Mike '05 MCS Cabrio

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Mike en Carlijn: '05 Cooper S Cabrio

24 apr 2014, 09:18

Marcel Always Open schreef:hallo en welkom

Een praktische tip. Je hebt de R90 17-inch velgen, die zijn tweedelig. Het is onverstandig om deze in de winter te gebruiken (zelfs met plastidip) omdat de rand tussen de twee delen veel corrosie toelaat.
Aah, dus deze zijn het eigenlijk waard om te herstellen..? :wat:
Cheek-O schreef:nog een Tukker hier!
welkom zou ik zeggen!

waar in enschede werk je?
dan ga ik me ogen eens open houden! :D
Eigenlijk aan de rand van Eschede. Ga via Oldenzaal/Lonneker en dan zit ik op het randje van Enschede/Glanerbrug. Ken je autobedrijf Brefeld?
Ivo schreef:Welkom! :)(

Erg strakke Cabrio, heerlijk om dat nu op de stoep te hebben staan met de zomer voor de deur. :zon

Veel plezier ermee! :rijden
Ik zal idd met mooie dagen ook wel eens de Cabrio pakken ipv de motor :rijden
biermagnaat schreef:Strak ding! Welkom!
:zwaai
Broekies schreef:Mooie Mini. :icon_top:

Ik rij elke dag richting Oldenzaal dus zal mijn ogen eens openhouden :mrgreen:

Heb je trouwens de 4 extra lampen voor in de gril en de witte strepen toegevoegd of juist verwijderd ?
Haha prima, maar de MINI zal je vrij weinig zien, daar heb ik de lease-bak voor ;)

Lampen en strepen zaten erop en hebben we eraf gehaald. Wellicht nog 2 van de 4 lampjes gebruiken omdat ik ze wel stoer vind, maar het is de daily van mijn meiske dus zij mag beslissen. Evt nog wel met striping werken, maar misschien wel in de vorm van Plasti-dip. 8)
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 apr 2014, 10:06

herstel je velgen maar!!
meer heb ik er niet over te zeggen!

maar natuurlijk ken ik brefeld!
rij ik weleens langs als ik naar Parcel of twimva moet! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

24 apr 2014, 11:24

Cheek-O schreef:herstel je velgen maar!!
meer heb ik er niet over te zeggen!

maar natuurlijk ken ik brefeld!
rij ik weleens langs als ik naar Parcel of twimva moet! :D
Ik werk daar dus vlakbij bij NL Cargroup :)
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 apr 2014, 13:08

dan weet ik waar ik moet kijken als ik erlangs rij! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

24 apr 2014, 14:20

Cheek-O schreef:dan weet ik waar ik moet kijken als ik erlangs rij! :D
Staan maar een stuk of 350 auto's, succes :mrgreen:
Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2014, 14:28

haha cool! Dat zit daar nog niet heel lang ;)
Wilde daar nog eens kijken, grote plas met auto's, inclusief een dikke witte Maserati :lol:

Ik woon ook aan die kant van Enschede, dus als je (over de noord-esmarkerrondweg rijdt en je) ziet een blauwe MINI, zwaaien! :))
Bij een rode citroen Ax mag dat ook :mrgreen:

Wat voor leaseauto rij je, grote kans dat ik je tegenkom, ik rij precies dezelfde route tegengesteld elke ochtend ;)
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

24 apr 2014, 15:59

Sven schreef:haha cool! Dat zit daar nog niet heel lang ;)
Wilde daar nog eens kijken, grote plas met auto's, inclusief een dikke witte Maserati :lol:

Ik woon ook aan die kant van Enschede, dus als je (over de noord-esmarkerrondweg rijdt en je) ziet een blauwe MINI, zwaaien! :))
Bij een rode citroen Ax mag dat ook :mrgreen:

Wat voor leaseauto rij je, grote kans dat ik je tegenkom, ik rij precies dezelfde route tegengesteld elke ochtend ;)
Is over het algemeen geen particuliere verkoop, voornamelijk export en binnenlandse autobedrijven. De Maserati Ghibli is van 1 van de eigenaren van het bedrijf, idd dikke auto! (shakeit)

Kom idd over de Noord-Esmarkerrondweg. Momenteel is het een zilvergrijze Renault Kliko Clio van het vorige model. Dat wil natuurlijk nog wel eens veranderen. Zal mijn ogen eens goed de kost geven of ik je tegenkom! :)
Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2014, 16:05

Zoiets had ik al begrepen, maar door die dikke Ghibili hoopte ik meer dikke auto's te zien ;)
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

24 apr 2014, 17:49

Sven schreef:Zoiets had ik al begrepen, maar door die dikke Ghibili hoopte ik meer dikke auto's te zien ;)
Er staat genoeg hoor, in principe doen we alles. Dus van een 107 tot auto's als Porsche en Maserati.

Maargoed, weet niet of een 'slowchat' als dit toegestaan is.. ? :X
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2014, 19:35

In je eigen topic doe je wat je wilt ;) binnen de regels natuurlijk.
Marcel Always Open
Cabrio-King

24 apr 2014, 23:03

Mike-- schreef:

Een praktische tip. Je hebt de R90 17-inch velgen, die zijn tweedelig. Het is onverstandig om deze in de winter te gebruiken (zelfs met plastidip) omdat de rand tussen de twee delen veel corrosie toelaat.
In mijn optiek zeker waard om te herstellen. De R90 zijn ook zeker niet de goedkoopste velg voor een Mini. En de gaafste natuurlijk -- "ik heb ze zelf ook" :mrgreen: :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

25 apr 2014, 10:28

Marcel Always Open schreef:
Mike-- schreef:

In mijn optiek zeker waard om te herstellen. De R90 zijn ook zeker niet de goedkoopste velg voor een Mini. En de gaafste natuurlijk -- "ik heb ze zelf ook" :mrgreen: :mrgreen:
Haha dan gaan we dat maar doen, als dat tenminste nog mogelijk is. Zal zsm ff wat pics posten zodat de experts er overheen kunnen kijken ;)

Kan dan een leuk dingetje voor in de winter worden :)
Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 apr 2014, 10:47

Er is zelfs een do-it-yourself-beschrijving.. Ik weet niet hoe handig je bent, maar misschien leuk om te doen in de winter inderdaad ;)

http://newminiclub.nl/forum/about16406.html
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

25 apr 2014, 11:34

Aah thnx! Heb ik in de wintermaanden weer wat te sleutelen met mijn 2 linker handen :mrgreen:
Afbeelding
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

28 apr 2014, 16:00

Zo, de eerste 'mods' ook maar doorgevoerd. Doordat de Xenon links er geen zin meer in had maar even op zoek gegaan naar 2 nieuwe 6000k pitjes en deze gevonden bij Daiel (Speedy). :-))

Vrijdag contact gehad en gelijk na het werk op de Triple gestapt om ze op te pikken in Deventer. Gelijk ook even ledjes meegenomen voor de KTP-verlichting en standlichtjes. :)

Overigens nog best lang blijven hangen en had een enorm droge mond van het kwijlen over de MINI van Daiel, wat een plaatje is dat zeg! :-)) Goede inspiratie ook ;)

Zaterdag begonnen met 'inbouwen' van de standlichtjes en KTP-verlichting, nouja, inbouwen.. Plug&Play. Kan zelfs ik met mijn 2 linkerhanden! Helaas tóch de verkeerde lampjes meegenomen van Daiel, ik moet de D2S hebben in plaats van de D1S. >:( Gelukkig was het geen probleem om deze zaterdag aan het begin van de middag nog even snel om te wisselen, dus weer op de motor gestapt en wederom een leuk ritje richting Deventer. (Voor de mensen die er bekend zijn, alleen al vanwege het stukje tussen Raalte en Deventer is het ritje het waard :dansen )

Wederom kwijlen over de MINI van Daiel en toen naar huis. In de avond dacht ik even snel de lampjes te verwisselen voordat ik naar de kroeg zou gaan, kwam van een behoorlijk koude kermis thuis. Links ging prima echter kwam ik erachter dat de rechter koplamp wat meer aandacht nodig had. Bleek dat de 'bolletjes' aan het uiteinde van de stelschroeven niet meer in hun houdertjes zaten. Lamp zat dus 'los' in zijn omhulsel. :shock:

Aangezien de kroeg ook wachtte heb ik de complete lichtunit maar uit de motorkap gehaald en begonnen met prutsen om het weer te fixen. Kwam erachter dat 1 van de 'houdertjes' waar het bolletje van de stelschroef in geklemd moet worden geen cilinder meer was maar een halve maan, stukje plastic afgebroken dus. Dit heb ik gelukkig met de hulp van mijn ouwe heer kunnen oplossen door een stukje pvc buis met vrijwel dezelfde diameter om het overgebleven deel van het houdertje te schuiven. (shakeit)

Kortom, alles zit weer goed vast en werkt weer perfect. Was al bang dat ik in het ergste geval een nieuwe unit kon kopen. Mijn vriendin en een maatje van me waren uiteraard al pleitos en hadden de kroeg opgezocht. Ik heb mezelf daar ook maar even getrakteerd met een niet nader te noemen aantal pilsjes voor mijn harde werk :bier

En een paar extra drankjes voor mijn meiske omdat ik hen in de steek had gelaten.. Maarja, ben ergens mee bezig en dan MOET het gewoon af/gefixt worden. :{

Anyway, lang verhaal. Tijd voor plaatjes!

Die komen later vanavond, en anders morgen. Heb nog geen foto's gemaakt >)
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”