F56 Mini Cooper SD - Midnight Black
- tychopaat
- Mod virus alert!
Bericht
Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black
Heerlijk hè de SD, na een r56 sd nu ook een f56 sd verschil is er zeker. Wel lekker meer vermogen maar toch de r56 voelde stugger en sportiever. Maar dat zou ook kunnen door de kleinere wielen die ik er nu op heb zitten
- Fiets
- Leerling Mini lid
Bericht
Het blok is énorm dichtgeknepen...
Na een remap voel je pas wat er in zit... Ook het chassis is lekker! Sportief en tegelijk niet té stug.
Ik heb er 17" velgen onder liggen zonder runflat banden. Ik heb ook met een S op 18'ers gereden, en dat was al opmerkelijk harder!
Na een remap voel je pas wat er in zit... Ook het chassis is lekker! Sportief en tegelijk niet té stug.
Ik heb er 17" velgen onder liggen zonder runflat banden. Ik heb ook met een S op 18'ers gereden, en dat was al opmerkelijk harder!
2015 MINI COOPER SD
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vette bak ! Als zo'n diesel nu ook nog wat meer herrie uit de uitlaat zou proesten was het plaatje helemaal compleet !
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lekker(e upgrade)!!
Ik heb ook een paar weekjes met een S JCW (5-deurs) met 18" gereden, ik vond het niet prettig. Vind 17" lekker rijden, in ieder geval onder mijn karretje... erg benieuwd hoe de winterbanden gaan voelen, dat zijn 'smalle(re)' 16" banden.

Ik heb ook een paar weekjes met een S JCW (5-deurs) met 18" gereden, ik vond het niet prettig. Vind 17" lekker rijden, in ieder geval onder mijn karretje... erg benieuwd hoe de winterbanden gaan voelen, dat zijn 'smalle(re)' 16" banden.
"Orange is the happiest color!"

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
18" is af-fabriek is altijd Runflat! En dat maakt het zo hard. Zeker als je zelf wellicht normale banden om je 17" hebt liggen.
- Fiets
- Leerling Mini lid
Bericht
Smallere banden als de 205'jes die er nu opliggen zou ik absoluut niet meer willen.
Ik ben eigenlijk zelfs op zoek naar een setje 7.5x17 of 7.5x18 zodat ik een 215 zou kunnen leggen.
Al toen mijn SD nog stock was, had ie totaal geen grip bij een vochtig wegdek. Zelfs op het droge kunnen de bandjes het vermogen niet kwijt.
Is dit eigen aan een voortrekker? Ik heb hiervoor 3 bmw's gehad, met elk ook +200pk, en die hadden véél minder problemen om het vermogen over te brengen op het wegdek.
Ik ben eigenlijk zelfs op zoek naar een setje 7.5x17 of 7.5x18 zodat ik een 215 zou kunnen leggen.
Al toen mijn SD nog stock was, had ie totaal geen grip bij een vochtig wegdek. Zelfs op het droge kunnen de bandjes het vermogen niet kwijt.
Is dit eigen aan een voortrekker? Ik heb hiervoor 3 bmw's gehad, met elk ook +200pk, en die hadden véél minder problemen om het vermogen over te brengen op het wegdek.
2015 MINI COOPER SD
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is ook logisch he. Als je (stevig) optrekt krijg je meer druk op de achterwielen en minder druk op de voorwielen. Als diezelfde voorwielen dan ook nog behoorlijk koppel en vermogen moeten verwerken, dan kan dat wel eens problemen opleveren.
- Fiets
- Leerling Mini lid
Bericht
Ja klopt.
Dus ik ga op zoek naar een setje dat breder is... Origineel zijn er geen velgen breder als 7J, dus ik zal op zoek moeten naar een setje after-market wielen.
Dus ik ga op zoek naar een setje dat breder is... Origineel zijn er geen velgen breder als 7J, dus ik zal op zoek moeten naar een setje after-market wielen.
2015 MINI COOPER SD
- Fiets
- Leerling Mini lid
Bericht
Ben wat aan het rondkijken. Misschien een setje OZ Superturimo's ofzo?
Ik wil in de toekomst ook de JCW remupdate doen. Want remmen doet dat ding voor geen meter.
Ik wil in de toekomst ook de JCW remupdate doen. Want remmen doet dat ding voor geen meter.
2015 MINI COOPER SD
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
F56 Mini Cooper SD - Midnight Black
Serieus? Dan zou ik er eens naar laten kijken als ik jou was. Ik heb onlangs een noodstop moeten maken met mijn F56 en ik was behoorlijk onder de indruk van de standaard remmen. Maar goed ik hoef ook niet per se brede(re) banden of 18" wielen, zal met smaak te maken hebben...Fiets schreef:[...]
Want remmen doet dat ding voor geen meter.

- Fiets
- Leerling Mini lid
Bericht
Maar, ik ben misschien ook wat té veel gewoon?
Als je alles toe gooit remt ie inderdaad wel hoor. Het zal ook wel een kwestie zijn van wat je gewoon bent. Toch lees ik in diverse rijtesten dat ze vinden dat het uithoudingsvermogen van de remmen tegenvalt (klik)RemcoMINI schreef:Serieus? Dan zou ik er eens naar laten kijken als ik jou was. Ik heb onlangs een noodstop moeten maken met mijn F56 en ik was behoorlijk onder de indruk van de standaard remmen. Maar goed ik hoef ook niet per se brede(re) banden of 18" wielen, zal met smaak te maken hebben...Fiets schreef:[...]
Want remmen doet dat ding voor geen meter.
Maar, ik ben misschien ook wat té veel gewoon?
2015 MINI COOPER SD
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tja, een rijtest?! Ik moet toegeven dat een noodstop van 80km/u naar 0 wellicht geen maximale belasting is, maar het werkte allemaal prima...
Wees blij dat je veel gewoon bent, dat is een voorrecht. Geniet van je mooie MINI!!

Wees blij dat je veel gewoon bent, dat is een voorrecht. Geniet van je mooie MINI!!

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Let heel goed op met de velgen want er is maar weinig wat past met de JCW remmen.
De standaard remmen voelen idd ruk! Kan bij mij ook met de automaat te maken hebben...
De standaard remmen voelen idd ruk! Kan bij mij ook met de automaat te maken hebben...
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben toch wel benieuwd wat jullie er zo slecht aan vinden? Ik herken het echt niet...

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zal allicht ook met rijstijl en gebruik te maken hebben 

Onze sponsors