Sinds gisteren nieuwe mod.
Ik heb dus mijn bezoekje gebracht aan auto tune heinz.
En ik was sneller op de terugreis dan op de heenreis.
De dikke zwarte lijn is mijn huidig pk en dikke rode lijn oude pk's.
De dunne zwarte lijn is mijn huidig koppel en ja je raad het al de dunne rode lijn was mijn vroeger koppel.
Ik heb nu 127,2 pk en had origineel met bmc openluchtfilter 94,5 pk.
En nu heb ik een koppel van 177 Nm en ik kom van 149 Nm.
Het resultaat is ingrijpender dan ik had verwacht.
Echt een wereld van verschil.
Toch wel een snelle one nu
Zowee! Dat wil ik nog weleens op de bank bij Beek zien tijdens de de testbankdag! Volgens mij zou het dan ongeveer in 1 keer de sterkste One/Cooper zijn!
177Nm = wel héél erg veel! (als in onmogelijk IMHO)
Ok mensen, laten we kalm blijven en deze gast niet uit zijn happy buzz halen
Pieterdg,
Neem een pintje, relax en luister even ...
Maak je ten eerste al geen zorgen, de software van Heinz is kwalitatief, dus no prob.
Ik kan het weten, ik heb voor mijn Cooper ook software van Heinz en heb het air/fuel ratio meerdere keren gecontroleerd op een andere bank.
Je One heeft er dus zeker en vast een pak vermogen bij, zonder twijfel.
Er is wel een klein dingetje dat je moet weten, de Cartec bank van Heinz draait te positief.
En bij jou maakte die nog een fout, je motorkap staat open.
Voor je je afvraagt waarom dat uitmaakt, wel ... stel jezelf deze vraag, rij je ook met je motorkap open ?
En om die reden moet je telkens op de bank de motorkap dicht doen.
Om je een voorbeeld te geven betreffende die optimistische bank:
Een Nederlandse Mini One eigenaar heeft zijn One op een extreme manier aangepast bij Kelleners op de volgende manier:
-nokkenas
-gepolijste koppen
-benzinekoeling
-katalysator
-einduitlaat
-BMC CDA
-software aangepast voor al die onderdelen
Met al die aanpassingen haalde die ook 177 Nm (en 144pk).
Stel jezelf dan deze vraag, geloof jij dan dat je ook 177 Nm hebt met enkel software en een open filter ?
Voel je niet aangevallen, ik probeer dit zo "soft" mogelijk aan te tonen.
Ik heb nu met mijn Cooper met Heinz software, BMC CDA (veel beter dan een open filter) en een Eisenmann een 123/124pk, ook al had ik volgens Heinz 127pk en 125pk met enkel software en open BMC.
Dit feit toont aan dat zijn software niet slecht is, want ik kan softwarematig niet meer hoger komen dan dat cijfer geloof ik.
Misschien kan ik nog een pk'tje winnen door de software nog eens te checken, maar ik betwijfel het.
Dus om tot de conclusie te komen pieterdg, je hebt waarschijnlijk geen 127pk en 177Nm
MAAR, je software is niet slecht, maak je geen zorgen.
Je hebt enkel niet zoveel pk en Nm als wat Heinz je vertelt heeft.
- grote blowers voor de auto aanzetten
- tweaken van dymoresults
Grote blazers kan geen kwaad, dit moet zelfs.
Elke goeie tuner gebruikt blazers, en hoe groter hoe beter.
Niet om meer pk te halen is dit beter, maar de werkelijke luchtstroming moet nagebootst worden.
De motorkap moet natuurlijk wel dicht.
En ja, de bank draait inderdaad wel te optimistisch.
Dank u voor de reacties.
Ik ben inderdaad niet naiëf genoeg om deze cijfers zomaar te geloven hoor.
Ik weet zelf wel dat ik op de baan geen 177 Nm zal hebben. Maar ik gaf de cijfers gewoon even mee om te kunnen vergelijken met anderen die gechipt zijn bij Heinz.