Quinten's R53 m7 cai p 32
- Quinten
- Be Mini
- Locatie: Barendrecht
Bericht
heb je helemaal gelijk in berthil!
nu ben ik er zekervan dat het gewoon goed wordt gedaan.. en ook niet word afgeraffeld of iets in die zin!
catcams nokkenas doe ik nog niet, komt later wel, heb namelijk nog niet eens een 15% poelie laat staan ook maar enige beek software tuning..
dat komt hierna allemaal.
wat je met pingelen betoeld snap ik niet helemaal maar ga er even over nadenken of ik die uitstulpingen weg laat halen, lijkt me wel gelijk slimmer al hoewel ik er niet gelijk ook grotere kleppen in zet. laat hem alleen nog maar vlakken. hoeveel mm in jou kop gevlakt?
gr Quinten
ps. kan je voor mij dat ritsje vervangen door een mooie blauwe mini?

nu ben ik er zekervan dat het gewoon goed wordt gedaan.. en ook niet word afgeraffeld of iets in die zin!
catcams nokkenas doe ik nog niet, komt later wel, heb namelijk nog niet eens een 15% poelie laat staan ook maar enige beek software tuning..
dat komt hierna allemaal.
wat je met pingelen betoeld snap ik niet helemaal maar ga er even over nadenken of ik die uitstulpingen weg laat halen, lijkt me wel gelijk slimmer al hoewel ik er niet gelijk ook grotere kleppen in zet. laat hem alleen nog maar vlakken. hoeveel mm in jou kop gevlakt?
gr Quinten
ps. kan je voor mij dat ritsje vervangen door een mooie blauwe mini?


- Quinten
- Be Mini
- Locatie: Barendrecht
Bericht
heb mijn oude toen der tijd net voordat ik die van jou ophaalde laten lassen voor 4 tientjes en nog geen tijd gehad omdeze eropte zetten..
nu mooi de ruimte voor en dan kan die oude als projectje gebruikt gaan worden!
haha hij gaat er morgen pas onderDrAtomic schreef:De knetter dat is wel een nieuwe definitie aan stoep sleutelen geven... Hoe is het eigenlijk mijn voormalige spruitstuk, doet iet het naar wens of is dat toch anders gelopen allemaal?

heb mijn oude toen der tijd net voordat ik die van jou ophaalde laten lassen voor 4 tientjes en nog geen tijd gehad omdeze eropte zetten..
nu mooi de ruimte voor en dan kan die oude als projectje gebruikt gaan worden!

- DrAtomic
- Be Mini
- Locatie: Haarlem
Bericht
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=5588
Edit: wel top dat die las zo goed gehouden heeft! De Hartge pijp zat er wel al onder zag ik, erg benieuwd om die irl te horen, zo'n mooie sound!
Je bent vast iets vergeten uit DE drie punten lijstQuinten schreef:heb je helemaal gelijk in berthil!
ps. kan je voor mij dat ritsje vervangen door een mooie blauwe mini?![]()

Edit: wel top dat die las zo goed gehouden heeft! De Hartge pijp zat er wel al onder zag ik, erg benieuwd om die irl te horen, zo'n mooie sound!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik weet niet hoeveel mm mijn kop gevlakt is, ik denk net voldoende om hem vlak te maken en niet nog meer om de compressie niet teveel te verhogen.
De Cooper motor heeft een veel hogere compressie (10,6:1) dan de S (8,3:1).
Dat is omdat de kompressor al met hogere druk de kamer vult.
Pingelen gebeurd sneller bij hogere compressie.
Let ook op welke pakking je koopt, er zijn er twee in omloop:
0,65 mm (drielaags)
0,95 mm (vierlaags)
De 0,95 is standaard maar er is een periode geweest dat MINI de dunne koppakking per vergissing als dikke koppakking verkocht heeft.
Als je gaat nameten met een schuifmaat bij nieuwe koppakkingen meet je meer dikte omdat de gegeven maten de diktes zijn in gemonteerde en samengedrukte toestand.
De Cooper motor heeft een veel hogere compressie (10,6:1) dan de S (8,3:1).
Dat is omdat de kompressor al met hogere druk de kamer vult.
Pingelen gebeurd sneller bij hogere compressie.
Let ook op welke pakking je koopt, er zijn er twee in omloop:
0,65 mm (drielaags)
0,95 mm (vierlaags)
De 0,95 is standaard maar er is een periode geweest dat MINI de dunne koppakking per vergissing als dikke koppakking verkocht heeft.
Als je gaat nameten met een schuifmaat bij nieuwe koppakkingen meet je meer dikte omdat de gegeven maten de diktes zijn in gemonteerde en samengedrukte toestand.
- Quinten
- Be Mini
- Locatie: Barendrecht
Bericht
oke dat is wel jammer maar er is zo te zien wel aardig wat vanaf gehaald!
ja het verschil tussen de cooper en cooper s motor wist ik inderdaad ook al, de cooper cilinderkop is al een stuk gevlakter als die van de S
ik nu inderdaad de dunnen besteld 3 laags van de GP.
thanks!
ja het verschil tussen de cooper en cooper s motor wist ik inderdaad ook al, de cooper cilinderkop is al een stuk gevlakter als die van de S
ik nu inderdaad de dunnen besteld 3 laags van de GP.
thanks!
- Quinten
- Be Mini
- Locatie: Barendrecht
Bericht
JA die las is echt dik! zit volop dicht!
maar moet wel gewoon vervangen worden!
en volgensmij heb ik de 3 punten allemaal!
DrAtomic schreef:Je bent vast iets vergeten uit DE drie punten lijsthttp://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=5588
Edit: wel top dat die las zo goed gehouden heeft! De Hartge pijp zat er wel al onder zag ik, erg benieuwd om die irl te horen, zo'n mooie sound!
JA die las is echt dik! zit volop dicht!

en volgensmij heb ik de 3 punten allemaal!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb nog een cilinderkop over.. Moet toch maar eens tegen pa zeggen dat we die gaan bewerken! Klinkt goed man!
Let wel op als je de nieuwe koppeling gaat ontluchten, je moet een soort rechtheokig plaatje maken met twee kleine gaatjes aan de zijkant om de bouten van de cilinder door te doen, en een groter gat centraal waar de kogel van de cilinder in kan vallen, zo kun je met wat lange bouten en moeren die cilinder comprimeren want hij moet volledig gecomprimeerd zijn als je de cilinder ontlucht. Dat ging bij mij dus mis, en had ik helemaal geen koppelingsdruk. Op het moment dat je die constructie los maakt als het systeem ontlucht is, doe dat trouwens langzaam, moet je er voor zorgen dat je remvloeistof goed bijgevuld is, anders zuigt ie lucht aan en moet je weer opnieuw beginnen. Succes!
Let wel op als je de nieuwe koppeling gaat ontluchten, je moet een soort rechtheokig plaatje maken met twee kleine gaatjes aan de zijkant om de bouten van de cilinder door te doen, en een groter gat centraal waar de kogel van de cilinder in kan vallen, zo kun je met wat lange bouten en moeren die cilinder comprimeren want hij moet volledig gecomprimeerd zijn als je de cilinder ontlucht. Dat ging bij mij dus mis, en had ik helemaal geen koppelingsdruk. Op het moment dat je die constructie los maakt als het systeem ontlucht is, doe dat trouwens langzaam, moet je er voor zorgen dat je remvloeistof goed bijgevuld is, anders zuigt ie lucht aan en moet je weer opnieuw beginnen. Succes!
- Quinten
- Be Mini
- Locatie: Barendrecht
Bericht
zoo vandaag alles opgehaald en weggebrecht
haha
nee alle onderdelen die besteld waren opgehaald, dus koppeling drukgroep koppelingslager, inlaatpakking, uitlaatpakking, superchargerpakkingen, kopbouten, koppakking, enzovoort enzovoort..
ook de cilinderkop weggebracht naar een bedrijf die hem afvlakt en kan ik hem morgen weer halen!
dan alles weer inelkaar en zo snel mogelijk de sleutel weer omdraaien!!
grr Quinten!

nee alle onderdelen die besteld waren opgehaald, dus koppeling drukgroep koppelingslager, inlaatpakking, uitlaatpakking, superchargerpakkingen, kopbouten, koppakking, enzovoort enzovoort..

ook de cilinderkop weggebracht naar een bedrijf die hem afvlakt en kan ik hem morgen weer halen!
dan alles weer inelkaar en zo snel mogelijk de sleutel weer omdraaien!!
grr Quinten!
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
- Locatie: hoog en droog
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Heftig project zo
Neem ook even een half uurtje de tijd om de boel onder de motorkap een beetje op te poetsen, alvorens alles weer gemonteerd wordt. Heb je later weer plezier van als het er heel netjes uitziet onder de kap.

Neem ook even een half uurtje de tijd om de boel onder de motorkap een beetje op te poetsen, alvorens alles weer gemonteerd wordt. Heb je later weer plezier van als het er heel netjes uitziet onder de kap.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors