Bas's Mini Cooper S R53 - Audio project
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee geen ervaring wij rijden meestal met de Scangauge 2 die is overzichtelijk, klein en je kan storingen wissenBapexx schreef:Gisteren via dealextreme een ELM327 bluetooth module gekocht. Iemand hier ervaring mee? Lijkt me een leuk ding en kan ik eindelijk zelf eens wat uitlezen! Zag hem niet veel terug komen op het forum.
burn rubber not your soul

- Bapexx
- Leerling Mini lid
Bericht
Vier nieuwe banden liggen er onder dus kan weer veilig de weg op! Vanmiddag even aan het uitpluizen geweest in het dashboard om te kijken hoe de audio in elkaar steekt. Zie dat er een nieuwe kabel op is gezet. Weet niet of de kabel op de eerste foto de originele /verloopstekker is? Daarnaast zag ik in mijn kofferbak een rode draad liggen van een vroegere versterker neem ik aan. Zat alleen een ductape overheen dus beetje link vind ik. Over de antennedraad kan ik niets terugvinden. Deze loopt helemaal naar achteren door en zie nergens een verloopstekker. Misschien maar eens wegbrengen om de audio eens uit te laten pluizen.

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja dat is goed die EU stekker en die kabel van de versterker kan geen kwaad

- Bapexx
- Leerling Mini lid
Bericht
Die zit er nog steeds in. Is op zich niet erg, aangezien ik nu wel meer functionaliteit heb en het schermpje mooi in het rood is. Alleen de radio stoort zo ontzettend waardoor er haast niet naar is te luisteren. Ben in ieder geval wel blij dat het de originele kabel is en dat ze daar dus niet aan geprutst hebben. De versterker kabel kan altijd nog van pas komen. Ga hem alleen wat beter isoleren. Linker achter speaker doet het niet dus die moet wel even worden nagekeken.Ronsworld schreef:Het lijkt op een "Car to ISO" kabel op de eerste foto.
Er heeft waarschijnlijk een aftermarket radio ingezeten?
De omwonden kabel is de originele.
Ron.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Even uitsluiten of het aan de speaker ligt of dat de fout in de radio zit.
Vroegah kon je makkelijk even een stekkertje ompluggen (b.v. L/R), nu is het handiger/sneller om een andere radio te proberen.
Aanvulling: hetzelfde geldt uiteraard ook voor je storingsprobleem, is het de radio of de antenne.
Vroegah kon je makkelijk even een stekkertje ompluggen (b.v. L/R), nu is het handiger/sneller om een andere radio te proberen.
Aanvulling: hetzelfde geldt uiteraard ook voor je storingsprobleem, is het de radio of de antenne.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oke nou ik ben overgegaan op een korte maar mijn radio stoort ook sinds ik een kleinere heb...
Misschien heb je een breukje in de kabel door de vorige eigennaar
Misschien heb je een breukje in de kabel door de vorige eigennaar

- Bapexx
- Leerling Mini lid
Bericht
Momenteel nog steeds opzoek naar een mooi JCW dashboard carbon. Jonkers heeft helaas niets meer liggen. Weet iemand nog iemand die er vanaf wil? Laatste tijd vooral veel gereden (rond de 4000 km inmiddels) en wat kleine verbeteringen/upgrades, aangezien het geld toch wel op is. Morgen komt een Alta korte antenne binnen van minispeed en heb wat nieuwe binnenpanelen besteld bij Spenki. Cruise control probleem helaas nog niet opgelost! Wil daarnaast waarschijnlijk een aero grill gaan monteren. Maar volgens mij kan ik deze niet zonder modificaties bevestigen toch?
- MrSmith
- Be Mini
Onze sponsors