Het is wel een drama met spullen uit China op dit moment. Maar ik heb alles binnen voor de montage van de Hobo Intercooler, nu de Intercooler nog. Inmiddels ook een goede degelijke hoge assteun gescoord, nu kan ik met de Mini op de brug wat beter uit de voeten. Ben me aan het oriënteren op een schroefset. Man man wat is daar veel over geschreven. Liep tegen een merk aan wat met dezelfde componenten is gebouwd in dezelfde fabriek Duitsland) als de KW V1schroefset uit 2016/2017. Deze set is alleen niet van inox. Denk dat ik die maar eens ga proberen. Ik ga er toch het circuit niet mee op.
Gr Ron
2005 Mini R53 JCW
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
ST, heb ik ook, alleen dan de XTA versie met dempers in hardheid verstelbaar en camberplates. Bevalt me prima.
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Nee dit is een ander merk, kost 1/3e van ST. Ik heb nog wat lijntjes uitgezet, als ik het goed heb uitgezocht plemp ik het hier neer !
Gr Ron
Gr Ron
- Peter koster
- Mod virus alert!
Bericht
Mmm interessant dan hebben we het over een goedkopere dan de Cobra die prijstechnisch / kwaliteit het meest interessant is die zit op +- 550 ex montage,die imitatie kw ‘s zouden dan rond de 300 zitten? Meestal zijn dat van die stugge roest setjes. 

- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
De afgelopen dagen heeft mijn meissie de afstandsbediening, zoals eigenlijk altijd, in eigen beheer gehouden
Waardoor ik wat tijd had me eens in wat zaakjes voor de Mini te verdiepen. Ik heb eens rondgekeken voor een setje velgen met banden en me in een schroefset verdiept. Nou ben ik niet echt een schroefset-type, ik zet een auto één keer op de goede hoogte en kijk er nooit meer naar. Ik heb dus altijd met veren en dempers gereden. Onder de Madeno Alfa 156 zat een schroefset, nooit aan gezeten in twee jaar. Ik werd getriggerd door een draadje op Minitorque waar iemand in 2019 terloops een opmerking maakte dat ie voor een DTS schroefset zou gaan omdat dit exact dezelfde set is als een 2015/2016 KW V1 schroefset, alleen gegalvaniseerd, geen Inox. Ik ben dan zo’n type die dan kijkt of dat eventueel waar zou kunnen zijn en hoe dat dan zit..........
Op de site van DTS ziet die set er zo uit::

En kennelijk kan je de Mini deze stance geven met deze set:

Daarna ben ik eens gaan googelen op ervaringen met deze set. Er zijn in het verleden mensen geweest die een DTS set thuis kregen na bestelling die, hoe verzin je het, de stickers eraf trokken en onder de DTS sticker een AP sticker aantroffen
Een andere heeft de DTS naast een AP en een KW gelegd en kwam tot de conclusie dat ze alle drie identiek waren. Ze worden ook in dezelfde fabriek gemaakt las ik. Ervaringen met DTS zijn voor het grootste deel positief, de SX line is wat meer comfortabel en de Black line is wat harder. Natuurlijk lees je negatieve ervaringen, vooral bij verlagingen van 50mm of meer met deze set. Ik heb het idee dat je dan op de bumpstops rijdt. En das niks, ook niet met een Moton set van 4500€.
Natuurlijk krijg je altijd de disscussie dat je voor 284€ incl. verzenden uit Duitsland geen goede schroefset kan hebben. Ik voel er alleen weinig voor om een schroefset onder een Mini te zetten die in totaal 1/3 van de totale waarde van de Mini is. Dus ik ga deze DTS SX maar eens proberen. Ben geen circuitrijder en als ik al op het circuit kom rijdt ik strak achteraan
wil een nette verlaging en geen vulling-verpulverende demping. Als het echt rotzooi is zet ik de standaard dempers en veren er weer onder.
Gr Ron

Op de site van DTS ziet die set er zo uit::

En kennelijk kan je de Mini deze stance geven met deze set:

Daarna ben ik eens gaan googelen op ervaringen met deze set. Er zijn in het verleden mensen geweest die een DTS set thuis kregen na bestelling die, hoe verzin je het, de stickers eraf trokken en onder de DTS sticker een AP sticker aantroffen

Natuurlijk krijg je altijd de disscussie dat je voor 284€ incl. verzenden uit Duitsland geen goede schroefset kan hebben. Ik voel er alleen weinig voor om een schroefset onder een Mini te zetten die in totaal 1/3 van de totale waarde van de Mini is. Dus ik ga deze DTS SX maar eens proberen. Ben geen circuitrijder en als ik al op het circuit kom rijdt ik strak achteraan

Gr Ron
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Heel duidelijk verhaal Ron en kan je redenatie helemaal volgen
Ben heel benieuwd hoe je de set gaat ervaren. Ook al verder gekomen met velgen en banden ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Ja velgen en banden ben ik wel uit. In Januari maar eens naar de velgenboer met de 18 inch achterin. Die kan ik dan inruilen. Daarna eens een paar dagen plannen om alles op/onder/in de Mini te schroeven. Moet alleen nog een paar airbag weerstandjes en stuur met naaf scoren.
Gr Ron
Gr Ron
- Sanderz
- Enthousiast
Bericht
Ik had een TA technix onder mijn r53, waarvan de hulpveren verwijderd waren en bumpstops ingekort. Hij was echt niet veel stugger dan een standaard mini. Setje van 200 euro.
2003 R53
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Ik kan natuurlijk ook wel doen alsof ik het verschil merk van 2 tienden door een betere setup.............. maar ik wring de Mini echt niet zo uit als de Maxjes in de dop........
Gr Ron
Gr Ron
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb vooral gekeken naar behoud van comfort gecombineerd met een mooie stance 

- Peter koster
- Mod virus alert!
Bericht
Natuurlijk krijg je altijd de disscussie dat je voor 284€ incl. verzenden uit Duitsland geen goede schroefset kan hebben.
Gr Ron
[/quote]
Schijnt best een goede set te zijn wordt al aan gerefereerd op het bimmerportaal sinds 2010,
Maarrrr helaas is die €284,= alleen beschikbaar voor de 1e gen. Voor bv de R56 kost die set al €480,= ex verz.
jammer anders het uitproberen waard geweest ,maar ben benieuwd als hij er bij jou onder zit hoe het bevalt.blijf het i.i.g. Volgen.
Gr Ron
[/quote]
Schijnt best een goede set te zijn wordt al aan gerefereerd op het bimmerportaal sinds 2010,
Maarrrr helaas is die €284,= alleen beschikbaar voor de 1e gen. Voor bv de R56 kost die set al €480,= ex verz.

- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Wil in het interieur van de Mini wat delen zwart maken/voorzien van alcantara, ik vind de lichtgrijze accenten niet helemaal naar mijn zin. Ik kan de downtubes vervangen door de antracietkleurige (gevonden) en dan de lichtgrijze als proef voorzien van alcantara. Ik vroeg me af of iemand als eens een deurpaneel uit elkaar heeft gehaald. Ik wil de lichtgrijze delen (waar de armsten op zit) ook met alcantara bekleden. Als ik het een beetje lijk te kunnen dat bekleden doe ik de andere kunstof delen van de deurpanelen ook nog.

Gr Ron

Gr Ron
- Sanderz
- Enthousiast
Bericht
Die kunnen uit elkaar ja, als je het paneel los haalt zie je aan de achterkant de bevestigingspunten. Dit is gewoon samengesmolten dus je moet het uitboren.
2003 R53
Onze sponsors