Fre's MCS Clubman: announcement
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Bericht
Dikke shit Fred !!
Echt gave foto's mate .
Vooral die in die uitgebrande kiet
Lekkere fiets man
Echt gave foto's mate .
Vooral die in die uitgebrande kiet
Lekkere fiets man
- Fred
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Ingelmunster
- Ragnar
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
veilig tunen->
Men neme een beek tuning met daarbij een oliekoeler en een thermostaat. Betere olie met betere verhouding. oil catchcan.
Daarnaast altijd warmrijden voor het diepe intrapmoment op het gaspendaal.
Het groteste probleem ligt bij de olie/inspuiting van de benzine. met deze middelen kom je een heel eind met het N14 blok.

Men neme een beek tuning met daarbij een oliekoeler en een thermostaat. Betere olie met betere verhouding. oil catchcan.
Daarnaast altijd warmrijden voor het diepe intrapmoment op het gaspendaal.
Het groteste probleem ligt bij de olie/inspuiting van de benzine. met deze middelen kom je een heel eind met het N14 blok.
- Fred
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Ingelmunster
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Mortsel, Antwerpen
Bericht
Volgens mij is het niet zo supergezond om nokkenassen op standaard soft te steken.
En de investering die jij spreekt van nokkenas en jcw turbo (en bijhorende installatie) kun je al een chip, intercooler en oliekoeler voor doen denk ik zo..
En de investering die jij spreekt van nokkenas en jcw turbo (en bijhorende installatie) kun je al een chip, intercooler en oliekoeler voor doen denk ik zo..
- Neovo
- Be Mini

Bericht
Software is niet nodig bij dit soort nokkenas omdat de lifting hetzelfde is
Wist Beek en de Mini Dealer zelf mij te zeggen.
Ik heb het allemaal zwart op wit
Nokkenas + IC = 214pk
Jcw turbo doet niks extra met gewone software, turbo druk ligt namelijk evenhoog
Hoe groot je turbo ook is, als de druk hetzelfde is , blijft hij evenveel vermogen hebben.
Idd klopt, ik had 214.8pk en 301Nm met GESLOTEN motorkap.Fred schreef:Neovo had catcam nokkenassen en jcw turbo icm oem software en kwam op 210 pk uit met 300 nm koppel. Meer moet het imo niet zijn, wil geen nerveus ding, het is tenslotte mijn daily driver.
Elke dag 60 km
Software is niet nodig bij dit soort nokkenas omdat de lifting hetzelfde is
Wist Beek en de Mini Dealer zelf mij te zeggen.
Ik heb het allemaal zwart op wit
Nokkenas + IC = 214pk
Jcw turbo doet niks extra met gewone software, turbo druk ligt namelijk evenhoog
Hoe groot je turbo ook is, als de druk hetzelfde is , blijft hij evenveel vermogen hebben.
- Fred
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Of het gezond is om die nokkenassen te doen icm gewone software weet ik niet, eventueel kan je een nieuwe ecu flashen zonder er echt nog meer te willen uit halen?
Ik doe nog niks he, ik wil me alleen wat informeren voor ik eventueel ergens zou aan beginnen. Als ik moet rondrijden met het idee dat er vroeg of laat iets kapot draait is de fun er voor mij snel vanaf. Daarom wil ik ook weten of ik kan tunen zonder kopzorgen. Anders begin ik er niet aan
Wat was je kwijt voor die nokkenas nico?
Ik doe nog niks he, ik wil me alleen wat informeren voor ik eventueel ergens zou aan beginnen. Als ik moet rondrijden met het idee dat er vroeg of laat iets kapot draait is de fun er voor mij snel vanaf. Daarom wil ik ook weten of ik kan tunen zonder kopzorgen. Anders begin ik er niet aan
Wat was je kwijt voor die nokkenas nico?
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Hoe goed je je ook voorbereid en hoeveel voorzorg je ook neemt, tunen is NOOIT zonder risico..je zal maar net een zwak dingentje in je blok hebben en je bent de sjaak..
het is maar net hoeveel geld je wil investeren om het risico zo klein mogelijk te houden, meer zal je niet kunnen doen...
het is maar net hoeveel geld je wil investeren om het risico zo klein mogelijk te houden, meer zal je niet kunnen doen...
Onze sponsors

















