Goed bezig!
Is de koppeling nu lichter te bedienen bedoel je? Of merk je ook een andere stationairloop? Als het vliegwiel lichter is dan origineel zou de motor ook sneller in toeren moeten klimmen, ik ben benieuwd naar je ervaringen!
MH's R56 Cooper S
- Markos
- Mod virus alert!
- MHspitta
- 4 op een rij!
Bericht
De koppeling is nu lichter te bedienen ja, deze lijkt nu meer op die van een normale auto (het intrappen).
Het vliegwiel van Sachs is niet lichter volgens mij dan de OEM (weet ik eigenlijk niet zeker), het is gewoon een tweemassa vliegwiel en met stationairloop is mij nog niets opgevallen.
Ik merk vooral dat de auto weer lekker fel is en vooral in versnelling 1 echt heel goed oppakt, geen geslip of dergelijke.
Maar voorheen was mijn koppeling helemaal versleten dus kon ik überhaupt niet hard optrekken.
Eigenlijk moet ik nog wat meer km's maken voordat ik echt een goeie ervaring met je kan delen, ik zal binnenkort wel weer wat erover posten!
Re: MHspitta zijn R56 Cooper S
Hee!,Markos schreef:Goed bezig!
Is de koppeling nu lichter te bedienen bedoel je? Of merk je ook een andere stationairloop? Als het vliegwiel lichter is dan origineel zou de motor ook sneller in toeren moeten klimmen, ik ben benieuwd naar je ervaringen!
De koppeling is nu lichter te bedienen ja, deze lijkt nu meer op die van een normale auto (het intrappen).
Het vliegwiel van Sachs is niet lichter volgens mij dan de OEM (weet ik eigenlijk niet zeker), het is gewoon een tweemassa vliegwiel en met stationairloop is mij nog niets opgevallen.
Ik merk vooral dat de auto weer lekker fel is en vooral in versnelling 1 echt heel goed oppakt, geen geslip of dergelijke.
Maar voorheen was mijn koppeling helemaal versleten dus kon ik überhaupt niet hard optrekken.
Eigenlijk moet ik nog wat meer km's maken voordat ik echt een goeie ervaring met je kan delen, ik zal binnenkort wel weer wat erover posten!

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Mooi dat het weer allemaal opgelost is. Kost even een investering maar je krijgt er een hoop rijplezier voor terug!
- MHspitta
- 4 op een rij!
Bericht
Ja precies!, nu hopen dat mn mini een tijdje gezond mee gaatlouisvdd76 schreef:Mooi dat het weer allemaal opgelost is. Kost even een investering maar je krijgt er een hoop rijplezier voor terug!

- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Hoe kun je zien dat dit een versterkte koppeling is?
Ik heb ooit een sachs koppeling (Alfa Romeo 147 GTA) gekocht en deze zag er exact hetzelfde uit als de standaard koppeling.
Ik heb ooit een sachs koppeling (Alfa Romeo 147 GTA) gekocht en deze zag er exact hetzelfde uit als de standaard koppeling.
- Ryosuke
- Nieuw Lid
Bericht
Mooi apparaat! Misschien een video/audio clip van je uitlaat geluid? Ben erg benieuwd 

- MHspitta
- 4 op een rij!
Bericht
Dit was hun antwoord:
"Optisch kun je het inderdaad nauwelijks zien, maar
deze organische voering heeft een hogere frictiewaarde door andere
materialen in de voering en dus meer krachtoverbrenging mogelijk."
Dus met het blote oog niet veel te zien. Er zat een performance coating stickertje op, maar goed ik denk dat je ze gewoon moet vertrouwen! En ze zijn volgens mij wel landelijks bekend voor hun werk.
Deze vraag stelde ik dus ook aan DH koppelingenservice, omdat de versterkte erg lijkt op de originele.JeffreyRS schreef:Hoe kun je zien dat dit een versterkte koppeling is?
Dit was hun antwoord:
"Optisch kun je het inderdaad nauwelijks zien, maar
deze organische voering heeft een hogere frictiewaarde door andere
materialen in de voering en dus meer krachtoverbrenging mogelijk."
Dus met het blote oog niet veel te zien. Er zat een performance coating stickertje op, maar goed ik denk dat je ze gewoon moet vertrouwen! En ze zijn volgens mij wel landelijks bekend voor hun werk.
- MHspitta
- 4 op een rij!
Bericht
Dankje! Ik zal komende dagen even proberen een goed filmpje te maken. Het is lastig om het geluid goed op te nemen, omdat het heel laag is. Een keer in het echt horen is stuk leuker, maar ik ga mijn best doen!Ryosuke schreef:Mooi apparaat! Misschien een video/audio clip van je uitlaat geluid? Ben erg benieuwd

- MHspitta
- 4 op een rij!
Bericht
Afgelopen weekend dus een pakketje ontvangen van Chico. Heeel erg blij mee!
Nieuw custom made stuur met alacantara pookhoezen, alles matchend met rode stiksels
Moet nog steeds betere foto's schieten van mijn mini en alle spulletjes. Nu alles altijd met een iPhone 6s

Ik ehb dus ook nog zwarte MF controls besteld en onderste spaak ga ik carbon wrappen. Binnenkort alles wat grijs is dus zwart met carbon
Maar de stuur is echt werkelijk super, ligt perfect in de handen. Kwaliteit voel je dan ook echt goed!
Ik kan niets meer dan iedereen aanraden om ook zo'n stuur te laten maken bij Cheek-O als je dit niet hebt en misschien een nieuw stuurtje wilt.
Overigens is de service en klantvriendelijkheid ook echt next level goed!
Mini rijdt nu als nieuw dankzij stuur en koppeling
Nieuw custom made stuur met alacantara pookhoezen, alles matchend met rode stiksels

Moet nog steeds betere foto's schieten van mijn mini en alle spulletjes. Nu alles altijd met een iPhone 6s

Ik ehb dus ook nog zwarte MF controls besteld en onderste spaak ga ik carbon wrappen. Binnenkort alles wat grijs is dus zwart met carbon

Maar de stuur is echt werkelijk super, ligt perfect in de handen. Kwaliteit voel je dan ook echt goed!
Ik kan niets meer dan iedereen aanraden om ook zo'n stuur te laten maken bij Cheek-O als je dit niet hebt en misschien een nieuw stuurtje wilt.
Overigens is de service en klantvriendelijkheid ook echt next level goed!
Mini rijdt nu als nieuw dankzij stuur en koppeling

- speedy
- NMC Legend
- MHspitta
- 4 op een rij!
Bericht
Dankje!
speedy schreef:ziet er top uit
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankje!

- MHspitta
- 4 op een rij!
Bericht
Van het weekend weer een nieuwe mod gedaan, een DV+ valve van GFB geïnstalleerd. Het schijnt dat de boost zich beter herpakt na het schakelen. Ik merk dat de mini inderdaad meer pit heeft na het schakelen, zonder een boost dip. Maar goed dit kan ook tussen mijn oren zitten natuurlijk. Maar wel een leuke 'goedkope' mod, enige nadeel is dat het "blow off" geluid nu zachter is
Foto'tje gemaakt van hoe het er onder mijn kap uit ziet

Aanpassingen onder de kap:
- Forge Cold Air Intake
- MTC Resonator delete
- GFB DV+ Valve (niet zichtbaar op foto)

Foto'tje gemaakt van hoe het er onder mijn kap uit ziet

Aanpassingen onder de kap:
- Forge Cold Air Intake
- MTC Resonator delete
- GFB DV+ Valve (niet zichtbaar op foto)
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Markos
- Mod virus alert!
Bericht
Seht gut aus 
Mooie mods allemaal, ook nog een keer een oil catch can?

Mooie mods allemaal, ook nog een keer een oil catch can?
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- MHspitta
- 4 op een rij!
Bericht
haha ja vanaf nu gaat tempo iets lager weer. Alweer problemen namelijk... dieselgeratel en dat soort gekkigheid. Melvin gaat me vanavond appen eroverlouisvdd76 schreef:Hij blijft in lekker tempo door modden...