S-67's R56 S --> Verlaagd :)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 dec 2011, 23:17

Veendammer wind :wink:
Ik werk in Hoogezand,dus dat is weer dichter in de buurt!!
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
S-67
Be Mini
Be Mini

25 jan 2012, 23:13

Nu wil ik binnenkort mn mini subtiel verlagen en nu weet ik dat een schroefset uiteraard veel beter is, ook met comfort alleen is dat voor mij op dit moment te prijzig en ik heb geen zin om een jaar daarvoor te wachten dus zal ik voor verlagingsveren gaan. Iemand hier een bepaalde advies / mening / voorkeur voor een bepaalde merk? Kwa prijs verschilt het niet zo veel, dacht zelf aan een eibach pro kit, maar nu heb je ook veren van cobra die door veel forumleden gebruikt worden en ook veren van h&r en van ap etc. Welke van deze merken houden het meeste 'comfort' over? Ik wil het namelijk puur voor de looks gaan doen. Graag advies hier over, het liefst ook gebruikers die bepaalde setjes gehad hebben en / of nog steeds hebben.

Waarom ik nu niet voor een schroefset kies is voornamelijk omdat ik ook nog achterramen wil tinten (niet compleet zwart maar oem), een jcw grill wil kopen, jcw fabrieksdemper (350 euro las ik) en eventueel nieuwe velgen en anders ga ik mijn huidige flamespokes zwart laten coaten. Als dit allemaal niet nodig was geweest dan zou mijn keuze natuurlijk veel makkelijker zijn.

Ik hoor het wel van iedereen :D

ps. zoekfunctie uiteraard ook gebruikt.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2012, 04:39

Heb onder mijn R56 S de Eibach Pro Kit gemonteerd en bevalt uitstekend!
Merk niet echt verschil met de oude veren (heb sportonderstel met 1cm kortere veren er standaard onder) en nu dus 3cm in totaal verlaagd tov originele Cooper S (was 1cm). En je kunt nog (zonder bijna stil te staan) heel normaal over alle heuvels die tegenwoordig op iedere hoek van de straat liggen heen!

Voor een indicatie...., check mijn foto's.

Verder is mijn ervaring (en die is gebaseerd op eerdere verschillende BMW's) dat Eibach comfortabeler is dan andere veren.
H&R daarentegen zakt iets verder (wederom ervaring bij BMW).

Hoop dat je er wat aan hebt!

BTW, toen ik nog student was kon ik amper een goeie fiets betalen, goed bezig jij! :P
Mooie S hoor, veel plezier ermee!

:)
GreyCooperS
Forum Junky

26 jan 2012, 08:14

Check...Eibach is meer comfi en H&R iets (maar dan ook maar heel iets) lager maar wat stijver...

Ik zou echter wel eerder mn centjes nog wat opsparen en over tijdje toch voor de schroefset gaan...you know you want it :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
jottemj
One wheel wonder
One wheel wonder

26 jan 2012, 11:23

Ha, mooi exemplaar. Zelfde kleur en (bijna dezelfde) uitvoering als ik heb. Misschien tot ziens op de ringweg - ben ik dagelijks te vinden :)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2012, 12:38

S-67 schreef:Nu wil ik binnenkort mn mini subtiel verlagen en nu weet ik dat een schroefset uiteraard veel beter is, ook met comfort alleen is dat voor mij op dit moment te prijzig en ik heb geen zin om een jaar daarvoor te wachten dus zal ik voor verlagingsveren gaan.
Voor €500 heb je al een V-Maxx-set, en ik betaalde hetzelfde voor een gebruikte KW V1 set... misschien een overweging waard?
S-67
Be Mini
Be Mini

26 jan 2012, 12:43

Zat inderdaad al voornamelijk te twijfelen tussen eibach en eventueel cobra, zag wat plaatjes van daarvan en dat zag er ook netjes uit. Voor 500 euro heb je inderdaad een vmaxxx setje, maar hier hoor ik minder positieve verhalen over en uiteindelijk is mijn doel (volgend jaar) toch om een beter setje te kopen (kw v1 / cobra / apx) en als ik wel voor 500 euro een vmaxxx zou halen dan zal dat ten koste zijn van een andere upgrade (jcw uitlaat bijvoorbeeld of ramen tinten) en dat heb ik liever niet. Thnx for the tips so far!

@jottemj : Welke richting rij je altijd op ? :D Ik ga vaak met OV namelijk, maar af en toe ook met de mini
jottemj
One wheel wonder
One wheel wonder

26 jan 2012, 14:02

S-67 schreef:@jottemj : Welke richting rij je altijd op ? :D Ik ga vaak met OV namelijk, maar af en toe ook met de mini
Ik rijd voornamelijk tussen de oosterpoort en hoogkerk. Maar aangezien ik in Groningen woon kan je mij daar vaker spotten ;)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2012, 17:23

Als je dan toch voor een schroefsetje wil gaan, zou ik gwn nog wat langer op men tanden bijten en ineens het setje kopen die je echt wil :wink:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 jan 2012, 17:26

Staat toch een KW V1 hier op het forum nu, of is die inmiddels verkocht?
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2012, 17:38

Idd, 400 euro, en stan kennende is die set echt in nieuwstaat. Een van de weinigen die om de paar maand zijn wielen afhaald om alles erachter te poetsen :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 jan 2012, 18:03

Daar zou ik dan nog geen twee tellen meer over nadenken als ik het geld er voor had liggen en coilies nodig had
S-67
Be Mini
Be Mini

26 jan 2012, 18:18

Planning van verlaging was rond maart, wanneer mn zomerbanden met velgen eronder komen, hoop dan ook dat er rond die tijd ook een leuk setje beschikbaar is, voor nu is dat te prijzig want moet voor mn volgende blok op school boeken kopen (250 euro...) + nog een businesstrip met school naar Brussel en Antwerpen in april waarvan geld in februari wordt afgeschreven helaas, alhoewel tripje me wel vet lijkt. Op marktplaats zag ik advertentie van cobra zelf, setje veren voor 140 euro dus nu nog goed denken of het eibach of cobra gaat worden, als ik een schroefset zou nemen dan gaat het geen jcw demper worden en ook geen getinte ramen, moet dus ff goed denken, gelukkig daarvoor nog wel wat tijd.
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2012, 18:35

Daveke schreef:Staat toch een KW V1 hier op het forum nu, of is die inmiddels verkocht?
Stan rijdt een R53, S-67 heeft een R56, maakt dat dan niet uit voor de schroefset?
Ik dacht dat dat niet ging, spullen van een R53 op een R56 plaatsen!?

EDIT
Stan schreef:Te Koop,

KW V1 inoxline schroefkit voor de r50, r52, r53 modellen
incl. officieele documenten alsook een Gocca attest voor de Belgische keuring.
Laatst gewijzigd door JJJJ op 26 jan 2012, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2012, 18:36

Heb je wel bussen bij nodig (en eigenlijk ook andere voorveren), maar het kan wel.

Terug naar “Show your ride”