Ossie's DS R56 S Chili, update @ pag.39
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
. Maar banden zijn extreem belangrijk. De oppervlakte van de banden dat de weg raakt is ongeveer ter grootte van 2 velletjes A4 papier.
Daar worden alle krachten op het wegdek overgebracht...
Toyo vind ik nu inmiddels een A merk op het gebied van sportieve banden. Daar hebben ze jaren overgedaan. Maar qua prijs net iet gunstiger dan pirelli/Bridgestone etc. Ze geven goede grip en zijn stil. Ze slijten misschien wel iets harder maar dat vind ik niet interessant.
Falken lijkt mij nog een budget merk op dit moment. Ik weet niet of ze stil zijn maar zullen we heel slijtvast zijn... Maar ik betwijfel of ze kunnen tippen aan de T1-R's...
Ik heb weer geen ervaring met Falkenspeedy schreef:waarom meer van Toyo ? heb ik nooit gehad dus ik kan er niet over oordelenVind Falken niet onder doen voor dunlop of pirelli in ieder geval .

Daar worden alle krachten op het wegdek overgebracht...
Toyo vind ik nu inmiddels een A merk op het gebied van sportieve banden. Daar hebben ze jaren overgedaan. Maar qua prijs net iet gunstiger dan pirelli/Bridgestone etc. Ze geven goede grip en zijn stil. Ze slijten misschien wel iets harder maar dat vind ik niet interessant.
Falken lijkt mij nog een budget merk op dit moment. Ik weet niet of ze stil zijn maar zullen we heel slijtvast zijn... Maar ik betwijfel of ze kunnen tippen aan de T1-R's...
- Ossie
- The Calendar Guy
Bericht
Hebben we voorbeelden?
@Peter:
Die 18" replica's zijn samen met de oude Mini ingeruild. Ik had meer opties om ze te verkopen, maar de oxidatie in de chromen rand begon toch naar voren te komen en wilde dit niet zo doorverkopen.
De keuze tussen Toyo's of Falken is mij om het even. Beiden zijn van prima kwaliteit en eigenschappen.
Het enige waar ik me aan kan storen is het afrol geluid.
De goedkoopste prijs tussen de twee is doorslaggevend.
Dat is maar 5 mm per kant, dan zal de bolling wel meevallen denk. (205 tegenover 215 en 7J t.o. 7.5J)coendek schreef:let wel op dat de wielen die jij had 7.5J waren en deze zijn 7J... vind 215 op een 7J altijd beetje bol
wel veilig voor stoepranden.. Falken 452 heb ik ook hier liggen...
Hebben we voorbeelden?
@Peter:
Die 18" replica's zijn samen met de oude Mini ingeruild. Ik had meer opties om ze te verkopen, maar de oxidatie in de chromen rand begon toch naar voren te komen en wilde dit niet zo doorverkopen.
De keuze tussen Toyo's of Falken is mij om het even. Beiden zijn van prima kwaliteit en eigenschappen.
Het enige waar ik me aan kan storen is het afrol geluid.
De goedkoopste prijs tussen de twee is doorslaggevend.

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tof kado van Rob!!!!
En dikke rims idd!! Nice~!!
Ik ben zelf ook erg tevreden over de Toyo T1R banden, plus dat ze zo mooi "ogen"!! Profiel staat heel gaaf!!!
Ze zijn ook stil zat vind ik!

En dikke rims idd!! Nice~!!

Ik ben zelf ook erg tevreden over de Toyo T1R banden, plus dat ze zo mooi "ogen"!! Profiel staat heel gaaf!!!
Ze zijn ook stil zat vind ik!

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
@oscar: 225/35/18. Moet wel zeggen dat ik zelf als ze versleten zijn voor 205 ga, maar dat is omdat deze aanlopen als ik er met 3 man in zit, door de combi van et waarde verlaging en de banden
BigD

BigD
Laatst gewijzigd door BigD op 26 feb 2011, 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.
the F56 story of Brenda
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik had op mijn vorige velgen ook 205 voor genomen ...
Spijt van gehad vanaf het moment dat ze eronder zaten , gewoon echt te smal voor een 18 inch velg ..
215 is de perfecte maat als je het mij vraagt
Spijt van gehad vanaf het moment dat ze eronder zaten , gewoon echt te smal voor een 18 inch velg ..
215 is de perfecte maat als je het mij vraagt

- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou ook gaan voor 205-40-18 voor een 7J velg.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\