Dat helaas nog niet bijgehouden (vind ik ook een beetje lastig, eerlijk gezegd). Ik rijd wel overwegend lange stukken en regelmatig op N-wegen (80-100 km/uur). Weinig echt stadsverkeer dus en niet dagelijks in de file (al komt dat natuurlijk best voor).
Wel viel het mij gisteren op dat ik op de cruise control met 80 km/uur in de 6e versnelling (wordt ook aangeraden door de schakelindicator) met een krappe 2000 toeren toch wel erg veel sneller zou moeten tanken volgens de BC dan wanneer ik terug schakelde naar de 5e versnelling met ongeveer 2500 toeren. Het euvel leek te liggen aan de krap 2000 toeren, dus ga daar wel een keer op letten of dat verschil maakt.
Heeft er iemand trouwens ervaring met het wegwerken van krassen die erg smal zijn maar wel door de lak heen zijn. Toen we thuis kwamen van vakantie hadden we van een onbekend iemand een mooie kras over de rechter zijkant cadeau gekregen die over de deur, clubdeur en achterpaneel loopt. Is de enige optie alleen opnieuw laten spuiten (wat natuurlijk wel het mooist is) of zijn er meer opties?
Als de kras echt door lak is, dus de kleurlaag echt weg is, dan is spuiten wel de meest mooie (en vaak ook wel de duurste) optie.
Je kunt wel gaan klooien met onder andere een bijtip-kwastje, wetsanden en polijsten, maar dan heb je een redelijke kans dat je het blijft zien dat er een kras heeft gezeten.
Wellicht biedt spot-repair mogelijkheden? Ook dat is spuiten, maar dan meer richting airbrush-techniek. Wordt wel toegepast bij steenslag en dergelijke. Geen idee of ze ook zulke lange krassen weg kunnen krijgen.
Tsja, op de foto kun je slecht de diepte van de kras zien.... Je kunt natuurlijk eens proberen met bijvoorbeeld ScratchX in hoeverre je de schade kunt verminderen. ScratchX kun je redelijk met de hand verwerken. En als je dat met wat beleid doet, dan heb je ook niet direct een doffe plek. (Wel eerst de auto goed schoonmaken!)
Zo op de foto lijkt het of er met iets van aluminium gekrast is, en dat er aluminium in de kras zit. Op PepperWhite valt dat natuurlijk direct op. Maar zoals gezegd, op een foto gewoon slecht te zien/te beoordelen.
D'r is wel een soort trucje: als je met je nagel in de kras blijft hangen als je haaks over de kras gaat, dan is ie eigenlijk te diep om met polijsten op te lossen.
Net even gevoeld en ik blijf met mn nagel in de kras hangen. Is dus echt te diep, jammer genoeg om dit goedkoper op te lossen dan opnieuw te spuiten. Komt waarschijnlijk uit op minimaal € 550,-. Niet niks voor een 'cadeautje'.
Gewoon aan de verzekering opgeven.
Ik zit bij fbto en daar mag je 1 keer per jaar een schade doorgeven buiten je eigen schuld om
Zonder dat het je no-claim kost.
Even bellen met je verzekering.