Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2012, 23:09

Morgen maar weer eens verder knutselen...

Mag nu inmiddels wel zeggen dat ik MINI toch echt een sch**t-merk begin te vinden. Kwalitatief valt me dit allemaal echt zwaar tegen. Waar je bij andere merken jarenlang zonder problemen kan rijden, is hier telkens wel wat. Een echte sleutelauto, dat wel. :s

Vanmiddag zei ik nog tegen Richard: "Had die kachel niet een half jaartje later kapot kunnen zijn, het motorblok gaat nu al een jaar mee en is vast weer aan vervanging toe. Als dan toch alles open ligt....."

Misschien kan ik het nu omdraaien en meteen het blok maar meepakken :P
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2012, 23:19

Wellicht een meevaller dat je zelf aardig kan knutselen, anders was het een aardige nachtmerrie geworden denk ik. Enkele zit het niet mee, maar jij hebt me toch een aardige portie pech..
Afbeelding
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 okt 2012, 23:52

Vermoedelijk is dit een opeenvolging van problemen Sander..maar andere auto's zijn niet perse beter of slechter.

Het blijft een auto..
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 okt 2012, 00:29

Tja dat is misschien ook wel zo.. je weet het nooit...

En dat klussen, tja. Het is gewoon niet bang zijn en proberen. Denk dat het zonder het forum allemaal een stuk minder rooskleuriger en lastiger zou zijn. Daar haal je juist alle klusmoed vandaan. Binnen 10 min had ik al een oplossing voor mijn probleem door alle reacties.... hoe super is dat! En dan is het enkel nog een kwestie van proberen, want zelf weet ik ook vaak absoluut niet hoe het allemaal in elkaar zit.

Leuke is wel dat je uiteindelijk bijna de hele auto van binnen en buiten hebt gezien :)

En ja... ik kan met mijn beperkte kennis andere mensen een stuk minder helpen, dat proberen we dan weer goed te maken door eens per jaar een mooi ritje uit te zetten.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 okt 2012, 20:05

Flats.... vandaag lekker geklust met Richard... later kwam Raymond ook nog even buurten met zijn nieuwe intake.
Nog een klus dus.. maar daar hadden we maar weinig tijd voor vanwege het gepriegel met de fantastisch moeilijke locatie van de schroefjes...

Bedankt voor de gezelligheid jongens. Maakt het klussen een stuk leuker.

Afbeelding
Hier zat inderdaad de boosdoener... drup drup drup. Hele bak was nat...

Afbeelding

Hoop dat het ergste nu is geweest. Super shit om te doen. Morgen komt de nieuwe radiator bij dealer binnen en kan ik weer monteren.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 okt 2012, 20:36

Was idd weer een mooi dagje!

Wat een plaatsen ze ook verzinnen om de schroefjes te plaatsen idd :s Gaat nergens over!
Gelukkig konden we er met een hoop geknutsel bij.

De radiator was idd goed lek, er kwam nog net geen straat stromend water uit (zonder druk).

Maar je bent er bij dit weekend! Dat is het belangrijkste!

Raymond helaas nog niet verder kunnen helpen. Volgende keer beter..
Of ben je moedig genoeg t zelf in de garage aan te pakken? :P
Maar zo'n DaveF is best hendig zelf te bouwen! Zou goud handeltje zijn :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 okt 2012, 20:42

Ach, met het juiste gereedschap en voorbereiding is het toch wel te doen ? >)

Ik heb me wel vermaakt. De koekjes en de koffie smaakte me prima :mrgreen: :mrgreen:

Ik ga het er morgen even op wagen denk ik.
Beetje boren en dan voorkomen dat ik wat leidingen en die kabelbaan raak. Toch apart dat alleen bij de cabbie's daar veel leidingen lopen, waar normaal bijna niets zit :roll:
Met een beetje mazzel heb ik morgen een daveF gemonteerd zitten.
Alles voor een beetje geluid ..
Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 okt 2012, 21:02

Zozo wat een werk :mrgreen: echt mini :|
burn rubber not your soul

Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2012, 12:21

Pfff ... 45 min met de eerste bovenste klem bezig geweest. Wat een systeem. Je komt handen tekort.
De tweede klem ging binnen 15 min.

Afbeelding

Daarna afvullen en starten.... TAKTAKTAKTAK.... lege accu...GRRRR.
Nu dus eerst 2 uurtjes aan de lader.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2012, 12:32

Mooi man, lekker bezig ( lege accu ligt niet aan de auto ).

:wink:
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 okt 2012, 12:34

Maar van t weekend ben je dr wel bij! 8)

Wat een project wat zeg.. pfffff
hopen dat de volgende klus gewoon voor de leuk is en niet om weer iets te repareren ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2012, 13:08

Nieuwe pedalen..?
Afbeelding
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 okt 2012, 13:09

Het makkelijkste is om de leidingen in de motorruimte eerst los te maken,dan zonder weerstand de leidingen aan de verdamper vast maken,dan de leidingen in de motorruimte terug aansluiten ;-).

Maar ik zie dat het wel gelukt is..

Hoe het even in de gaten of je geen lek meer hebt,dus even rijden zonder alles erop dan kan je zien of je nog een lek hebt.Wel goed warm laten draaien dat de druk een klein beetje opbouwt..

Good work!
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2012, 13:16

Ah dat had ik eerder moeten weten ;)
Die weerstand van de leidingen is echt en drama inderdaad. Je denkt al gauw dat ie goed zit, maar wanneer je met een spiegeltje kijkt, zie je dat je je klem er net naast zit.

Ik laat inderdaad eerst alles even los hangen voor eventuele lekkage en heb het bewust nog open liggen.

Thnx voor je tips...
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2012, 14:31

Heerlijk... geen stank of rook meer. Het circuit mooi zonder bellen, bubbels of ander geplof. Een lekkere constante flow. Temperatuur keurig rond 90 graden. En geen lekkage bij bedrijfstemperatuur en kachel vol open.

Het vertrouwen moet nog even groeien, maar de kappen kunnen weer geplaatst worden. Dit projectje is ten einde... JOEHOEEE.

Volgende project: lekkage achterklep. Compleet vol water.. had ergens iets over het 3e remlicht gelezen. Pakking ga ik eens vervangen. Zou het eens ophouden?
Oja en die koelvloeistof moet nog uit het tapijt... had gelezen dat je dat met water kon doen.. tuinslang erin, boenen en opzuigen.

Terug naar “Show your ride”