@Floor-is: ik denk aan de 2 en soms te veel van die koffie.
maar ook aan vroeg opstaan en laat slapen
MINI R56S OEM+ Mega mods & pics P. 4
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Als je met de MINI net zo te werk gaat als met de Golf komt het helemaal goed!
MINI is al niet helemaal standaard meer en ziet er dik uit! Veel fun ermee!
Enneuh over je GTI mag je best een topic openen en/of meer foto's plaatsen! Geweldig zo met die BBS'en
Supervelgen! Superdikke GTI zo!


MINI is al niet helemaal standaard meer en ziet er dik uit! Veel fun ermee!



Enneuh over je GTI mag je best een topic openen en/of meer foto's plaatsen! Geweldig zo met die BBS'en





- Nick.
- Nieuwsgierig
Bericht
Thanks!
GTI is overigens al een hele poos, zeg een jaar, geleden dat ik die verkocht heb. Heb ergens nog wel meer foto's van de auto, zal ze deze week eens opzoeken.
Die BBS velgen liggen hier nog wel trouwens. Ga ze verkopen aangezien ik er nu niets meer aan heb en ze toch een goede duit in het zakje doen. Daarbij zijn ze ook nog best gewild, zeker aangezien het originele BBS-en zijn dus dat komt goed.
Erg fijne auto was het, zou er zo weer één kopen. Verbruik viel dan ook nog erg mee, 1 op 11 bij rustig rijden.
Niet zo zuinig als m'n MINI nu trouwens
.
GTI is overigens al een hele poos, zeg een jaar, geleden dat ik die verkocht heb. Heb ergens nog wel meer foto's van de auto, zal ze deze week eens opzoeken.
Die BBS velgen liggen hier nog wel trouwens. Ga ze verkopen aangezien ik er nu niets meer aan heb en ze toch een goede duit in het zakje doen. Daarbij zijn ze ook nog best gewild, zeker aangezien het originele BBS-en zijn dus dat komt goed.
Erg fijne auto was het, zou er zo weer één kopen. Verbruik viel dan ook nog erg mee, 1 op 11 bij rustig rijden.
Niet zo zuinig als m'n MINI nu trouwens

- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
ah
, nouja ik ben zeker wel benieuwd naar die andere foto's want ik vind het echt een strakke auto!
BBS Speedlines zijn echt supervelgen!
Zo te zien de 19'' ers? Welke maat? 8.5 of 9J? ET?
Vraagprijs? Ik zou ze graag onder onze passat zien, maar dat zal er wel niet inzitten


BBS Speedlines zijn echt supervelgen!

Zo te zien de 19'' ers? Welke maat? 8.5 of 9J? ET?
Vraagprijs? Ik zou ze graag onder onze passat zien, maar dat zal er wel niet inzitten

- Nick.
- Nieuwsgierig
Bericht
Sven,
Velgen zijn OEM BBS ET48 en zo uit m'n hoofd 8,5J bij 19 inch met 5X112. Absoluut geen stoeprandschade, deuken, of kromme velgen, zien er keurig uit. Randen zijn in het voorjaar 2010 volledig gepolijst.
Prijs voor hier op het forum: 1500 euro mogen ze weg. Dit is inclusief zo goed als nieuwe Maxxis banden in maat 225/35/19. Banden heb ik nieuw gekocht vorig jaar, zit zeker nog 7 mm profiel op.
ik hoor het wel mocht er interesse zijn.
Velgen zijn OEM BBS ET48 en zo uit m'n hoofd 8,5J bij 19 inch met 5X112. Absoluut geen stoeprandschade, deuken, of kromme velgen, zien er keurig uit. Randen zijn in het voorjaar 2010 volledig gepolijst.
Prijs voor hier op het forum: 1500 euro mogen ze weg. Dit is inclusief zo goed als nieuwe Maxxis banden in maat 225/35/19. Banden heb ik nieuw gekocht vorig jaar, zit zeker nog 7 mm profiel op.
ik hoor het wel mocht er interesse zijn.
- Nick.
- Nieuwsgierig
Bericht
Bezig geweest met het poetsen onder de kap:
Before...



During...

After...



Een korte how-to mocht het interessant zijn:
Als cleaner is Dasty gebruikt. Als het daar niet zuiver mee wordt, dan lukt het nergens mee.
In dit geval is de Dasty verdund met water, 50% Dasty/50% water. Puur Dasty kan ook maar was niet nodig.
Alleen te koop bij de Wibra trouwens voor 1,80 per halve liter geloof ik... Je hebt de gele nodig, zie foto:

Gebruik er altijd een grote ronde verfkwast bij omdat je dan makkelijk in alle hoeken kunt komen.
Als eerste spuit je het hele blok/motorruim in met de (eventueel verdunde) Dasty.
Daarna kun je beginnen met het borstelen. Het enige wat je hoeft te doen is borstelen en zorgen dat je de borstel nat houdt met Dasty. Spuit dit er steeds op.
Na een minuutje of 20 heb je alles wel gehad en spuit je alles schoon met de hogedrukreiniger. Gebruik hiervoor de minst krachtige stand die je hogedrukreiniger kent en houd de nozzle altijd minstens een cm of 40-50 van het blok vandaan.
Spuit alles GOED schoon.
Nu laten drogen. Ik heb de motor hier niet voor gestart maar dit zou je eventueel kunnen doen om het te versnellen.
Als alles droog is kun je alle pastics/rubbers behandelen. Ik heb dit gedaan met Halfrods Bandenconditioner (dus geen kunststofconditioner) en een kwast om het in te borstelen. Heb meer merken en vooral ook duurdere gebruikt, maar niets werkt zo goed en fijn als deze van Halfords. Blijft lang zitten, droogt mat/zijdeglans op en laat geen nare strepen achter wanneer het nat wordt. Werkt dus zowel op banden als op kunststof
Daarna heb ik de lak onder de motorkap (veerpootbruggen, onderkant motorkap, enz. gewoon schoongewassen met autoshampoo. Hier wil je namelijk niet met aggressieve reinigers op, zie hieronder.
Men is vaak bang om met hogedrukreinigers in het motorruim te werken maar als je dit MET VERSTAND doet en niet iedere maand dan kan dit geen kwaad. Eventueel kun je de dynamo en andere elektrische componenten afdekken mocht je je hier goed bij voelen. Heb ik niet gedaan overigens, nooit. Heb al veel blokken zo schoon gemaakt en nog nooit problemen gehad. Schoner dan dit ga je het ook echt niet krijgen.
LET OP! GEBRUIK DE DASTY NIET OP DE LAK VAN DE VEERPOOTBRUGGEN, ENZ.. DE LAK DIE JE ONDER DE MOTORKAP VINDT IS NIET AFGELAKT MET BLANKE LAK EN DUS ONBESCHERMD. GA JE HIER MET REINIGERS/DASTY OP POETSEN DAN VEEG JE DEZE LAK ER ZO AF!!!!!
GEBRUIK HET DUS ALLEEN OP HET BLOK EN LAAT HET NIET TE LANG INTREKKEN. EVENTUEEL TUSSENDOOR AFSPOELEN MET WATER.
Before...



During...

After...



Een korte how-to mocht het interessant zijn:
Als cleaner is Dasty gebruikt. Als het daar niet zuiver mee wordt, dan lukt het nergens mee.
In dit geval is de Dasty verdund met water, 50% Dasty/50% water. Puur Dasty kan ook maar was niet nodig.
Alleen te koop bij de Wibra trouwens voor 1,80 per halve liter geloof ik... Je hebt de gele nodig, zie foto:

Gebruik er altijd een grote ronde verfkwast bij omdat je dan makkelijk in alle hoeken kunt komen.
Als eerste spuit je het hele blok/motorruim in met de (eventueel verdunde) Dasty.
Daarna kun je beginnen met het borstelen. Het enige wat je hoeft te doen is borstelen en zorgen dat je de borstel nat houdt met Dasty. Spuit dit er steeds op.
Na een minuutje of 20 heb je alles wel gehad en spuit je alles schoon met de hogedrukreiniger. Gebruik hiervoor de minst krachtige stand die je hogedrukreiniger kent en houd de nozzle altijd minstens een cm of 40-50 van het blok vandaan.
Spuit alles GOED schoon.
Nu laten drogen. Ik heb de motor hier niet voor gestart maar dit zou je eventueel kunnen doen om het te versnellen.
Als alles droog is kun je alle pastics/rubbers behandelen. Ik heb dit gedaan met Halfrods Bandenconditioner (dus geen kunststofconditioner) en een kwast om het in te borstelen. Heb meer merken en vooral ook duurdere gebruikt, maar niets werkt zo goed en fijn als deze van Halfords. Blijft lang zitten, droogt mat/zijdeglans op en laat geen nare strepen achter wanneer het nat wordt. Werkt dus zowel op banden als op kunststof
Daarna heb ik de lak onder de motorkap (veerpootbruggen, onderkant motorkap, enz. gewoon schoongewassen met autoshampoo. Hier wil je namelijk niet met aggressieve reinigers op, zie hieronder.
Men is vaak bang om met hogedrukreinigers in het motorruim te werken maar als je dit MET VERSTAND doet en niet iedere maand dan kan dit geen kwaad. Eventueel kun je de dynamo en andere elektrische componenten afdekken mocht je je hier goed bij voelen. Heb ik niet gedaan overigens, nooit. Heb al veel blokken zo schoon gemaakt en nog nooit problemen gehad. Schoner dan dit ga je het ook echt niet krijgen.
LET OP! GEBRUIK DE DASTY NIET OP DE LAK VAN DE VEERPOOTBRUGGEN, ENZ.. DE LAK DIE JE ONDER DE MOTORKAP VINDT IS NIET AFGELAKT MET BLANKE LAK EN DUS ONBESCHERMD. GA JE HIER MET REINIGERS/DASTY OP POETSEN DAN VEEG JE DEZE LAK ER ZO AF!!!!!
GEBRUIK HET DUS ALLEEN OP HET BLOK EN LAAT HET NIET TE LANG INTREKKEN. EVENTUEEL TUSSENDOOR AFSPOELEN MET WATER.
Laatst gewijzigd door Nick. op 07 okt 2011, 20:49, 3 keer totaal gewijzigd.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- Nick.
- Nieuwsgierig
Bericht
Dank.
Binnenkant is ook helemaal gedaan. Update zal dus nog volgen.
Buitenkant wordt binnenkort volledig gepolijst en in de wax gezet. Maar... eerst schroefset plaatsen. Prioriteiten stellen he
.
Eigenlijk is het meer omdat de vorige eigenaar er ook erg goed voor gezorgd heeft en de buitenkant er nog erg netjes uit ziet en zelfs nog een goede wax op zit.
Hopelijk snel de schroefset eronder zetten en daarna ga ik dus verder aan de buitenkant.
Binnenkant is ook helemaal gedaan. Update zal dus nog volgen.
Buitenkant wordt binnenkort volledig gepolijst en in de wax gezet. Maar... eerst schroefset plaatsen. Prioriteiten stellen he

Eigenlijk is het meer omdat de vorige eigenaar er ook erg goed voor gezorgd heeft en de buitenkant er nog erg netjes uit ziet en zelfs nog een goede wax op zit.
Hopelijk snel de schroefset eronder zetten en daarna ga ik dus verder aan de buitenkant.
- 320d touring
- BBQ hulpkok
- Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Bericht
Nog gefeliciteerd met de aankoop van deze schitterende Mini !
En er zit inderdaad nog een laag Dodo Juice supernatural op. En nu opschieten met die schroefset, ben benieuwd naar het resultaat.

En er zit inderdaad nog een laag Dodo Juice supernatural op. En nu opschieten met die schroefset, ben benieuwd naar het resultaat.
Onze sponsors