Dave's Turbo R53 Project
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
half 9 dan maar doen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nee joh, Breda gaan we niet halen
We hebben de motor nu bijna in elkaar staan, met name nu zijn de leidingen aan de beurt. We gaan zo ook aan de remmen beginnen , CAI en IC doe ik als Sam daarmee bezig is.
Tot slot moeten we dan nog de koelvloeistof doen, remvloeistof doen en de olie incl filter verversen en dan is het denk ik tijd om te starten...
We hebben de motor nu bijna in elkaar staan, met name nu zijn de leidingen aan de beurt. We gaan zo ook aan de remmen beginnen , CAI en IC doe ik als Sam daarmee bezig is.
Tot slot moeten we dan nog de koelvloeistof doen, remvloeistof doen en de olie incl filter verversen en dan is het denk ik tijd om te starten...
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Remmen zitten erop, straks nog ontluchten. IC zit erop. CAI moet nog, maar we moeten eerst de waterpomp aansluiten en daarna het voorfront incl de radiator terugplaatsen. Dan kan de locatie voor de oliekoeler gekozen worden en moe de thermostaat er nog tussen. Tot slot de oude troep uit het carter laten lopen en 6 liter 5w40 staat klaar om alles weer netjes op te vangen.Het einde is in zicht!
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar het is nog wel een stevige klus, dat voorfront vergissen mensen zich al snel in hoeveel werk dat is 

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De leidingen van de oliekoeler zijn te kort en gaan anders schuren
Pa is momenteel hard bezig om de leidingen opnieuw te maken, of te verlengen, geen idee hoe dat zit.
CAI zit erin, het ziet er weer uit als een auto
TO DO:
Draadje solderen voor electriciteit waterpomp
Voorfront terug plaatsen (bumper, stootbalk en radiatordeel)
Oliekoeler aansluiten
Remmen ontluchten
Koelvloeistofsysteem ontluchten
Oliefilter wisselen en olie verversen
Starten!
Klopt.Floor-is schreef:Maar het is nog wel een stevige klus, dat voorfront vergissen mensen zich al snel in hoeveel werk dat is
De leidingen van de oliekoeler zijn te kort en gaan anders schuren
Pa is momenteel hard bezig om de leidingen opnieuw te maken, of te verlengen, geen idee hoe dat zit.
CAI zit erin, het ziet er weer uit als een auto

TO DO:
Draadje solderen voor electriciteit waterpomp
Voorfront terug plaatsen (bumper, stootbalk en radiatordeel)
Oliekoeler aansluiten
Remmen ontluchten
Koelvloeistofsysteem ontluchten
Oliefilter wisselen en olie verversen
Starten!
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Lekker bezig hoor, komt echt een hoop bij kijken zo te lezen, succes.
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De leidingen voor de oliekoeler zijn niet meer gelukt vanavond
Dat wordt morgen door pa gedaan, en we gaan dan verder met de laatste kleine dingen en hopen hem dan morgen te kunnen starten!
Hij zal waarschijnlijk flink gaan ratelen en goed stinken door al dat vet, dan moet ie effe lopen en gaat ie uit tot 9 oktober
In de tussentijd nog even spruitstuk monteren en in Engeland gaat de GRS Motorsport erop en de 550 cc Injectoren en is het banken maar!
Dat wordt morgen door pa gedaan, en we gaan dan verder met de laatste kleine dingen en hopen hem dan morgen te kunnen starten!
Hij zal waarschijnlijk flink gaan ratelen en goed stinken door al dat vet, dan moet ie effe lopen en gaat ie uit tot 9 oktober

In de tussentijd nog even spruitstuk monteren en in Engeland gaat de GRS Motorsport erop en de 550 cc Injectoren en is het banken maar!
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oh man, als je nou volgende week zaterdag tijd hebt, dan kunnen er twee Janspeeds gemonteerd 

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Onze sponsors