Ik vind een checkered flag op de spiegelkappen opzich wel gaaf maar ik krijg bij deze spiegelkappen altijd het idee dat ze erg plastiekerig zijn... Het wit ziet er heel anders uit dan bij de normale spiegelkappen.
Eigenlijk zou je je originele witte spiegelkappen van zwarte vlakken moet laten voorzien door een lokale spuiter. Denk dat het er dan echt top uitziet.
Volgende modificatie. Verlagen met Eibach veren en een nieuw setje non-runflat banden. Over de banden ben ik erg te spreken voor zover ik dit al heb kunnen testen in de Tilburgse sneeuw. Echt veel minder gerammel in de MINI, je voelt niet meer elke oneffenheid zoals met de keiharde runflats. Over de veren ben ik tot toe ook tevreden. Voor zover dat mogelijk is dan wat dat verhaal heeft nog een staartje.
Om voor de wat bredere banden niet tegen de veren te laten lopen moeten 12 mm spacers worden gemonteerd. Dan is het beter om aluminium te nemen i.p.v. staal om het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk te houden.
Dit snap ik niet helemaal, want volgens mij zijn die spacers helemaal niet nodig.
Ik heb namelijk zelf H&R laten monteren ( - 3cm.) en heb ook 215/40/17 banden op S spoke velgen. Het enige verschil is dat ik non runflats van Continental heb, de sportcontact 2.
Mij is verteld dat het beter is om de spacers te monteren zodat er geen kans bestaat dat de banden de voorveren raken. Heb je een Cooper uit 2002? Ik heb dus nu nog geen voorveren omdat er verschil in veerdiameter zit tussen een 2002 en 2003 model, zo'n 1,5 cm. Misschien is dat een verklaring.
Ik moet wel zeggen dat ik ook op voorhand heb aangegeven dat ik spacers wilde. De achterbanden passen perfect in hun wielkast zonder aanlopen en het ziet er wat breder mooier uit vind ik, een 12 mm spacer met een 215 band gaat precies goed. Aan de voorkant is het dus nog even afwachten.
Ik had het trouwens al eens eerder ergens gehoord/gelezen dat Eibachs monteren soms ook spacers monteren betekent. Anders vraag ik Maaij nog eens, die heeft ook Eibachs op zijn Cooper.
Het merk van de veren maakt natuurlijk niets uit want de totale diameter van de veer blijft gelijk. ( de nieuwe veer moet tenslotte weer in de veerschotels passen).
Alleen het aantal windingen, dikte en soort verenstaal is het verschil.
Maar als het met spacers mooier staat, wil ik het wel een keer bij je zien, doe ik het misschien ook.
ziet er idd goed uit.
maar 12mm spacer vind ik pers. nogal veel , ik denk dat je wel
kans loopt dat de banden schuren tegen de wielkasten als de veren
worden ingedrukt
je kan ook 9mm spacers monteren zie http://www.johncooper.co.uk/JohnCooperS ... uspension/
dan heb je minder risico voor het aanlopen van de banden
Goeie link Stan, ik wist niet dat JCW zelf 9 mm monteert bij de S-Lites. Ik vind het zelf eerlijk gezegd ook verbazend dat tot nu toe niks aanloopt aan de achterzijde. Ik heb met opzet met 3 man in de auto al wat harder drempels genomen, maar ik hoor niks aanlopen. Ik zie ook geen slijtage aan het zwarte plastic. De voorkant moet ook nog omlaag, ik hoop dat het daarna ook nog goed is. Ik zal dan ook wat beter foto's maken van voor en achterkant.