Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mijn F56S > JCW Pro Tuning Kit in aantocht (pag. 10)

02 sep 2015, 17:56

Vandaag bericht gehad, over twee weken is het zo ver ...eerste serieuze mod: de JCW Pro Tuning Kit wordt gemonteerd en geprogrammeerd. Jippie, zin in! :)) :)) :))

Afbeelding
(Photosjopje, vast even kijken hoe de uitlaat er uit ziet op mijn karretje. 8))
Laatst gewijzigd door RemcoMINI op 02 sep 2015, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Goldrunner6
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Exit R56 S > Incoming F56 S (Pag 5)

02 sep 2015, 17:58

Goed bezig! Gefeliciteerd.
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Re: Mijn F56S > JCW Pro Tuning Kit in aantocht (pag. 10)

02 sep 2015, 18:54

Nice!! Jammer dat t niet onder de cooper kan
Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2015, 19:03

Moonwell schreef:Nice!! Jammer dat t niet onder de cooper kan Afbeelding
Je kunt altijd nog om/inruilen, als je nog een 'paar' spaarcenten hebt liggen... er staat een 5-deurs S (JCW uitgevoerd en getuned) in 'ons' kleurtje in Hilversum; heb ik gisteren even naar geluisterd. Klonk lekker! ;)

Afbeelding
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

02 sep 2015, 19:04

RemcoMINI schreef:
Moonwell schreef:Nice!! Jammer dat t niet onder de cooper kan Afbeelding
Je kunt altijd nog om/inruilen, als je nog een 'paar' spaarcenten hebt liggen... er staat een 5-deurs S (JCW uitgevoerd en getuned) in 'ons' kleurtje in Hilversum; heb ik gisteren even naar geluisterd. Klonk lekker! ;)
Haha gaat helaas niet. Mijne is geleased! Afbeelding
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2015, 20:51

Lekker hoor!!
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

03 sep 2015, 16:30

RemcoMINI schreef:Vandaag bericht gehad, over twee weken is het zo ver ...eerste serieuze mod: de JCW Pro Tuning Kit wordt gemonteerd en geprogrammeerd. Jippie, zin in! :)) :)) :))

Afbeelding
(Photosjopje, vast even kijken hoe de uitlaat er uit ziet op mijn karretje. 8))
Lekkerrrrrrr.....goed bezig :wink:
F56S JCW PRO LCI
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 sep 2015, 10:12

peter schreef:
Ik heb mijn uitlaat ook moeten doorsnijden Sjef. Is allemaal niet zo spannend hoor. Daarnaast kan je het achterste deel van je originele JCW uitlaat vast wel weer verpatsen aan een andere Cooper S eigenaar. :D
sssst peter. :()
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2015, 10:26

Over verpatsen gesproken, ik heb binnenkort (ook) een F56S standaard uitlaat over... geen idee of dat ding bijvoorbeeld op een 'normale' Cooper of een oudere/andere MINI te monteren is, maar voor projectgoeroe's & knutselaars onder ons wellicht een leuke klus! Zie het als een uitdaging... 8)

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2015, 10:50

Owjee, rijdt er straks een Belg met een illegale uitlaat rond!? :icon_top: :mrgreen:
pocket rocket schreef:
peter schreef:
Ik heb mijn uitlaat ook moeten doorsnijden Sjef. Is allemaal niet zo spannend hoor. Daarnaast kan je het achterste deel van je originele JCW uitlaat vast wel weer verpatsen aan een andere Cooper S eigenaar. :D
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 sep 2015, 10:53

peter schreef:Owjee, rijdt er straks een Belg met een illegale uitlaat rond!? :icon_top: :mrgreen:
pocket rocket schreef:
peter schreef:
nee de orginele jcw is wel toegelaten maar met de klep niet. :mrgreen:
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2015, 11:07

De 2000km gepasseerd en nu weet ik het zeker, ik had eigenlijk meteen een F56S moeten kopen hoewel ik ook érg veel lol heb gehad met de R56S maar deze auto is voor mij completer, ik vind de afwerking binnen net een tikje 'meer'. Het voelt allemaal wat meer solide/luxe aan, wat dat aangaat is het BMW DNA door en door aanwezig en is (het gevoel van) de Mini van weleer nu toch een soort van verleden tijd. Maar goed, ik ben toch ontzettend tevreden! Misschien ooit nog eens een Classic erbij... gesponsord door de loterij. :D

Inmiddels ben ik ook gewend aan het 'meerijden', het tussengas bij het terugschakelen gaat nu goed en het minder lomp bedienen van de cruise control, dat werpt ook zijn vruchten af. Wat ik in de vorige update al schreef, deze auto is voor mij best of both worlds; een sportief karretje met véél pit - en binnenkort zelfs nog een beetje meer ;) - en een heerlijke comfortabele auto voor de wat lange(re) afstanden, de stoelen zijn bijvoorbeeld echt een grote verbetering tov. de R56. Zitten mijns inziens vele malen beter! Het mag allemaal ook wel, want er is natuurlijk ook best wel een prijsverschil tussen de R56S die ik had en deze nieuwe... maar gelukkig, het betaalt zich uit in de lol die ik er van heb.

De kleur doet het ook goed. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo veel aandacht heb gehad in een auto behalve die enkele keer dat ik het geluk had in een Ferrari te mogen rijden. Het voelt een beetje hetzelfde, krijg regelmatig een duimpje en opmerkingen als "Wat een ontzettend leuke auto!". Daar doen we het natuurlijk niet voor, maar 't is wel erg leuk al die complimentjes (...ik ben soms net een mens 8)). Ik merk dat ik zelf ook telkens een extra keer omkijk, als ik de auto op de parkeerplaats heb staan en dan denk ik "Wat een heerlijk wagentje, wat een voorrecht!" ...jawel, orange is the happiest color!

Afbeelding

Ik kijk nu erg uit naar de JCW Pro kit (montage de 16e, wat duurt dat nog lang!), niet per se vanwege het geweldige uitlaatgeluid maar toch ook vooral naar de performance upgrade. Weet nu al dat de glimlach nog breder gaat zijn, dan 'ie nu al is. Freude am Fahren zeggen ze in München geloof ik, inderdaad: Letterlijk en iedere dag! :rijden

@Pocket rocket, Peter, mag de (f)JCW (Pro) uitlaat helemaal niet in België? Of alleen 'af fabriek'?

Afbeelding
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 sep 2015, 11:17

nee dat is types de belgische staat. ge krijgt hier geen licentie op die kit voor de f56s.

de standaard jcw uitlaat dus zonder de klep mag dan weer wel.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2015, 12:23

pocket rocket schreef:nee dat is types de belgische staat. ge krijgt hier geen licentie op die kit voor de f56s.

de standaard jcw uitlaat dus zonder de klep mag dan weer wel.
Ik dacht dat dat alleen over de motortuning ging, maar dus ook de herrie... las ergens dat ze ook in Duitsland sportuitlaten met klepbediening willen gaan verbieden. Gedoe allemaal, wordt saai op de weg... Afbeelding

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2015, 20:46

Ik kom nog twee (voor mij) opmerkelijke dingen tegen.

1) Als ik zonder te schakelen gas geef en dan het pendaal loslaat dan hoor ik een soort zoemgeluid. Lijkt op een leeglopend ventiel ofzo. Iemand een idee wat dat is? In de sportstand hoor ik het harder dan in mid.

2) Soms! Als ik doortrek, vervolgens laat uitrollen en dan mijn koppeling intrap voel ik een rare weerstand op het koppelingspendaal. Dat voelt heel erg vreemd, ook op bij het opkomen van de koppeling... beetje 'stroperig' gevoel?! Zal vast iets normaals zijn, net als het tussengas maar ik ben dit niet gewend. Of ben ik de enige die hier last van heeft? Dan zou er iets stuk moeten zijn.

Kan iemand licht in de duisternis schijnen met betrekking tot deze twee dingetjes?
Thanks! :icon_top:

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”