Goed bezig!
Wat is de Speg?
Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
- Niet1
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
Een deel van de speg is stuk. Het is de zekeringkast.
Nieuwe zekeringkast is onderweg en dan is dit achter de rug.
Jan Droog van droogdiagnose is er nu een tijdje mee bezig geweest maar helaas toonde de auto niet de kuren die hij soms had. Na veel uitlezen en elke ochtend starten kreeg de auto ineens (eindelijk) dezelfde klachten die we soms thuis ervaarde. Na van alles uit gesloten te hebben kwam Jan erachter dat het probleem in de zekeringkast zit. De mannen van Jonkheer en Bakker en Droogdiagnose wilde deze gekke spookstoring vinden en dat is ze gelukt. Nieuwe zekeringkast is onderweg en dan is dit achter de rug.
- Niet1
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
It’s all in the details
De rest is nu in progress en er komt ook nog wat updates in het interieur.

De rest is nu in progress en er komt ook nog wat updates in het interieur.
- Niet1
- Nieuwsgierig
Bericht
Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
Door omstandigheden is het stil geweest wbt project Mini. Mijn gezondheid was niet zo geweldig afgelopen jaar maar we zijn bijna weer 100% hersteld. We gaan weer vrolijk verder met project Diva.
Olie lekkages zijn verholpen door dat de pakkingen zijn vervangen. Het blokje druppelde hier en daar maar nu al een tijd kurk droog.
Helaas hadden we ook een flinke waterlekkage in het interieur. Dit is inmiddels ook verholpen en heeft de auto rondom nieuwe deurrubbers, plastic deurschermpjes achter de deurpanelen (geen idee hoe die dingen heten) en volledig nieuw tapijt (voor en achter).
Overigens enorm geholpen door Jonkheer&Bakker (verkoper auto) en Droogdiagnose. Auto had nog garantie en tot op heden goed gecompenseerd door de verkopende partij. Hij wil het goed opgelost hebben dus ook na de garantie hebben beide partijen zich erg coulant opgesteld.
Volgende projecten zijn: JCW achterdiffusor, forge silecone slangen tbv koelvloeistof en vervangen van draagarm en draagarmbussen. Ook de stabilisator stangetjes en rubbers moeten er aan geloven. Alles zal OEM blijven aangevuld met Whiteline rubbers.
Ook heb ik een klein irritatie puntje weggewerkt namelijk de imbusbouten van de spiegels. Deze zijn nu vervangen voor gegalvaniseerde exemplaren.



En de eerste onderdelen voor de JCW diffusor zijn binnen. Via marktplaats


We hebben ook de veren (cobra), schokdempers (Bilstein B4) veerpootlagers (SKF) en alle rubbertjes en ringetjes die erbij horen (OEM Mini) vervangen. Dit is allemaal gedaan bij van Beek racing die gelijk ook de intercooler heeft vervangen voor een Airtec exemplaar.






Ook de mistlampen zijn gedaan en de rest van de bekabeling onder de motorkap. Kon het niet laten om verder te gaan met sector/zwarte omhulsels.




Er is een temperatuur meter ingekomen en is het Dashboard voorzien van zwarte aanbouwdelen ipv de grijzige exemplaren. Ook is er een jcw pookhoes gemonteerd.





Oja, knipperlichten vervangen


Zo, we zijn weer up to date. Eigenlijk best veel gedaan….
Wellicht dat ik de achterlichten vervang voor de blackline versie en de koplampen voor zwarte ipv Chrome. Ik twijfel nog
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Olie lekkages zijn verholpen door dat de pakkingen zijn vervangen. Het blokje druppelde hier en daar maar nu al een tijd kurk droog.
Helaas hadden we ook een flinke waterlekkage in het interieur. Dit is inmiddels ook verholpen en heeft de auto rondom nieuwe deurrubbers, plastic deurschermpjes achter de deurpanelen (geen idee hoe die dingen heten) en volledig nieuw tapijt (voor en achter).
Overigens enorm geholpen door Jonkheer&Bakker (verkoper auto) en Droogdiagnose. Auto had nog garantie en tot op heden goed gecompenseerd door de verkopende partij. Hij wil het goed opgelost hebben dus ook na de garantie hebben beide partijen zich erg coulant opgesteld.
Volgende projecten zijn: JCW achterdiffusor, forge silecone slangen tbv koelvloeistof en vervangen van draagarm en draagarmbussen. Ook de stabilisator stangetjes en rubbers moeten er aan geloven. Alles zal OEM blijven aangevuld met Whiteline rubbers.
Ook heb ik een klein irritatie puntje weggewerkt namelijk de imbusbouten van de spiegels. Deze zijn nu vervangen voor gegalvaniseerde exemplaren.



En de eerste onderdelen voor de JCW diffusor zijn binnen. Via marktplaats



We hebben ook de veren (cobra), schokdempers (Bilstein B4) veerpootlagers (SKF) en alle rubbertjes en ringetjes die erbij horen (OEM Mini) vervangen. Dit is allemaal gedaan bij van Beek racing die gelijk ook de intercooler heeft vervangen voor een Airtec exemplaar.






Ook de mistlampen zijn gedaan en de rest van de bekabeling onder de motorkap. Kon het niet laten om verder te gaan met sector/zwarte omhulsels.




Er is een temperatuur meter ingekomen en is het Dashboard voorzien van zwarte aanbouwdelen ipv de grijzige exemplaren. Ook is er een jcw pookhoes gemonteerd.





Oja, knipperlichten vervangen



Zo, we zijn weer up to date. Eigenlijk best veel gedaan….
Wellicht dat ik de achterlichten vervang voor de blackline versie en de koplampen voor zwarte ipv Chrome. Ik twijfel nog

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Niet1 op 14 feb 2022, 08:52, 3 keer totaal gewijzigd.
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Badhoevedorp
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
Je post ‘even’ een update? Man, je kan beter aangeven wat je niet hebt aangepakt. Ziet er echt geweldig uit! En allemaal bij echte pro’s langs geweest, dat is altijd fijn. Vindt de MINI er heel fraai bij staan na al die mods :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

- Niet1
- Nieuwsgierig
Bericht
Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
Dank je voor het compliment. Het is een verslavend karretje en vreselijk leuk om mee te rijden.
Ik was vergeten te vermelden dat er ook een hele set siliconen Forge koelwater slangen klaar ligt.

Nu moet Jan Droog ze alleen even monteren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik was vergeten te vermelden dat er ook een hele set siliconen Forge koelwater slangen klaar ligt.

Nu moet Jan Droog ze alleen even monteren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Niet1 op 06 feb 2022, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niet1
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
Vandaag een nieuwe thermostaat besteld bij Ekris. Het starten in de ochtend of in koud weer is niet top. 2 keer starten en dan loopt ze wel gelijk goed. Er zit nu een aftermarket op (Febi) en ik wil een OEM thermostaat. Jonkheer&Bakker zal hem er op zetten.

Incl. De adapter set.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Incl. De adapter set.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Niet1 op 05 feb 2022, 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
Respect voor het vele werk wat je in je Countryman (laat) steken.
Wat bedoel je met de adaptor mbt de thermostaat?
Thermostaathuis van mijn R58 lekte, heb hem zelf vervangen. Later heb ik de waterpomp ook vervangen, omdat deze ook wat lekte. Nu zit er een betere pomp van metaal in. Origineel via Mini Ekris. Tevens het frictiewiel ook vervangen, omdat die bijgeluiden kreeg.
Als je Countryman toch op de brug staat, misschien raadzaam om even naar je waterpomp te laten controleren.

Wat bedoel je met de adaptor mbt de thermostaat?
Thermostaathuis van mijn R58 lekte, heb hem zelf vervangen. Later heb ik de waterpomp ook vervangen, omdat deze ook wat lekte. Nu zit er een betere pomp van metaal in. Origineel via Mini Ekris. Tevens het frictiewiel ook vervangen, omdat die bijgeluiden kreeg.
Als je Countryman toch op de brug staat, misschien raadzaam om even naar je waterpomp te laten controleren.
- Niet1
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
Ik zal dat zeker doen. Volgens mij was de waterpomp vervangen voor afleveren van de auto. Ik weet het niet zeker maar zeker de moeite waard om te bekijken.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
Als ie vervangen is destebeter, hopelijk door een metalen exemplaar. Dit kun je zien als ie op de brug staat.
- Niet1
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
Waterpomp is vervangen door een origineel Mini exemplaar.
Kan ook van het lijstje en kan ik verder met draagarmen en stabilisator stangetjes.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kan ook van het lijstje en kan ik verder met draagarmen en stabilisator stangetjes.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
De waterpomp is al eerder bij de vorige eigenaar vervangen of heb je nu laten doen?
- Niet1
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
De waterpomp is vervangen net voor afleveren aan ons. Incl. Spanrol, waterleiding en omkeer poelie. Daarnaast is er toen ook een nieuwe HPFP opgekomen. Dat is in maart 2021 gebeurt. Vrij recent dus.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Niet1 Countryman R60 Cooper S automaat (2010)
Die Autool X60 heb ik ook in mijn R55 Clubman. Ook handig om te weten dat hij ook in de CM past. Ik gebruik net als jij dezelfde weergave Olie temp/Koel temp/dynamo-accu spanning niveau, heel tevreden over en voor dat bedrag een hele goede aankoop.
Maar los van deze meter lekkere updates "#Niet1" goed bezig
Gr. Milco
Maar los van deze meter lekkere updates "#Niet1" goed bezig

Gr. Milco
Onze sponsors