Carson's R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2012, 20:36

Wel een beetje bij blijven hè, het is Tuinder, verrekte Tuinder!
R53 MCS HB / Pepper White
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2012, 20:45

Koenv schreef:Wel een beetje bij blijven hè, het is Tuinder, verrekte Tuinder!
Pluk ie al?
Carson
One wheel wonder
One wheel wonder

14 apr 2012, 21:00

Thanks voor de reacties.

Wat ik begrijp is dus dat je weinig merkt van veren tot 3cm? Dan wordt de eerste "echte" mod werkelijkeid.

Wat betreft de velgen, ik vind het beide wat hebben. Het lichtmetaal vond ik iets netter, maar het zwart oogt wat stoerder (in mijn ogen). Ik wil nog kijken hoe het staat in combinatie met het witte dak, als de rest ook zwart is (grill, sidescuttles en lampen). Vind ik het niks, dan is het er zo weer af!
Carson
One wheel wonder
One wheel wonder

14 apr 2012, 21:03

Wat raden jullie dan trouwens aan, de kw, cobra, eibach of AP veren.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2012, 00:39

Erg mooie R53, Cars! 8) De velgen in het zwart misstaan zeker niet, maar met je witte dakkie zou ik ook de voorkeur aan zilver geven (of wit).
Afbeelding
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2012, 03:05

Carson schreef:Wat raden jullie dan trouwens aan, de kw, cobra, eibach of AP veren.
Ik heb zelf Cobra's , mij bevallen ze prima :wink:
Carson
One wheel wonder
One wheel wonder

15 apr 2012, 14:27

Blue Chaser schreef:
Carson schreef:Wat raden jullie dan trouwens aan, de kw, cobra, eibach of AP veren.
Ik heb zelf Cobra's , mij bevallen ze prima :wink:
Oke, gelukkig zijn veren dus ook een optie. Zo snel mogelijk een setje aanschaffen inclusief spacers :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2012, 18:12

ik heb nog een setje spacers (12mm en 13,5mm) liggen plus verlengde wielbouten liggen. Stuur maar een PM indien je interesse hebt. Kost een fractie van de nieuwprijs (200+ euro's nieuw!)

Welkom hier natuurlijk, mooie R53 heb je. Persoonlijk zou ik de wielen eens wit plastidippen. :wink:

Voor wat betreft de verlaging: Cobra schroefset!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Carson
One wheel wonder
One wheel wonder

19 apr 2012, 16:35

Nou spacers zijn binnen (met dank aan mushrop) :D

Achter zijn gemonteerd, alleen voor had ik een andere diktemaat nodig voor de bouten :? Morgen dus nog even 8 andere bouten halen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 apr 2012, 16:58

KW, eiback of cobra, AP zit nog wel een verschil tussen :P
Maar ik zou iig voor een schroefsetje gaan! Dat is comfortabeler.
Ikzelf heb een set van D2. Die zit qua prijs er tussenin. Daar zit als voordeel bij dat de dempers in hardheid te verstellen zijn en je meteen camberplates hebt voor.

Gezien je al een start hebt gemaakt met het merk Alta.. ik weet nog wel een leuke 8)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Carson
One wheel wonder
One wheel wonder

19 apr 2012, 18:09

BMX schreef:
KW, eiback of cobra, AP zit nog wel een verschil tussen :P
Maar ik zou iig voor een schroefsetje gaan! Dat is comfortabeler.
Ikzelf heb een set van D2. Die zit qua prijs er tussenin. Daar zit als voordeel bij dat de dempers in hardheid te verstellen zijn en je meteen camberplates hebt voor.

Gezien je al een start hebt gemaakt met het merk Alta.. ik weet nog wel een leuke 8)
Ik ben ook gaan twijfelen tussen veren en een schroefset! Nog even goed nadenken over wat het gaat worden.

Tell me, wat voor leuks weet je nog meer? Sta altijd open voor verbeteringen :lol:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 apr 2012, 19:09

Een Alta CAI! 8)
Luister maar vanaf een seconde of 30 :)
Gezien je een JCW hebt is een PlayMini overbodig maar heb het geluid (nog) niet apart op youtube.

Maar elke andere CAI is ook goed hoor ;) haha
Maar de Alta maakt gwoon gruwelijk veel en mooi geluid!
Er is minimaal 1 forum lid jaloers :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 apr 2012, 19:15

Wil je voor performance gaan wua lichtfilter moet je een Works nemen met ander filter, of een DaveF

Dan heb je de beste filters die er te krijgen zijn
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2012, 19:24

^ what Davy said. Of de Works met bijv. ITG filter of de DaveF Hybrid intake. Dat zijn de twee beste die er zijn voor een R53. Zelf heb ik een DaveF. Klinkt horny :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 apr 2012, 19:27

mushrop schreef:Zelf heb ik een DaveF. Klinkt horny :mrgreen:
+ 1, ik heb hem ook.

Outflowde zelfs mijn Sprintex met 62 mm pulley. Direct aanzuigen via de gasklep maakte geen verschil met aanzuigen via het filter qua vermogen dus wisten we dat ie tot 290 PK genoeg filter-flow heeft :)

Terug naar “Show your ride”