Martijn's Coopertje (covermodel P185)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2012, 16:06

Gewoon zilver, met een tikje meer glans erin. Heb allerlei felle kleuren etc geshopt, maar kwam telkens tot dezelfde conclusie: leuk om te zien, maar niet om te hebben... :mrgreen:

Teaserfoto kan ik ook nog wel regelen:
Afbeelding
New Wheels by MartijnKoevoets, on Flickr

Denk dat ik er nog 5mm-spacers achter stop... De band die je hier zit ligt al in de container overigens! ;)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 aug 2012, 16:13

Da's geen teaser! Da is slechte humor! :o

maar 5mm erbij? :P ik zou 15mm doen ;)
Je mag volgens de wet 29 of 30mm uitsteken dus ken hendig >)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2012, 16:19

Volgens diezelfde wet mag de spoorbreedte van de auto niet meer dan 2 procent meer bedragen dan is vermeld op het kentekenbewijs of in het kentekenregister. Daar ga je met 15mm spacers op je originele velgen al overheen, dus officieel is mijn auto al illegaal... :mrgreen:

De nieuwe velgen zijn 7,5J en ET35, met 15mm dus ET20, wat me iets teveel van het goede lijkt met 205/40-17. Ik kan het uiteraard wel ff proberen! 8)
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 aug 2012, 11:03

marcel700 schreef:Mogen we raden welke velgen het zijn?
Dan zal ik mezelf maar alvast uitsluiten van deelname... :bleh

Jammer dat de velgen niet klaar zijn voor DUMPd, Martijn. Nu dus op Spokes die kant op?
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2012, 11:48

Et20 gaat wel heel erg krap worden.

Ben benieuwd hoe het wordt, maar om eerlijk te zij had ik van jou wel wat spectaculairders verwacht dan gewoon zilver.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

28 aug 2012, 12:46

:lol:

En? wanneer komen ze eronder in dat saaaaie zilver? :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2012, 11:12

2,5 week volgens de poedercoater, ff kijken hoe dat in m'n eigen planning past.
mushrop schreef:Et20 gaat wel heel erg krap worden.
7,5J ET20 steekt bijna net zover uit als 8J ET30, daarnaast heb ik aardig wat camber aan de voorkant én Falken's in 205/40-17, dus ik denk dat het wel goed komt. En anders gewoon zonder spacers...
Ben benieuwd hoe het wordt, maar om eerlijk te zij had ik van jou wel wat spectaculairders verwacht dan gewoon zilver.
Tig verschillende shopjes gemaakt, maar deze wielen lenen zich er naar mijn mening niet goed voor.

------------

Afgelopen 3 dagen met een MINI Roadster JCW en een GT86 door de Eiffel rondgescheurd, geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

De MINI was vorig weekend bij dat kitesurf-event op de Brouwersdam met de hand beschilderd door een kunstenaar, geen porem! :mrgreen: Twee vrij verschillende auto's, die op de wegen in de Ardennen toch aardig aan elkaar gewaagd bleken.

Mijn bevindingen...

GT86:
+ zitpositie
+ versnellingsbak
+ balans in het onderstel
+ RWD
- motor
- geluid
- grip/gevoel aan de voorkant

MINI:
+ vermogen/vermogensopbouw
+ geluid
- onderstel/runflats
- zitpositie te hoog voor mij
- stuurgevoel tov Gen1 MINI
- torquesteer
- matige cabriokap
- ESP/tractiecontrole blijft toch ingrijpen

Vooral op de wat hobbeligere wegen moet je met de MINI op een gegeven moment gewoon wat lossen om niet van de weg af te stuiteren in een bocht, dat is bij mijn Coopertje toch echt wel een stuk beter zonder runflats en met KW V1. De GT86 is daarin zoooveel beter, stukken harmonieuzer en laat zich veel meer bespelen in snelle bochten. De motor vind ik wel een afknapper, dit exemplaar had er al 8500km op staan, maar toch loopt ie niet erg gretig door z'n toeren heen. Qua vermogen is het wel ok met 200pk, maar met meer koppel zou er veel meer fun uit het goede onderstel te halen zijn. Als een bocht toch iets scherper is dan je verwachtte laat de auto zich prima corrigeren met gas los of een tik op de rem, maar als je dan te laag in de toeren uitkomt valt het geheel meteen dood. De motor klinkt en voelt een beetje alsof je een ouwe huur-Hyundai naar z'n begrenzer zit te trappen.

De MINI is op dat punt zoveel beter: waar je in de GT86 constant in 2, 3 en 4 zit te trappen, kun je de MINI lekker in z'n 3 laten staan om op koppel de bocht uit te vliegen en lekker tot 6500rpm door te trappen. En zeker in sportstand pruttelt en ploft en brult de fJCW-uitlaat er heerlijk overheen, naar mijn mening erg belangrijk voor een sportieve auto! 8) Het onderstel kan totaal niet tippen aan de GT86, maar de beleving in de auto is zoveel beter! Ik ben dan ook van m'n voetstuk gevallen: ik was altijd al aanhanger van auto's met een wat pure insteek, goed onderstel + mooie vermogensopbouw zoals bijvoorbeeld een MX5, de GT86 of ook mijn eigen Cooper. Daar ben ik wat mij betreft klaar mee... :mrgreen: Een goed onderstel is veel leuker als je ook aardig wat vermogen hebt om er tegenaan te duwen. Dat hoeft dan niet persé 500pk oid te zijn, maar 200pk en aardig wat koppel is toch wel vele malen leuker.

Voor wat betreft deze vergelijking: doet u mij maar een GT86 met een turbo voor wat meer vermogen/koppel onderin en met banden die niet van een Prius komen! 8)

Actiepunten voor mijn Coopertje
- meer gepruttel: spruitstuk
- beter aangrijpende remmen: staalomvlochten leidingen en sportievere remvloeistof, na de winter R56S-voorremmen
- MEER POWER >)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2012, 11:33

Nou, ik heb al in verschillende Impreza's (mee-)gereden door de jaren heen en die klonken allemaal stukken lekkerder. Prima ook dat je toeren moet maken, maar dan wil ik wel graag dat de laatste 1000 toeren een beetje speciaal aanvoelen. Ik denk dat een sportievere uitlaat en luchtfilter de auto al veel goed zouden doen!

Dat van die banden is mij uiteraard bekend, maar het zijn dus gewoon Michelin Primacy HP's met vrij kleine profielblokken. Leuk om te kunnen driften op nat, maar daardoor mis je gewoon wat verfijning rond de grip-grens van de voorbanden als het echt hard gaat op droog.

Wat betreft torque steer: toen ik op een hobbelige weg met spoorvorming een auto inhaalde met volgas in z'n 3, durfde ik toch ff niet naar 4 te schakelen omdat ik liever 2 handen aan het stuur had... ;)

Oh, en ik was er uiteraard met Autoblog! 8)
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2012, 11:39

Heerlijk heerlijk. Me is jealous......
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 aug 2012, 11:41

MartijnGizmo schreef: Actiepunten voor mijn Coopertje
- meer gepruttel: spruitstuk
Zegt die nu.. spruitstukken zijn net besteld :o haha

Maar leuk verhaal!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2012, 11:43

Het hoeft ook niet op stel en sprong, maar er moet zeker nog wat gebeuren op dat gebied! :mrgreen:
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2012, 11:53

Gaaf verslag! 8)
MartijnGizmo schreef:durfde ik toch ff niet naar 4 te schakelen omdat ik liever 2 handen aan het stuur had... ;)
Mietje! :mrgreen:

Terug naar “Show your ride”