De Cooper van biermagnaat's moeder!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2007, 18:56

aha nouja toch allemaal niet meer relevant aangezien deze waarschijnlijk het veld moet ruimen.
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2007, 20:57

oei gaat hij weg?
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2007, 21:31

Jammer dat jullie er zoveel problemen mee hebben. Toch altijd weer die versnellingsbakken hè, zelfs bij de facelift Coopers en Ones die toch een betere bak zouden moeten hebben. Zijn er ook andere problemen mee geweest? Wel goed dat er weer plannen zijn voor een andere MINI.
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2007, 00:22

jaa absoluut veel meer problemen: hou je vast!

eerst zat de voorruit niet goed vast dit werd vrij snel verholpen.
toen gingen de ramen steeds open, ook zeer snel verholpen.
toen liep de klok niet op tijd is er nieuwe software ingeladen ging het goed.
toen brande de computer van de auto door. was er ook direct weer de verkeerd software dus weer het geouwehoer met de klok.
daarna ging de versnellingsbak kapot.
toen een lange tijd niks.
daarna ging het raam van de bestuurder niet meer open of omlaag.
en nou is de versnellingsbak weer aan gort en word er aanstaande donderdag een nieuwe geplaatst.

elke keer heeft de dealer, smudde enschede het bijzonder netjes opgelost. hiervoor zeker onze complimenten. maar we zijn de auto nou wel een beetje zat. mocht het probleem na donderdag verholpen zijn dan kan het ook nog wel zijn dat de auto nog een laatste kans krijgt.

we zullen zien........
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2007, 00:55

Ik kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt van al die problemen, met name die versnellingsbakken. In zulke gevallen is het in ieder geval wel fijn om garantie te hebben en een dealer die meewerkt. Gelukkig is onze Cooper van '05 na 45.000 km nog vrijwel probleemloos (een te snel lopende klok hebben we ook gehad, maar is onder garantie opgelost).
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2007, 21:41

morgen gaan we proefrijden met een nieuwe cooper! ben benieuwd!

vooral naar de versnellingsbak. hoop echt dat mini het voor elkaar heeft nou anders konden ze nog wel is problemen gaan krijgen met die mensen die nou een cooper D gaan leasen.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 aug 2007, 12:14

nou een gigantische update dan maar eens: we hebben een tijdje geleden een nieuwe cooper besteld!!!!!

we kregen de huidige cooper terug van de dealer met een nieuwe versnellingsbak. na de eerste meters sloeg de teleurstelling al toe. hij schakelde nog niet goed, en misschien nog wel slechter dan met de vorige bak. dit kwam volgens de dealer ook omdat er nog geen nieuwe versnellingsbak olie inzat ( die was niet op voorraad :roll: ) het zou ook nog kunnen dat het na een tijdje allemaal wat soepeler zou gaan en we moesten nog een keer terug komen voor de versnellingsbak olie. allemaal prima maar wij ons thuis toch is iets meer gaan verdiepen in een andere mini.

we hebben een mooie cooper samengesteld en zijn daarmee aan de onderhandelingstafel gaan zitten :P we hebben een hele nette prijs van de dealer gekregen (hulde voor smudde) en de koop was vrij snel rond.

ik weet niet meer precies wat er allemaal opkomt maar ik zal het ongeveer proberen te beschrijven:

- mini cooper
- astro black
- witte bonnet stripes
- pepper pakket
- piano lak dashboard
- sportstoelen
- halfleren bekleding
- cooper S grille
- verwarmde spiegels
- uitschakelbare bijrijders airbag
- winterbanden
- climate control
- sportonderstel

en er zijn vast nog wel een paar dingen die ik vergeten ben. maarja het word dus een mooie complete cooper. en mijn ouders zijn helemaal gelukkig met de koop. nou dus nog even afwachten tot oktober en dan kan het feest weer losbarsten. :D
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 aug 2007, 12:33

Gaaf hoor :dansen! Dat gaat een erg fraaie Cooper worden als ik het zo zie. Ik zou trouwens niet gauw het Pepper-pakket bestellen en er dan halfleren bekleding i.c.m. sportstoelen bij nemen. Hij wordt dan namelijk bijna net zo duur als met een Chili-pakket (waar deze halfleren sportstoelen standaard in zitten) en bij de Chili krijg je dan ook nog leuke dingen als 16 inch lichtmetaal, een dakspoiler en een driespaaks sportstuur. Lijkt me zeker iets om rekening mee te houden. Witte knipperlichten is ook een optie die ik zeker aan zou kruisen (hoewel het natuurlijk kan zijn dat jullie oranje mooier vinden).

Succes met wachten!
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 aug 2007, 12:37

goed te horen dat jullie een deal hebben kunnen maken, maar owee voor de nieuwe eigenaar van jullie oude cooper :?
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

09 aug 2007, 12:51

:)) Cool hoor die nieuwe 8) goede deal denk ik zo en lekker wat opties 8)

Greetz BigD
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 aug 2007, 13:06

witte knipperlichten hebben we ook genomen!

@sid ik denk dat het nog wel meevalt met de nieuwe eigenaren van de huidige mini. wij hadden in het begin ook zoiets van: deze kun je niet meer verkopen maar hij shakelt al wel wat beter en ik denk dat als er nieuwe versnellingsbak olie inzit dat, dat ook nog wel weer een beetje verschil zal maken. kortom, het schakelt niet super maar er is prima mee te rijden.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 aug 2007, 13:19

Wat is er dan met dat schakelen? Gaat hij moeilijk in zijn versnelling ofzo? Ik heb toch nog niet veel gemerkt met de mijne (klopt af :?), enkel gekraak als ik hem in zijn achteruit steek?
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 aug 2007, 13:29

ja hij gaat niet zo mooi vloeiend door de versnellingen als de mini van mijn oma, onze auto heeft het ook nooit gedaan en volgens de dealer heeft dit gewoon met de auto zelf te maken. zij zeggen dat ze er ook niks meer aan kunnen doen.

maar vooral bij sportief rijden heb je er weinig last van maar zodra je rustig in de stad rijd dan valt het wel op.
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 apr 2008, 22:29

leuk is dat.....:S
Lees ik nu dit topic....
net wanneer ik die wagen dus heb gekocht....:shock:
Morgen dus mooi ff kletsen met de verkoper over extra garantie voor de besproken problemen...

Hopen dat ik niet die rare problemen ga krijgen......
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

10 apr 2008, 22:47

Mooi zo'n forum. Iig heb je 2 jaar Mini Next garantie. :wink:

Terug naar “Show your ride”