Bedankt voor de complimenten, maar ik blijf niet geheel tevreden van de foto's :mrgeen:
Sigma 10-20 F3.5 zit er op mijn EOS 450D.
Statief en dan op Av-standje. Eigenlijk gaat het beter om een Tv-stand te gebruiken en dan ff kijken hoe lang je best de sluitertijd instelt, maar al bij al maakt het niet zo'n verschil.
Groot nadeel aan België is dat de straatverlichting meestal van die natrium-lampen gebruiken die een gele verlichting geven. Hierdoor moest ik in de nabewerking de 'temperatuur' van de foto zo goed als volledig naar het koude verlagen.
Heb die avond een paar foto's willen trekken van de Antwerpse skyline, maar eigenlijk is die 10-20 daar geen geschikte lens voor, want je ziet te weinig 'details van de skyline en teveel anders. Zeker met Antwerpen, waar geen zotte uitschieters zijn van hoge gebouwen en dergelijke. En bovendien was het daar echt te donker voor zodat buiten de verlichting er geen enkel licht is, zelfs met volle maan (ongeveer toch). Beter zou zijn bij schemering oid.
Bedoeling is iets canvas-waardig te hebben om in de woonkamer op te hangen bij mijn vriendin haar toekomstige stek.
Hier een voorbeeldje van die avond..
Helemaal links het MAS, midden de kathedraal met daarnaast de KBC-toren (aka boerentoren) en dan rechts de politietoren Oudaan.
Allereerst zijn het echt dikke platen! Mag je zeker WEL tevreden over zijn hoor
Ja m'n plan is ook om vroeg te gaan.... Ik hoop eigenlijk dat het rustig is omdat het de laastste zondag is.....
Maar misschien pakt dat juist wel heel anders uit
Van de stad ga ik weinig zien... Zaterdagavond vertrek uit Nederland, zo snel mogelijk aankomen en slapen.. Zondag IAA en weer terug