2008 Mini Cooper S JCW MK II TOY story part 2

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

05 jan 2009, 23:53

denk dat ik ze eens ga proberen..voor de prijs moet ik het niet laten , en als ze niet voldoen verkoop ik ze gewoon door :wink:
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 jan 2009, 09:37

wannes schreef:ik zou hem misschien toch nog wat lager bij de grond willen brengen...maar ik zou de JCW ophanging wel willen behouden... zou ik eens durven proberen of de eilbach veren die ze verkopen voor de oem S ophanging ook voor de mijne zouden kunnen dienen? Het regelen in de hoogte en hardheid houdt me zo niet bezig.... ik heb nu ook die mogelijkheid niet. Ik vind gewoon dat hij veel vetter zou staan moest hij nog een paar cm zakken..zeker vooraan...
Ja setje Eibach of H&R past daar perfect onder.. gaat hij nog zo'n 2cm zakken.

Op NAM zitten er een aantal die de JCW ophanging hebben icm met aftermarket springs.

Maar toch moest ik u zijn met uw budget en het feit dat je hem graag eens op 't circuit smijt (en zo hoort het!) een kijken voor een Bilstein PSS9 ofzo.. dat icm met uw semis gaat serieus vonken geven 8) :lol:
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

06 jan 2009, 16:44

heb geen semi's meer...verkocht :wink: i heb liever banden waar ik altijd en overal mee kan rijden ( heb nu dunlop sportmaxx)
ik ben wel niet van plan om die hele ophanging er vanonder te gooien, , daarvoor was ze iets te duur .
maar als ik nu door aanpassing van de veren al een goed resultaat bekom ben ik al tevreden . Ik hoef helemaal geen regelbare shit...ik gebuik de wagen alle dagen alsof ik op circuit bezig ben..dus hij moet altijd op scherp staan :mrgreen:
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jan 2009, 09:23

haha das just :lol:

veerkes zoals de Fast heeft gaan perfect lukken
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 14:11

wannes schreef:ik zou hem misschien toch nog wat lager bij de grond willen brengen...maar ik zou de JCW ophanging wel willen behouden... zou ik eens durven proberen of de eilbach veren die ze verkopen voor de oem S ophanging ook voor de mijne zouden kunnen dienen? Het regelen in de hoogte en hardheid houdt me zo niet bezig.... ik heb nu ook die mogelijkheid niet. Ik vind gewoon dat hij veel vetter zou staan moest hij nog een paar cm zakken..zeker vooraan...
Ik zal het niet doen! Het Works onderstel is zo perfect op elkaar afgesteld dat ik nu al bijna heimwee krijg naar mijn oude JCW onderstel ivm de AST :roll:
Voor je het weet zijn je veren weer te zacht of te hard voor het onderstel en heb je weer onderstuur.
Ik zelf merk dat het Works werkelijk perfect uitgewogen is en dat de GP een super wegligging had!
Misschien komt het bij mij maandag helemaal goed als ik bij AST zit maar voorlopig is het K.. :evil:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 16:06

Boeiend, liever wat platter op de grond. Grappig he die verschillende meningen :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 18:40

Fred schreef:Boeiend, liever wat platter op de grond. Grappig he die verschillende meningen :)
Het is zeker boeiend! Tenzij jij liever onderstuurd tegen een boom aan knalt!
Ik spreek alleen uit eigen ervaring (niet van die boom dan) maar ik vind, en ik denk wannes ook, rijeigenschappen 10x nee 100x belangrijker dan de looks!!
Probeer het en je weet het! Op dit moment verlang ik echt weer naar mijn Works onderstel dus hoop dat AST er wat van kan maken anders mogen ze het setje houden! Dan maar hoog op zijn poten..
Shadow_Breaker
GPc-0001

07 jan 2009, 18:44

Hans schreef:
Fred schreef:Boeiend, liever wat platter op de grond. Grappig he die verschillende meningen :)
Ik spreek alleen uit eigen ervaring (niet van die boom dan) maar ik vind, en ik denk wannes ook, rijeigenschappen 10x nee 100x belangrijker dan de looks!!
Probeer het en je weet het! Op dit moment verlang ik echt weer naar mijn Works onderstel dus hoop dat AST er wat van kan maken anders mogen ze het setje houden! Dan maar hoog op zijn poten..
verkoop het dan maar aan mij, ik maak het wel goed op de cabbie :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 18:55

Als jij op je bumpstop ondersturend de bocht in wil prima! Neem er wel een goede verzekering bij! :wink:
Shadow_Breaker
GPc-0001

07 jan 2009, 18:59

Hans schreef:Als jij op je bumpstop ondersturend de bocht in wil prima! Neem er wel een goede verzekering bij! :wink:
Gewoon zo hard mogelijk zetten en veel overstuur creeren en dan driftend door de bochten :mrgreen:
Maar je kan ze toch afstellen dus ik denk wel dat het puur en alleen aan de afstelling ligt.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het wel goed komt.
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jan 2009, 20:52

Hans schreef:
zo denk ik er ook over

uw AST kit kan je niet goed afstellen ofzo?
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 21:42

Ik heb weinig problemen met "een beetje" onderstuur, en laten we eerlijk zijn. Mini's kleven aan de grond, de een al wat meer dan de ander, maar om nu te zeggen dat je met wat onderstuur direct al tegen een boom gaat knallen (zal ff hout vasthouden ...). Ik gebruik mijn mini nu wel niet op circuit, en ik begrijp best dat je andere eigenschappen zoekt om echt mee te gaan knallen. Maar in mijn geval dan, leer je, je auto kennen door dat beetje onderstuur, ga je bochten inschatten, en als je er dan toch overgaat weet je al snel hoe je daarop moet reageren. Ik heb liever dikke looks en een voorspelbaar weggedrag.

Mijn pa heeft een hele boel tractiecontrole toestanden die direct inspringen als je al wat te hard door een bocht vliegt, lekker hoor... Jij wil net snel om de hoek en dan remt dat ding af ... je geeft gas en er gebeurt niets ... liever wat onder of overstuur dan ...
BlueMiniDriver
One wheel wonder
One wheel wonder

11 jan 2009, 23:40

prachtige ride!!!

jammer genoeg kan ik em zaterdag niet bezichtigen als ik de set kom ophalen :cry:

alvast bedankt johan 8)

Groeten
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

12 jan 2009, 22:41

BlueMiniDriver schreef:prachtige ride!!!

jammer genoeg kan ik em zaterdag niet bezichtigen als ik de set kom ophalen :cry:

alvast bedankt johan 8)

Groeten
a hierzie ... tof van u hier ook tegen te komen maat!! idd nu zaterdag ga je hem niet zien , maar uitstel is geen afstel hé :wink:

maar de PW van mijn schoonbroertje is ook wel al de moeite om eens iRL te zien 8)

veel suc6 met uw projectje!
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

13 jan 2009, 23:38

zo staat hij momenteel:

Afbeelding

Afbeelding

ik heb effe een ander petje geleend van ne maat, zodat mijn kroontje wat discreter kan worden gespoten 8)

Terug naar “Show your ride”