Ik wil stiekem misschien nog wel van die verstralers op de gril... Eerst even sparen weer
en het is dat ik in de wijk allemaal van die hoge @%!$! drempels en "woon-erf-opritten" heb , anders had ik hem misschien ook nog wel ietsiepietsie verlaagt.
Je kijkt niet voor een auto en koopt toevallig een Mini..
Je koopt een Mini omdat je een Mini wilt!
Ik heb een Mini Cooper S , Geld maakt me niet meer gelukkig. Een volle tank wel! - Wesley
Ja ! morgen een banden stift kopen, en me bandjes pimpen denk, ff kijke hoe het staat.
aangezien er voor toch nieuwe onder motte.
nou heb ik al gehoord dat continentals fijner zijn als pirelli P-zero's.
maar ik zie ook hankooks ofzeuw voorbij komen.
misschien iemand die me de verschillen beetje ken uitleggen die ervaringen hebben ondervonden met al die sloffen zeg maar ?
en ik heb het dan over rf banden, aangezien ik daar wel bij wil blijven daar waar de stugheid de mini wel siert (vind ik) tot nu toe dan ook geen klachten over comfort ofzo
Je kijkt niet voor een auto en koopt toevallig een Mini..
Je koopt een Mini omdat je een Mini wilt!
Ik heb een Mini Cooper S , Geld maakt me niet meer gelukkig. Een volle tank wel! - Wesley
Ik weet niet wat voor maat band je op de velgen gaat doen, maar als je het origineel wilt houden zal dat *bij 18 inch) 205-40 zijn en als je die in Runflatt wilt beperk je jezelf wel in de keuze, omdat niet alle fabrikanten dat maken.
Rij zelf zomers op NON RF en zou niet anders willen. In de winter overigens wel op RF omdat ik dat prettiger vind, vanwege het (normaal gesproken) slechtere/koudere weer en als je dan eventueel plat staat is het nog beroerder dan in de zomer.... Maar dat is persoonlijk.
Komt natuurlijk ook nog even bij dat RF veel duurder is.
Ja pesies, maar heb nou eenmaal geen reserve band en moet voor me werk wel eens naar duitsland ofzo soms nog wellis zwitserland, ( heeeuuull vervelend ) maar ja zonder reserve band...
nou weet ik wel, duitsland heb ook een mooie wegenwacht, en me verzekering dekt alles, zelfs in europa zeg maar. ofzo iets. maarre.. ja ^^ over 2 weken hoop ik ze der onder te gooien, mja weet alleen nog niet wat welk merk zeg maar, weer pirellis, of noem het maar op toch nog aardig wat keus ookal kies ik RF
maat was trouwens 205/45 17" ^^
enn, thanks Kaatje en Niek ^^
Je kijkt niet voor een auto en koopt toevallig een Mini..
Je koopt een Mini omdat je een Mini wilt!
Ik heb een Mini Cooper S , Geld maakt me niet meer gelukkig. Een volle tank wel! - Wesley
De zon die schijnt, de lucht is blauw.
Mini Mods, kom maar gauw!
Jaja, dú stickúrr
Enn, heel rebels niet binnen de lijntjes, maar Op de lijntjes gekleurd:
( Het merk, het type en de afmetingen van de band geaccentueerd met een bandenstift )
Misschien dat ik het zwikkie nog helemaal wit maak, moet eventjes kijken en voorzichtig benaderen aangezien ik helemaal geen witte accenten heb op men Mini.
Én eventjes aankijken hoelang het blijft plakken.
kan kloppen dat het lastig te zien is op de foto,
de inval van het licht en de camera op me telefoon werkte niet helemaal samen.
Je kijkt niet voor een auto en koopt toevallig een Mini..
Je koopt een Mini omdat je een Mini wilt!
Ik heb een Mini Cooper S , Geld maakt me niet meer gelukkig. Een volle tank wel! - Wesley
Waarschijnlijk is men flexibele lek, die tussen de demper en het uitlaatspruitstuk.
Zit wat aanslag op een specifiek plekje heb ik gezien, bovendien als ik een beetje kart-achtig door de bocht gaat komt er lekke uitlaat herrie vanaf. Zelfde geld voor drempels en kuiltjes enz.
En dat bescherm gaas is naar achter geschoven. Hopelijk is het die flexibele en niet me spruitstuk.
Volgende week dinsdag hangt die weer in de kraan van het schip en dan maar is eventjes voelen met een lopende motor.
Zoiezo heb ik tot 170 geen merkbaar vermogens verlies. (Harder heb ik niet gereden)
En en, dan is het lek niet hoorbaar, het is alleen hoorbaar bij scherpe bochten met aardige "G" krachten
Hopen op het goedkoopste
Je kijkt niet voor een auto en koopt toevallig een Mini..
Je koopt een Mini omdat je een Mini wilt!
Ik heb een Mini Cooper S , Geld maakt me niet meer gelukkig. Een volle tank wel! - Wesley
Nou... Daar staattie dan..
In de garage, motor heeft gedraaid met te weinig smeer olie.. Hij heb een week tijd 4 liter verbruikt.
Van alles stuk gegaan, distri ketting, magnetische klep, turbo, al met al €3500,- reparatie kosten,
En een extra garantie die ik met aankoop gekocht heb voor €1000,- zegt dood leuk: je eigen schuld we betalen niks uit.
Komt er ook nog is boven op dat me uitlaatspruitstuk dus inderdaad lek was.
Definitieve reparatie kosten: €3999,-
Oorzaak is volgens Breeman
Doordat de distributie ketting is uitgerekt (door vorige eigenaar want; kan niet van maar 3duizend km zijn) is er een geleider afgebroken, daardoor is de motor niet juist gaan verbranden, istie aanzienlijk meer smeer olie gaan verbruiken, waardoor de rest ook zown beetje in de prak is gelopen, (heb geen vastloper gehad) maarrrr de turbo is gaan slijten aan de hand van de motor.
Dus toen is alles er opnieuw opgezet en bleek dus dat de turbo ook aan puin was.. Nieuwe turbo besteld
En nu net te horen gekregen dat met het wisselen van de turbo ook nog een scheur in me uitlaat spruitstuk zat.
Oorzaak volgens de expert van "Autotrust"
Door te weinig smeerolie, is de ketting uitgerekt en daardoor is de motor aandiggelen
Gevolg van deze conclusie :
"Autotrust":
-zodra de eigenaar mede veroorzaker is van het mankement vervalt de garantie
-zodra autotrust van mening is dat de eigenaar het zelf had kennen constateren vervalt de garantie
Dus nou ben ik €4000,- lichter , en heb ik €1000,- betaald voor een garantie die niet wil betalen...
Mijn mening ? Ga nooit met een bedrijf als Autotrust in zee want je heb er niks aan..
Je kijkt niet voor een auto en koopt toevallig een Mini..
Je koopt een Mini omdat je een Mini wilt!
Ik heb een Mini Cooper S , Geld maakt me niet meer gelukkig. Een volle tank wel! - Wesley
Damn dat is echt super kl*te om te horen zeg! Hier wordt je toch helemaal gek van, neem je de extra garantie en wordt je alsnog een oor aangenaaid!
Is er niet iets waar je je rechtelijk op kan beroepen? Met alle redelijkheid moeten die mensen toch ook snappen dat je niet opeens binnen 3000 kilometer zoveel schade hebt?!
Ja even contact opnemen met Sam in Rotterdam , die is tegenwoordig ook heel veel bezig met r56! Zal aanzienlijk veel geld schelen .Voor contactgegevens kun je me een berichtje sturen