Turbo-spruitstuk?Beetle schreef:Brandstof is idd het grootste struikelblok. Ik gebruik in ieder geval een grotere lpfp en 50% grotere injectoren. Brandstofleidingen worden ook vergroot. Wat uiteindelijk de druk gaat worden van de hpfp is dus de vraag.
Mijn blok wordt idd voorzien van Darton MIDI sleeves. De ARP head studs worden geupgraded van M10 naar M12. CR wordt verlaagd van 10.5:1 naar 9.35:1 door custom zuigers en door de verbrandingskamer te verruimen. En niet, zoals zo vaak, door de pakking dikker te maken. Squish moet max. 0.9mm blijven. (Oem is 0.7mm, 0.9mm pakking met -0.2mm deck height) Wordt bij mij 0.8mm.
Kop wordt dus CNC gefreesd, incluis de verbrandingskamer. Nieuwe klepzittingen, klepgeleiders beiden brons. Intakeklep wordt +1mm, exhaust +0.8mm(inconel), sterkere klepveren, titanium retainers etc. Nokkenassen worden 252dg/10mm intake, 248dg/10mm exhaust (oem 237dg/9mm, 242dg/9mm).
Februari moet het blok eraan geloven. Ben nu bezig met het onderstel, Ohlins.
Dave's GP1 Turbo
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Dave's GP1 Turbo
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Uiteraard. Twinscroll rvs spruitstuk met 1.25inch runners. Ook een inlaatspruitstuk met kortere runners en meer volume. Design is afgeleid van Audi Motorsport TDI. Uitlaat wordt 75-70mm downpipe en als ik ermee weg kom, 57mm main. Rechte pijp zonder cat, zonder midden- en einddemper.
Intercooler wordt 320mmx160mmx90mm. Radiateur wordt gehalveerd en 2x zo dik en voorzien van 2x8inch fan.
Intercooler wordt 320mmx160mmx90mm. Radiateur wordt gehalveerd en 2x zo dik en voorzien van 2x8inch fan.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
zeg als jullie nou eens apart in een chatbox gaan zitten met zijn 2 -tjes ... ik begrijp er steeds minder van
maar 2 turbokarretjes wordt wel een mooie kers op het inmiddels 1 jarig bestaan van het Gear consortium Davy

maar 2 turbokarretjes wordt wel een mooie kers op het inmiddels 1 jarig bestaan van het Gear consortium Davy

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De eerste van de vijf kritieke jaren voor een eigen firma zit er idd al op.. Haha
-
de
Bericht
Een heel andere vraag, wat specs hebben uw velgen? en bandenmaat?
Klopt uw snelheidsmeter dan nog met een kleinere diameter?
Klopt uw snelheidsmeter dan nog met een kleinere diameter?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Snelheidsmeter klopt sowieso niet, want dit ding rijdt veel harder dan de 250 die de teller aan geeft 

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors