Walliewalrus problemen verholpen(hopelijk)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
walliewalrus
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Walliewalrus R53 Cooper S Checkmate

11 nov 2015, 22:51

Cheek-O schreef:gefeliciteerd kerel!

fijn dat het weer lekker aanvoelt he?! :D
Jazeker en wat extra vermogen is nooit erg he :dansen
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Walliewalrus R53 Cooper S Checkmate

11 nov 2015, 23:16

dat klopt, dat is zeeeeker nooit erg! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
walliewalrus
One wheel wonder
One wheel wonder

Walliewalrus BBK en het nodige gezeik onder de kap

21 jan 2016, 15:11

Er is weer wat tijd verstreken en er is weer van alles gebeurd, zowel positief als negatief :mad:
Uiteraard altijd het positieve eerst: Via marktplaats heb ik voor een mooi prijsje een Tarox 6-pots BBK kunnen kopen, die had niet heel veel kilometers gelopen en zag er ook nog mooi uit.

Afbeelding

Wel even een likje verf gegeven en eronder geplaatst:
Afbeelding
Afbeelding

Meteen ook de GP veren die ik van Coendek heb overgenomen eronder gepropt, de mini staat nu zo'n 2cm lager en dat vind ik prima, je kunt zo nog lekker met een vaartje over de hobbels heen :lol: Het staat gewoon net even wat netter, je ziet ook goed de remmen zitten en dat vind ik persoonlijk echt vet! 8) :
Afbeelding

Ook rij ik al weer een tijdje rond met de cabriosteunen, deze heb ik rood gespoten, je hebt er waarschijnlijk niks aan maar cool staat het wel :))
Afbeelding

Dan het mindere nieuws, en dat is óf een lekke koppakking óf een gescheurde cilinderkop. :'(
Het reservoir tuft er behoorlijk wat koelvloeistof uit als er wat steviger gereden wordt, de olie ziet er nog wel goed uit.

Om het zekeren voor het onzekere te nemen heb ik een z.g.a.n cilinderkop van mede forumlid GeeZee overgenomen. Deze cilinderkop is bij aflevering door de dealer vervangen door een JCW kop, deze kop heeft dus echt maar een paar kilometer op de klok staan en dat zie je er ook wel aan af:
Afbeelding
Afbeelding

Omdat we dan toch bezig zijn worden meteen alle pakkingen vervangen, de pakking van de cilinderkop wordt vervangen door de dunnere JCW pakking en via een scherpe deal kon ik aan Bosch 380cc injectoren komen, deze hebben het juiste sproeipatroon en de hele mikmak, wel moeten ze aangesloten worden via een EV14 naar EV1 adapter(hetzelfde als de 550cc zeg maar). Als kers op de taart komt er een CatCam 1302461 nokkenas in en worden de bypassvalve en thermostaat die ik al een poos heb liggen meteen ingebouwd.

Afbeelding

Genoeg te doen dus en ik heb er al zin in om weer met een gerust hart het gas open te trekken! :rijden
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Walliewalrus BBK en het nodige gezeik onder de kap

21 jan 2016, 18:08

Man man wat een gave tjoening hier. Hoe bevalt de remmen-set, ik bedoel, je zou een enorm verschil moeten merken toch?

succes met deze mooie Mini
Afbeelding
walliewalrus
One wheel wonder
One wheel wonder

21 jan 2016, 23:03

Gp0029 schreef:Man man wat een gave tjoening hier. Hoe bevalt de remmen-set, ik bedoel, je zou een enorm verschil moeten merken toch?

succes met deze mooie Mini
De remmen bevallen me prima, het rem gevoel is wat directer, maar als je um vol in trapt is het alsof je een anker uitgooit! Echt prima voor dagelijks gebruik met wat extra's voor als je het nodig hebt. :icon_top:
walliewalrus
One wheel wonder
One wheel wonder

21 jan 2016, 23:06

Lars Temmink schreef:Zo dan! Dikke bak zeg!
Thanx, tegenslag gebruiken we gewoon als excuus om er weer wat snellers van te maken! :mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jan 2016, 16:13

Altijd goed dat excuus! Ziet er puik uit Walter :mrgreen:
Kivo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jan 2016, 18:06

walliewalrus schreef:Om het zekeren voor het onzekere te nemen heb ik een z.g.a.n cilinderkop van mede forumlid GeeZee overgenomen. Deze cilinderkop is bij aflevering door de dealer vervangen door een JCW kop, deze kop heeft dus echt maar een paar kilometer op de klok staan en dat zie je er ook wel aan af:
Afbeelding
Ligt dat dan aan mij, of ziet de kop dan al niet aardig zwart om zgan te zijn...???
walliewalrus
One wheel wonder
One wheel wonder

23 jan 2016, 17:05

Kivo schreef:
walliewalrus schreef:Om het zekeren voor het onzekere te nemen heb ik een z.g.a.n cilinderkop van mede forumlid GeeZee overgenomen. Deze cilinderkop is bij aflevering door de dealer vervangen door een JCW kop, deze kop heeft dus echt maar een paar kilometer op de klok staan en dat zie je er ook wel aan af:
Afbeelding
Ligt dat dan aan mij, of ziet de kop dan al niet aardig zwart om zgan te zijn...???
Ow dat is oppervlakkig, dat veeg je er zo af, de kleppen zijn nog brandschoon, geen koolaanslag te bekennen.

@Davy, thanx man
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 jan 2016, 12:46

Kivo schreef:
Afbeelding
Ik had in de zomer een partij cilinderkoppen met enkel afleverkm's - die zagen er ook zo uit
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2016, 15:58

Zo, dat is een aardige klus, maarrr je wagentje is wel weer helemaal topfit na deze reparatie!
walliewalrus
One wheel wonder
One wheel wonder

26 jan 2016, 22:27

koosie schreef:Zo, dat is een aardige klus, maarrr je wagentje is wel weer helemaal topfit na deze reparatie!
Jup, en dan weer ouderwets knallen met dat ding! :rijden
walliewalrus
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Walliewalrus heel veel gezeik later..............

04 apr 2016, 21:48

Zo wat is er allemaal gebeurd sinds de laatste post? Bijna te veel om op te noemen. Als eerste begon er een zuiger te lekken van de rechter remklauw, dat was tijdens een noodstop, even schrikken zegmaar :cry: Die zuiger bleek niet zomaar gerepareerd te kunnen worden en zou terug moeten naar de fabriek :shock: Dus hebben we die eronder uit gehaald en lekker even aan de kant gelegd, toen zijn mijn originele er weer ondergegaan, helaas die waren al best versleten, maar goed we konden weer de weg op. twee weken later sloeg het noodlot toe en ik kwam tijdens het olie peilen wat smurrie tegen.

Toen begon noodgedwongen vervroegd operatie cilinderkop, dit heb ik bij een garage bij mij in de buurt laten doen. Na twee dagen had ik hem weer terug en het liep voor geen ene meter. De garage dacht dat het door de grotere Bosch injectoren en nokkenas kwam. Er viel echt niet mee te rijden en helaas was men bij Beek erg druk, dus een afspraak ging te lang duren. Dus ik mijn ECU opgestuurd naar Beek en een week lang mijn auto gestald op het werk van mijn broer. Vervolgens een kleine week in de auto's van jan en alleman gereden om op m'n werk te komen.

Eindelijk kwam de ECU terug en ik helemaal happy, dat was weer gauw over wat de software aanpassing had geen zak uitgemaakt. Toen kon ik weer terug naar de garage en zijn ze nog eens goed gaan zoeken. Gelukkig haalde ze het probleem boven water(in het inlaat traject zat een sealtje niet helemaal lekker en daar liep lucht langs). Inmiddels was het tijd voor de APK dus werd dat gedaan, en je voelt het al... Daar kwam die niet doorheen, CO en HC waarden waren te hoog, hierop heb ik een afspraak gemaakt bij beek en de software op de bank af laten stellen. Na een uurtje of anderhalf waren alle gassen waardes goed. Er bleef nog wel een vreemd dingetje en dat was dat de ontstekingstemperatuur niet boven de 15 graden uit wilde, dit loopt normaal op tot een graad of 20. Het resultaat was een zuinige 206PK en 253NM aan koppel. Dit hadden er een stuk of 10PK meer kunnen zijn, maar ik was vanwege de omstandigheden al blij zat en reed de wagen weer als een zonnetje.

Een halve dag was het probleemloos en ik haalde opgelucht adem. s'Avonds kwam mijn broer langs en we gingen lekker een rondje scheuren, maar dat was niet het enige wat lekker scheurde :evil: Op het spruitstuk was een flinke jaap gekomen en daar blafte flink alle uitlaatgassen langs. >:( Ondertussen had ik besloten kosten technisch de Tarox remmen even te laten liggen en heb ik EBC Blade schijven en Yellowstuff pad besteld voor de voorzijde omdat de originele echt te slecht werden. Deze hebben we de volgende dag eronder gelegd en gelijk mijn zomer sloffen eronder gedaan.

Vandaag bij de garage hun goudmijntje ingeleverd :( en zij hebben het spruitstuk netjes gelast en een APK uitgevoerd,die ondertussen al effe verlopen was. Gelijk is er toen een Fuseekogel vervangen om dat die een lekke hoes had. Toen de APK afgemeld werd kreeg ik nog eens een steekproef, gelukkig werd deze met glans doorstaan.

Hopelijk kan ik nu probleemloos van de wagen genieten de komende tijd.

Hier de wat zuinige pk's, de computer denkt te vroege ontsteking waar te nemen en schroeft zich iets terug. Ik ga er voortaan maar V-Power in kieperen en kijk of dat helpt. Het koppel loopt wel heel mooi en vlak en piekt voor een R53 best vroeg.
Afbeelding

Gelijk de wagen maar eens in de was gezet vanavond. Ik vind het nog steeds een machtig apparaat maar wat trekt die m'n portemonnee leeg. :X

Clean:
Afbeelding

Lekker achterwerk :hap
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”