R53 PW JCW (OEM+)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 17:53

Thanks, inderdaad niet verkeerd met standaard kop en enkel een GP IC.

@ Werner en Peter:
Modificaties onder de motorkap:

JCW fabrieks tuning, JCW GP Intercooler, Alta JCW replacement filter, M7 Oil Catch Can, M7 Carbon Air-Diverter, M7 Aerogel EX Heat Shield, Cat Cams Nokkenas, Beek Custom Software, Mocal Oliekoeler.

Dat was het wel denk ik? Volgende upgrade (ergens volgend jaar) is een Water to Air IC en aangepaste kop, beide uit de VS. Heb nog overwogen om tussentijds mijn GP IC te vervangen door een grotere IC zoals die van Forge o.i.d., maar denk dat de GP IC echt gewoon optimaal is en dat de andere weer zo groot zijn dat ze weer inefficient worden.

Donderdag tussendoor nog wat leuks ontvangen:
Afbeelding

JCW stuurtje.

Stom dat ik dit echt niet eerder heb gedaan, een onderdeel van de MINI waar je altijd mee in contact komt.., ligt zo ongelooflijk lekker in de hand. Helaas niet de Full Leather versie gezien die vrijwel niet meer te krijgen is. Ik ga nog eens rondkijken of ik em alsnog kan laten bekleden, maar ben bang dat het leer niet identiek zal zijn en ik moet zeggen dan Alcantara verdomd lekker aanvoeld :)
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 17:56

heb jij geen andere bougies? verder hebben we dezelfde mods, alleen meot mn oliekoeler nog komen ;)

en dan je uitlaat, spruit etc nog he, half onder de motorkap... :)

nice numbers!!

heb je toch je stuurtje kunnen bemachtigen? mooi hoor, voorkant pic?

jj
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 19:21

toch wel lekker he, dat alcantara :wink: maar 't wordt echt snel minder, bij mij begint het nu al heeeeeeel klein beetje minder mooi te worden.... :s
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 19:41

Moest het lelijk worden kan je het nog altijd laten bekleden he :wink:, cool stuurtje 8)
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 20:02

Deniz schreef:Thanks, inderdaad niet verkeerd met standaard kop en enkel een GP IC.

@ Werner en Peter:

JCW fabrieks tuning, JCW GP Intercooler, Alta JCW replacement filter, M7 Oil Catch Can, M7 Carbon Air-Diverter, M7 Aerogel EX Heat Shield, Cat Cams Nokkenas, Beek Custom Software, Mocal Oliekoeler.

Dat was het wel denk ik? Volgende upgrade (ergens volgend jaar) is een Water to Air IC en aangepaste kop, beide uit de VS. Heb nog overwogen om tussentijds mijn GP IC te vervangen door een grotere IC zoals die van Forge o.i.d., maar denk dat de GP IC echt gewoon optimaal is en dat de andere weer zo groot zijn dat ze weer inefficient worden.

Afbeelding

JCW stuurtje.

Stom dat ik dit echt niet eerder heb gedaan, een onderdeel van de MINI waar je altijd mee in contact komt.., ligt zo ongelooflijk lekker in de hand. Helaas niet de Full Leather versie gezien die vrijwel niet meer te krijgen is. Ik ga nog eens rondkijken of ik em alsnog kan laten bekleden, maar ben bang dat het leer niet identiek zal zijn en ik moet zeggen dan Alcantara verdomd lekker aanvoeld :)
Zit ook de standaard JCW (11%) er nog op? neetoch!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 20:04

werner schreef:
Deniz schreef:Thanks, inderdaad niet verkeerd met standaard kop en enkel een GP IC.

@ Werner en Peter:

Afbeelding

JCW stuurtje.

Zit ook de standaard JCW (11%) er nog op? nee toch!
@Yunkyxl de koudere bougies zitten al in het JCW pakket :wink:
FiSiCa
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 20:13

mooi stuurtje, dat blijft een van de mod's dat ik nog moet doen
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 20:34

Iets klopt er niet Deniz. Met mods die nu hebt genoemd kan je nooit aan bijna 240pk komen...
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 21:09

@Jorge: Echt een aanrader, niet goedkoop voor een stuurtje, maar echt volledig waard. Op MF zijn/waren ze extreem enthousiast. Hier nog een link naar de Review MotoringFile

However I will say this, once you feel this wheel, you’ll have a hard time not wanting it. So if you’re on a MINI related budget, don’t even look at it, don’t pick it up, and for the love of God, don’t sit down in a car with one. In fact, this could have been our second perfect score review. It’s that good.

@Jelle: Heb een fabrieks JCW tuningkit. Op RealOEM staat wat daar allemaal in zit, o.a. Works bougies dus.
Nog wat plaatjes van de voorkant voor jou:

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto's goed te zien dat de JCW dikker is, maar ook ander soort leer is gebruikt. Sportstuur voelt in vergelijking erg hard aan.

@Rob:
Jij hebt toch de full leather versie? :|

@Werner: Nee, ben die inderdaad vergeten in het lijstje. Maar je kan ook 240PK's halen met 11% Works pully hoor, kijk maar even naar de JCW van Jimmy (staat inmiddels te koop). Hieronder dan even een recentere lijst met de modificaties:

Modificaties:
- JCW fabrieks tuning
- JCW VDO meterset (Olie + Boost)
- JCW instaplijsten
- JCW carbon schakelpook
- JCW carbon handrem
- JCW Aerokit
- JCW 18" R95 velgen
- JCW ledere stoelen
- JCW remklauwen + schijven R56 Brembo BBK
- JCW carbon spoiler
- JCW GP Intercooler
- JCW strut voor
- JCW shiftindicator (R56 versie)
- JCW Leather/Alcantara stuur
- Angel eyes voor
- Angel eyes achter
- Getinte achterlichten (fabrieks)
- Witte 3e remlicht
- S ventieldopjes
- Alta Custom IC-Diverter
- Alta JCW replacement filter
- M7 Oil Catch Can
- M7 Carbon Air-Diverter
- M7 Aerogel EX Heat Shield
- M7 H-Sport Swaybars 19mm
- M7 Carbon Fiber Front Splitter
- Cusco rearstrut
- OMP onderstrut
- OMNI Spoorverbreders
- Spiegelkappen in PW
- Custom vented A-stijl zijpanelen
- Custom Rearseat removal
- Cat Cams Nokkenas
- Cravenspeed RVS 17% pully
- Cravenspeed Bullet antenna
- Beek Software, Custom
- Goodridge RVS remleidingen (voor)
- AST verstelbare schroefset
- AST Camberplaten
- Deluxe Thowhook
- Mocal Oliekoeler
Laatst gewijzigd door Deniz op 08 mei 2010, 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 mei 2010, 21:18

zo wat een lijst :shock: :mrgreen: super vet man 8) mooi stuurtje ook :wink: wil ik ook nog hebben :D wat kost die nieuw ? en waar kan ik die het best kopen ? Voor de r56 is die toch wel in full leather te krijgen :? want vind alcantara idd erg mooi en ligt super in de hand maar ik heb een hekel aan versleten dingen :p (alleen een spijkerbroek mag versleten zijn >) )
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 22:43

@Werner: Nee, ben die inderdaad vergeten in het lijstje. Maar je kan ook 240PK's halen met 11% Works pully hoor, kijk maar even naar de JCW van Jimmy (staat inmiddels te koop).

Met 11% puly is 240PK echt onmogelijk :wink: Of je moet het maximale toerental op kunnen schroeven naar 8000 toeren.
Maar dan krijg je weer last van te veel warmteontwikkeling in het inlaattraject :wink:
Jimmy kwam aan 230 maar had ook een 15% puly dacht ik, en dat is dan echt de max :lol:
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 23:38

er moet wat mis zijn met beek zn bank :lachuh :bier

gezien de lijst van modz heb ik er alle vertrouwen in dat ik hem niet bij hoe :mrgreen:
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 23:45

speedy schreef:zo wat een lijst :shock: :mrgreen: super vet man 8) mooi stuurtje ook :wink: wil ik ook nog hebben :D wat kost die nieuw ? en waar kan ik die het best kopen ? Voor de r56 is die toch wel in full leather te krijgen :? want vind alcantara idd erg mooi en ligt super in de hand maar ik heb een hekel aan versleten dingen :p (alleen een spijkerbroek mag versleten zijn >) )
Nieuw, full leather voor de R56 is +400 euro. Alcantara is ~300 euro..

Dikke mod, dat stuur.. Zou ik ook wel willen maar prio ligt bij mij momenteel nog aan de buitenkant :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2010, 23:56

damnz, wat een lijst man :shock:
Deniz schreef:@Rob: Jij hebt toch de full leather versie? :|
nope... :lol:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2010, 00:05

Wat maakt het ook uit hoeveel pk die heeft? Hij is heus wel sneller dan een ONE hoor :) :mrgreen:.

Terug naar “Show your ride”