LosCreepers' HB R53 - Great success!
- Mike--
- 4 op een rij!
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: LosCreepers' new toy...
Mooie bak kerel! Op een 1 of andere manier zijn Hyperblue's bijna afgeladen met alle optie

- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Bedankt voor alle leuke reacties!
Ben wel blij met de auto, rijdt echt top! Geluid van de compressor is elke keer weer leuk om te horen, heel andere rijervaring dan in een handgeschakelde Golf V GTI bijvoorbeeld, die op papier min of meer even snel moet zijn als een standaard Cooper S.
Qua foto's heb ik nog niet zoveel gemaakt, ik vind een standaard MCS niet echt het fotograferen waard to be honest... Hieronder dan toch twee die ik gemaakt had om aan een vriend van me door te sturen, geen hoogstaand spul verder:

Stadslichten zijn vervangen inmiddels, bedankt voor de hulp! Verder beetje kuisen, wielbogen weer opfrissen met de föhn, er zijn wat mailtjes uitgegaan voor offertes voor een Milltek uitlaat... De wielen liggen al klaar, niets fancy of extreems, mooi klassiek wiel wat altijd mooi staat. Liep er toevallig vorige week, nog voordat ik wist dat ik een Mini ging kopen tegenaan en heb ze maar gekocht zo van 'altijd handig'.
Zijn wel zomerse wielen, dus die worden dik in de blanke plastidip gezet om ze in de winter te kunnen rijden!

Nu rest mij de vraag... Welke schroefset wordt er gestoken? Bij mijn vorige Mini kwam ik vooraan niet uit met de wielen, omdat de banden zouden aanlopen in de wielkast. Dat was 8,25J ET35 met 195/40. Ik ga op deze wielen met 205/40 rijden en ze zijn ook ET35. Het loopvlak van de band zit dus op dezelfde plaats (alleen wat minder gestretcht), maar door de iets bredere band zelfs aan beide kanten iets meer rubber. Bij de vorige Mini moest ik achteraf camber topmounts steken om het wiel iets te kantelen zodat het vrij liep van de motorkap.
Aan de ene kant wilde ik nu minder laag etc, minder extreem, maar ik wil wel een goede stance bekomen. Ik zit dus te twijfelen of ik een set moet kopen met topmounts met camberverstelling. Maar hij moet óók nog laag kunnen, want mijn FK set ging niet laag genoeg naar mijn liking... Nou zijn er hier heel veel mensen met verschillende schroefsets en ik kan iedereens topic gaan doorspitten naar reviews etc, maar zijn er mensen die aan de hand van bovenstaande wensen mij kunnen wijzen op een bepaalde schroefset?
Of speel ik gewoon op safe, koop een normale schroefset en rij gewoon 1cm hoger zonder gezeur met aanlopen en vrij laten lopen en pasmaken en wielkuipen verzagen en en en....?
Ik neig steeds meer naar dat laatste, maar dan moet ik nog steeds een schroefset hebben die laag gaat! Ik wil geen V-Maxx meer.

Ben wel blij met de auto, rijdt echt top! Geluid van de compressor is elke keer weer leuk om te horen, heel andere rijervaring dan in een handgeschakelde Golf V GTI bijvoorbeeld, die op papier min of meer even snel moet zijn als een standaard Cooper S.
Qua foto's heb ik nog niet zoveel gemaakt, ik vind een standaard MCS niet echt het fotograferen waard to be honest... Hieronder dan toch twee die ik gemaakt had om aan een vriend van me door te sturen, geen hoogstaand spul verder:

Stadslichten zijn vervangen inmiddels, bedankt voor de hulp! Verder beetje kuisen, wielbogen weer opfrissen met de föhn, er zijn wat mailtjes uitgegaan voor offertes voor een Milltek uitlaat... De wielen liggen al klaar, niets fancy of extreems, mooi klassiek wiel wat altijd mooi staat. Liep er toevallig vorige week, nog voordat ik wist dat ik een Mini ging kopen tegenaan en heb ze maar gekocht zo van 'altijd handig'.

Nu rest mij de vraag... Welke schroefset wordt er gestoken? Bij mijn vorige Mini kwam ik vooraan niet uit met de wielen, omdat de banden zouden aanlopen in de wielkast. Dat was 8,25J ET35 met 195/40. Ik ga op deze wielen met 205/40 rijden en ze zijn ook ET35. Het loopvlak van de band zit dus op dezelfde plaats (alleen wat minder gestretcht), maar door de iets bredere band zelfs aan beide kanten iets meer rubber. Bij de vorige Mini moest ik achteraf camber topmounts steken om het wiel iets te kantelen zodat het vrij liep van de motorkap.
Aan de ene kant wilde ik nu minder laag etc, minder extreem, maar ik wil wel een goede stance bekomen. Ik zit dus te twijfelen of ik een set moet kopen met topmounts met camberverstelling. Maar hij moet óók nog laag kunnen, want mijn FK set ging niet laag genoeg naar mijn liking... Nou zijn er hier heel veel mensen met verschillende schroefsets en ik kan iedereens topic gaan doorspitten naar reviews etc, maar zijn er mensen die aan de hand van bovenstaande wensen mij kunnen wijzen op een bepaalde schroefset?
Of speel ik gewoon op safe, koop een normale schroefset en rij gewoon 1cm hoger zonder gezeur met aanlopen en vrij laten lopen en pasmaken en wielkuipen verzagen en en en....?

1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Prekend voor eigen parochie kan ik je zeker de ST XTA aanrader. Is exact gelijk aan een KW V2 alleen geen Inox maar wél weer goedkoper!

- R53-R
- Enthousiast
- speedy
- NMC Legend
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
pfff, afhaken bij reps. kan je bij de halve club wel afhaken...niet iedereen heeft emmers geld.
Ik kan je voor 500,- een Cobra Evo1 setje leveren. Gaat laag en met et35 en 7,5J heb je geen spacers nodig, zeker niet met 205/40 banden. Ik heb er zelf een hoop gehad (evo setjes) en heb nu zelf 17x7,5et35 met 205/40 Yoko Parada Spec2 banden en heb geen spacers nodig (weliswaar evoR set, maar ook met Evo1 heb je dan geen spacers nodig). Yoko Parada Spec2 kan je op camskill bestellen voor 77 euro per stuk.
Als je een Cobra setje wilt dan stuur me maar een PM.
Ik kan je voor 500,- een Cobra Evo1 setje leveren. Gaat laag en met et35 en 7,5J heb je geen spacers nodig, zeker niet met 205/40 banden. Ik heb er zelf een hoop gehad (evo setjes) en heb nu zelf 17x7,5et35 met 205/40 Yoko Parada Spec2 banden en heb geen spacers nodig (weliswaar evoR set, maar ook met Evo1 heb je dan geen spacers nodig). Yoko Parada Spec2 kan je op camskill bestellen voor 77 euro per stuk.
Als je een Cobra setje wilt dan stuur me maar een PM.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Heb dit demosetje voor een leuk prijsje kunnen overnemen, ze zijn nieuw maar zonder doos of iets erbij, lag bij de bandenboer in de showroom. Maar ik rij mijn wielen liever zonder doos, dus dat interesseerde me weinig.
Als winterwiel voldoet dit prima, ik ga dus echt niet op staal of origineel of iets anders saais rijden. De Porsche wielen op de achtergrond zijn ook replica's, wat een schrale Henk ben ik he?!R53-R schreef:Jammer van de wielen...replica Lm. Daar haak ik al af

Rob, heb jij toevallig een foto van een slammed/stanced R53 op een Cobra setje, hoe laag gaat dat? En hoe zitten de Cobra setjes met de stabistang vooraan? Ik weet dat dat bij V-Maxx een drama was... Er zit geen camberverstelling bovenaan he?mushrop schreef:Ik kan je voor 500,- een Cobra Evo1 setje leveren. Gaat laag en met et35 en 7,5J heb je geen spacers nodig, zeker niet met 205/40 banden. Ik heb er zelf een hoop gehad (evo setjes) en heb nu zelf 17x7,5et35 met 205/40 Yoko Parada Spec2 banden en heb geen spacers nodig (weliswaar evoR set, maar ook met Evo1 heb je dan geen spacers nodig). Yoko Parada Spec2 kan je op camskill bestellen voor 77 euro per stuk.
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- R53-R
- Enthousiast
Bericht
ja rep Fuchs net zo erg...
zware slecht gegoten wielen. Zou de krik niet te hard laten ploffen, dan heb je ze krom.
Ga dan liever op zoek naar een setje opknappers van een beetje merk.
En mushrop, ik haak idd af bij de helft van het forum.
koop een set rep voor 500 en de wielen zijn na een half jaar een 100 euro waard.
investeer in een beetje kwaliteitswiel en dat behoud zijn waarde
zware slecht gegoten wielen. Zou de krik niet te hard laten ploffen, dan heb je ze krom.
koop een set rep voor 500 en de wielen zijn na een half jaar een 100 euro waard.
- Hel-Louw
- Mod virus alert!
Bericht
Maarja genoeg gezeverd mooie wagen
Wat Rob ook al zegt niet iedereen heeft de financiële mogelijkheid om echte orginele velgen te kopen.R53-R schreef:ja rep Fuchs net zo erg...
Maarja genoeg gezeverd mooie wagen

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Check Rob zijn Facebook pagina ff... Ook zijn te koop staande clubman is voorzien van cobra
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Ik ben niet te beroerd om geld uit te geven aan een project, integendeel, ik investeer altijd flink in onderdelen. Maar om nu factor 5 of soms zelfs 10 uit te geven aan een set die er op het eerste gezicht identiek hetzelfde uitziet, maar misschien 'iets zwaarder is', neuh. Dan kan ik wel leukere dingen bedenken om met die pieken te doen. En velgen die krom worden met de krik te snel laten zakken... Misschien ga ik wat zuiniger met mijn spullen om, maar ik heb op heel wat repro wielen gereden, maar nooit ergens last van gehad...
Wil je me even linken naar je eigen project? Daar ben ik dan wel erg benieuwd naar nu.R53-R schreef:En mushrop, ik haak idd af bij de helft van het forum.
Als je een wiel nieuw koopt weet je dat je er op afschrijft, of het nu repro's zijn of originele velgen. Ik ga netjes met mijn spullen om, dus na een half jaar 80% afschrijven is klinklare onzin.R53-R schreef:koop een set rep voor 500 en de wielen zijn na een half jaar een 100 euro waard.
Ik ben niet te beroerd om geld uit te geven aan een project, integendeel, ik investeer altijd flink in onderdelen. Maar om nu factor 5 of soms zelfs 10 uit te geven aan een set die er op het eerste gezicht identiek hetzelfde uitziet, maar misschien 'iets zwaarder is', neuh. Dan kan ik wel leukere dingen bedenken om met die pieken te doen. En velgen die krom worden met de krik te snel laten zakken... Misschien ga ik wat zuiniger met mijn spullen om, maar ik heb op heel wat repro wielen gereden, maar nooit ergens last van gehad...
Ik wil een R53 zien op een Cobra set... Een 2nd gen Mini met JCW voorbumper oogt al heel gauw laag, maar een stock R53 moet wel plat om het wat te laten lijken.louisvdd76 schreef:Check Rob zijn Facebook pagina ff... Ook zijn te koop staande clubman is voorzien van cobra
Kan ik die gewoon loskoppelen ja? Bij mijn vorige Mini liep hij soms aan tegen de koets, hoe ik die klote koppelstangen ook instelde... Moet ik hem dan helemaal demonteren of kan ik hem gewoon vastzetten ergens aan?Daveke-Orranje schreef:Koppel die stabi voor gewoon los, scheelt je ook weer wat zever
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- marinusrules
- Be Mini
Bericht
Het zijn niet hele duidelijke foto's maar dit is mijn R53 met Cobra EVO 1. Staat niet extreem laag maar nog ruimte genoeg op de schroefset om verder te zakken. Ik heb de originele koppelstangen gebruikt en geen problemen dat de stabi de draagarm raakt.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zal even kijken voor je Reinoud, maar evo1 staat op z'n hoogst al erg laag. Bij een evo1 set krijg je ook verstelbare (kortere) koppelstangen, dus die stabi kan je gewoon vastzetten. Of je laat hem idd los, rijdt gelijk een stuk beter.
Ik heb zelf een aantal R53's gehad op evo1 en daar leg je ze echt plat mee.
Ik heb zelf een aantal R53's gehad op evo1 en daar leg je ze echt plat mee.
MINI Dubman '07 PureSilver

Onze sponsors