M'n mini'tje! update pg.4 (14/03/2013)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
GreyCooperS
Forum Junky

13 jul 2011, 17:12

Voor velgen en baden gewoon de te koop topics in de gaten houden hier...
Worden genoeg setjes aangeboden :lol:
Thijntjuh heeft nog een leuke set in de aanbieding daar, geloof ik

Veren zijn goedkoop (in NL rond de 150,-) Montage is als leek wel lastiger, maar een garage rekent meestal 1 tot 1,5 uur arbeid
Nadeel is dat het comfort vaak wat minder wordt en je uiteraard niet zo laag kunt
Schroefset is duurder (tussen de 500 en 1500,-) Montage tijd is ong even lang als veren.

Voordeel is dat comfort stuk beter is, vaak beter dan oem veren...en je kunt lager :lol:

Playmini voor de S is een mooie uitlaat, alleen weet ik niet of dat zo past bij jou (onderzijde)...je hebt dan sowieso een andere (S) achterbumper nodig)

En aerokit zal je niet snel voor weinig vinden, maar ook hier...t www afstruinen en gaan haast hebben :lol:

(JCW) driespaak stuur zit er binnen 5 min op..maar idd, airbag is relatief prijzig, maar je komt ze wel tegen. JCW stuur zal je rond de 400,- kosten...een regulier lederen sportstuur kun je voor een appel en een ei overal vinden...
Laatst gewijzigd door GreyCooperS op 13 jul 2011, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2011, 17:14

Hej Thomas!

Leuke mini heb je daar, alle plannen die je er nog mee kan doen, zijn al wel geopperd inmiddels :D :P

Veel plezier ermee, het gaat vast een leuk bakkie worden 8)

Groet,

Mark
b00zyt0mmy
Enthousiast
Enthousiast

13 jul 2011, 17:14

Tijntjuh schreef:Leuk bakkie om te zien!

De mods zijn er genoeg te vinden;
- Striping
- Grotere velgen
- PlayMINI uitlaat (zie group buy)
- Witte pinkers
- NewMINIclub kentekenplaathouder (zie group buy)
- Verlaging
- JCW stuurtje
- Xenon verlichting
- Korte antenne
Alvast bedankt voor je tips!

Je hebt trouwens zelf ook een heel mooie mini! I'm jealous! :oops:

Met de velgjes agree ik! vandaar dat ik je ook reeds al een pm had gestuurd ;).
Voor de verlaging weet ik het nog niet zo goed/ heb ik te weinig kennis van.

Jij hebt die playmini uitlaat toch genomen he? Ben jij er tevreden van? en hoe is het geluid als je in het voertuig zit enz? (hij mag namelijk wel een mooie brom hebben! :mrgreen: )

Xenon verlichting zou ik zeer graag willen op men mini! Nu weet ik echter niet of het plaatsen van zo'n aftermarket kits makkelijk/snel is.
Nu hoorde ik ook dat deze geen sproeiers ofzo iets hebben, iets wat blijkbaar noodzakelijk is om door de keuring te geraken achteraf. Of bestaan hier wel kits voor die dat hebben?
Moest het nu eventueel makkelijk/snel gaan om zo'n kit in en uit te bouwen kan ik dat elk jaar wel opnieuw eruit halen de dag voor de controle. denk ik toch?

Met het stuurtje zit ik nog in de knoop, nog wat twijfels!

ps: witte pinkers zijn ook reeds besteld!

Groetjes,

Thomas
Tijntjuh
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2011, 17:20

Thanks gozert, ben ook erg happy met deze kan ik je zeggen :mrgreen:

Hehe, die velgen zijn nog steeds te koop hoor :wink:
Geloof mij, met die zeikerds van hier, jij GAAT omlaag :lol:

Ik heb de PlayMINI voor de R50 idd, het geluid is lekker en niet storend hard in de auto. De versie voor de R53 maakt ff wat meer geluid, en je moet dan idd een andere achterbumper nemen omdat deze niet standaard onder je huidige bumper past. Ook zal het plaatsen ervan langer gaan duren omdat de bevestigingspunten anders zijn als bij je huidige uitlaat.. Goed over nadenken dus :D

In BE zijn de regels idd anders, was ik ff vergeten. Als je voor xenon gaat, kan je de zaken aanpassen zodat je ook sproeiers enzo hebt, maar denk dat het dan een aardige duit gaat kosten..
b00zyt0mmy
Enthousiast
Enthousiast

13 jul 2011, 17:22

GreyCooperS schreef:Voor velgen en baden gewoon de te koop topics in de gaten houden hier...
Worden genoeg setjes aangeboden :lol:
Thijntjuh heeft nog een leuke set in de aanbieding daar, geloof ik

Veren zijn goedkoop (in NL rond de 150,-) Montage is als leek wel lastiger, maar een garage rekent meestal 1 tot 1,5 uur arbeid
Nadeel is dat het comfort vaak wat minder wordt en je uiteraard niet zo laag kunt
Schroefset is duurder (tussen de 500 en 1500,-) Montage tijd is ong even lang als veren.

Voordeel is dat comfort stuk beter is, vaak beter dan oem veren...en je kunt lager :lol:

Playmini voor de S is een mooie uitlaat, alleen weet ik niet of dat zo past bij jou (onderzijde)...je hebt dan sowieso een andere (S) achterbumper nodig)

En aerokit zal je niet snel voor weinig vinden, maar ook hier...t www afstruinen en gaan haast hebben :lol:

(JCW) driespaak stuur zit er binnen 5 min op..maar idd, airbag is relatief prijzig, maar je komt ze wel tegen. JCW stuur zal je rond de 400,- kosten...een regulier lederen sportstuur kun je voor een appel en een ei overal vinden...
Voor die velgen/banden/aerokit ben ik idd op regelmatige wijze hier op het forum aan het rondneuzen, in de hoop een leuke set voor een schappelijke prijs te vinden!
Ik ga die veren/schroefset precies dan toch nog eventjes achterwegen laten tenzij er een superdeal ergens te rapen valt voor zo'n schroefset. Aangezien dit toch beter is zoals je aanhaalde.

Betreffende dat stuur, enig idee of je die volumeknop en dergelijke kan aansluiten in werkende staat, als je dat op een bestaande stuur niet hebt? of is dit echter niet mogelijk? Toevallig ook een idee'tje wat een schappelijke prijs is voor zo'n airbag?

Groetjes,

Thomas
b00zyt0mmy
Enthousiast
Enthousiast

13 jul 2011, 17:29

Tijntjuh schreef:Thanks gozert, ben ook erg happy met deze kan ik je zeggen :mrgreen:

Hehe, die velgen zijn nog steeds te koop hoor :wink:
Geloof mij, met die zeikerds van hier, jij GAAT omlaag :lol:

Ik heb de PlayMINI voor de R50 idd, het geluid is lekker en niet storend hard in de auto. De versie voor de R53 maakt ff wat meer geluid, en je moet dan idd een andere achterbumper nemen omdat deze niet standaard onder je huidige bumper past. Ook zal het plaatsen ervan langer gaan duren omdat de bevestigingspunten anders zijn als bij je huidige uitlaat.. Goed over nadenken dus :D

In BE zijn de regels idd anders, was ik ff vergeten. Als je voor xenon gaat, kan je de zaken aanpassen zodat je ook sproeiers enzo hebt, maar denk dat het dan een aardige duit gaat kosten..
Ga zo dadelijk eens horen wat men paps vindt van de velgen! :D Lijkt me al wel een vooruitgang ten opzichte van men bestaande velgen :p
Ik hou je daar nog zeker van op de hoogte! ;)
Heb je toevallig nog filmpjes van het geluid buiten je ene birccage versie? :lol: Ben er anders wel benieuwd naar! :oops:
Idd die stomme regels hier altijd in België betreffende je auto's komt men oren al uit... Heb jij zo'n ingebouwde xenonkit?
zo ja, zelf gedaan? of laten doen? is dit iets wat je snel in en uit kan bouwen? anders neem ik zo'n setje en voor de keuring mijn gewone lampen er terug in :p
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2011, 17:33

Over je stuurtje:
Je kan een 3spaaks stuur kopen met multifunctionele knoppen, hoef je die alleen maar over te zetten/aan te sluiten. Airbag zal inderdaad het grootste 'probleem' worden... je kan hiervoor alle 2e hands sites goed in de gaten houden, of nnp.be die hebben ook nog wel eens het een en ander te koop staan ;)
Je plannen zijn in ieder geval erg goed!! 8)

Die velgen van Tijntjuh is zeker een goede optie! Zijn erg netjes, met heel goed profiel, voor een heel scherpe prijs... ;) kan je dus heeeel lang plezier van hebben :D
GreyCooperS
Forum Junky

13 jul 2011, 17:34

en uitlaatgeluidjes, incl die met vogeltjes van Tijntjuh :mrgreen:

klik
Laatst gewijzigd door GreyCooperS op 13 jul 2011, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
b00zyt0mmy
Enthousiast
Enthousiast

13 jul 2011, 17:35

mini cabrio schreef:Hej Thomas!

Leuke mini heb je daar, alle plannen die je er nog mee kan doen, zijn al wel geopperd inmiddels :D :P

Groet,

Mark
Hey Mark,

Ook jij bedankt voor je reactie!
Over jou mini valt helaas niets op aan te merken!
Dat is namelijk mijn ultieme droomauto, een witte mini cabrio! :oops:
Spijtig laat men budget als student dat niet toe :(

Jij ook alvast nog heel veel plezier met je cabrio, dat de zon veel mag schijnen deze zomer!

Groetjes,

Thomas
b00zyt0mmy
Enthousiast
Enthousiast

13 jul 2011, 17:37

mini cabrio schreef:Over je stuurtje:
Je kan een 3spaaks stuur kopen met multifunctionele knoppen, hoef je die alleen maar over te zetten/aan te sluiten. Airbag zal inderdaad het grootste 'probleem' worden... je kan hiervoor alle 2e hands sites goed in de gaten houden, of nnp.be die hebben ook nog wel eens het een en ander te koop staan ;)
Je plannen zijn in ieder geval erg goed!! 8)

Die velgen van Tijntjuh is zeker een goede optie! Zijn erg netjes, met heel goed profiel, voor een heel scherpe prijs... ;) kan je dus heeeel lang plezier van hebben :D
Dus ik begrijp het goed, dat ik mits aanschaf van een stuur met multifunctionele knoppen deze wel kan aansluiten en doen werken ondanks dat men bestaande versie dit niet heeft?
Voor die velgen van Tijntjuh ga ik het straks eens aan men paps voorleggen om te zien wat hij ervan vindt! Ik vind ze wel super :D
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2011, 17:53

b00zyt0mmy schreef:
mini cabrio schreef:Hej Thomas!

Groet,

Mark
Hey Mark,

Ook jij bedankt voor je reactie!
Over jou mini valt helaas niets op aan te merken!
Dat is namelijk mijn ultieme droomauto, een witte mini cabrio! :oops:
Spijtig laat men budget als student dat niet toe :(

Jij ook alvast nog heel veel plezier met je cabrio, dat de zon veel mag schijnen deze zomer!

Groetjes,

Thomas
haha thnx, ik ben er ook erg blij mee....
Ik ben zelf ook nog student hoor.... (heb de auto samen met mn pa gekocht, voor mn moeder, die er als ze het lief vraagt, boodschappen mee mag doen... :lol: )
Plezier hebben we er zeker van ;) haha

oh sorry, ik dacht te zien dat je nu ook al een multifunctioneel stuur heb...dat zou namelijk het makkelijkst zijn geweest ) :P maar als je nu nog niks vanaf je stuur kan bedienen weet ik niet zeker of dat wel aan te sluiten is... t lijkt me dat het wel mogelijk zou moeten zijn met de draadjes aansluiten enzo... maar das best een bak werk geloof ik.... :P
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2011, 18:00

Welkom,

Gewoon lekker op je gemak alle topics doorlezen en ideeen op doen.
Voor je het weet stop je er veel meer in dan je ooit gedacht had :D

En maak je er compleet je eigen ride van.

kortom Succes :D
R53 MCS HB / Pepper White
Tijntjuh
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2011, 18:04

Heb helaas geen andere filmpjuhs ervan, maar binnenkort gewoon naar een meet komen of m'n velgen kopen en dan hoor je het allemaal wel in ut echie :wink:

De xenon heb ik in laten bouwen, en dan zo dat alles goed vast en weggewerkt is. Op zich makkelijk weer te verwijderen, maar dat gaat bij mij dus niet gebeuren :mrgreen:
b00zyt0mmy
Enthousiast
Enthousiast

24 jul 2011, 16:31

nieuw modje geplaatst :D
Foto's volgen vanavond nog! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

tip: bip bip bip
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2011, 16:40

parkeersensoren? 8)