mn gezicht er ongeveer afgebrand. Ik had t idee dat het warmer was dan een R53!
Nu met decat is t goed te doen. Miss ook omdat de uitlaat is ingewikkeld in een wrap? Het valt iig mee zo.
Ik heb nog wel een leuk idee om t filter af te dekken, maar dat komt tzt
De ALta is echt zoooooo makkelijk te plaatsen! Ik ben er 20minuten mee bezig geweest.



Toen nog ff de scoop eraf gehaald en t roostertje eruit gehaald. Komt in de toekomst miss nog wel een andere scoop, deze is een beetje krom in t midden

Vanaaf ga ik weer ff langs Batje, en dan komt een soundclip van t hele zooitje!
Maar ik vind de warmte onder kap reuze meevallen!
Toen ik nog een poes eronder had zitten en de kap open deed na rijden, dan werd mn gezicht er ongeveer afgebrand. Ik had t idee dat het warmer was dan een R53!
Nu met decat is t goed te doen. Miss ook omdat de uitlaat is ingewikkeld in een wrap? Het valt iig mee zo.
Ik heb nog wel een leuk idee om t filter af te dekken, maar dat komt tzt

De ALta is echt zoooooo makkelijk te plaatsen! Ik ben er 20minuten mee bezig geweest.



Toen nog ff de scoop eraf gehaald en t roostertje eruit gehaald. Komt in de toekomst miss nog wel een andere scoop, deze is een beetje krom in t midden


Vanaaf ga ik weer ff langs Batje, en dan komt een soundclip van t hele zooitje!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Richards MCCS
Ik had wat rond zitten kijken wat ik met de BOV/DV wilde gaan doen.
Het keiharde afblaafgeluid hoeft niet zo van mij. Is leuk, maar dan alleen als er ook echt druk is opgebouwd, niet bij elke keer schakelen.
Het liefst wil ik het choo-choo geluid, maar dat is met een MINI niet te behalen omdat de ECU dan in paniek raakt
Nu ik de Alta CAI erop heb, kan je goed horen of de DV open of dicht is. Ik hoorde ook gelijk een behoorlijke vertraging bij het gas geven. Die vertraging is ook te voelen, maarja.. dit is mijn eerste 2eGen MINI, dus dacht dat het zo moest zijn. Turbolag enzo.
De OEM DV schijnt niet van al te beste kwaliteit te zijn, dus daar een sterkere veer in drukken is een pleister op een open wond.
Na het lezen van dit topic: Linky linky link
Was ik gelijk om en heb ik een GFB DV+ besteld.
Uiteraard ook omdat ik Mighy Car Mods kijk, maar dat terzijde
Dus een betere DV/BOV, maar dan zonder de xtra herrie. Helemaal top dus!
Het keiharde afblaafgeluid hoeft niet zo van mij. Is leuk, maar dan alleen als er ook echt druk is opgebouwd, niet bij elke keer schakelen.
Het liefst wil ik het choo-choo geluid, maar dat is met een MINI niet te behalen omdat de ECU dan in paniek raakt

Nu ik de Alta CAI erop heb, kan je goed horen of de DV open of dicht is. Ik hoorde ook gelijk een behoorlijke vertraging bij het gas geven. Die vertraging is ook te voelen, maarja.. dit is mijn eerste 2eGen MINI, dus dacht dat het zo moest zijn. Turbolag enzo.
De OEM DV schijnt niet van al te beste kwaliteit te zijn, dus daar een sterkere veer in drukken is een pleister op een open wond.
Na het lezen van dit topic: Linky linky link
Was ik gelijk om en heb ik een GFB DV+ besteld.
Uiteraard ook omdat ik Mighy Car Mods kijk, maar dat terzijde

Dus een betere DV/BOV, maar dan zonder de xtra herrie. Helemaal top dus!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Richards MCCS; Alta CAI en GFB DV+
Hint voor zaterdag:


MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Richards MCCS; Alta CAI en GFB DV+
Kijk, weer leven in dit topic 

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel