Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vertel Davy ... waar kunnen we die vinden
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
zoals davy al zegt zijn er wel en als je de charger wil reviseren en je heb er zelf geen sjoeg cq zin in dan kan je altijd Samspimpmini benaderen die heeft ze al vaker vervangen de lagerBMX schreef:Dat lager is niet los te krijgen, de chargers zijn alleen in geheel te verkrijgen. Onderdelen worden niet los verkocht
burn rubber not your soul

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Compressor uitbouwen wil ik zelf nog wel doen... de rest; persen en vervangen zal toch iemand moeten doen met know how en de juiste tools...
Eerst maar eens kijken of het daadwerkelijk het lager is ...
Eerst maar eens kijken of het daadwerkelijk het lager is ...
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Net even geluk. Hij sloeg aan...
Dit is het geluid wat niet goed klinkt, kwaliteit is bagger:
Wat is dit?
Dit is het geluid wat niet goed klinkt, kwaliteit is bagger:
Wat is dit?
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Zoals eerder al gezegd moeilijk te bepalen Sander,
Heb even snel geluisterd,lijkt alsof het een pulley/spanrol is.Waarmee ik niet bedoel de sc pulley.
Zitten er 2 op ,eentje die tegen de voorkant van de riem drukt,zie je ook vooraan aan de motor zitten en eentje op de spaninrichting,je weet wel degene met de veer.
Tom.
Heb even snel geluisterd,lijkt alsof het een pulley/spanrol is.Waarmee ik niet bedoel de sc pulley.
Zitten er 2 op ,eentje die tegen de voorkant van de riem drukt,zie je ook vooraan aan de motor zitten en eentje op de spaninrichting,je weet wel degene met de veer.
Tom.
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Ook mogelijk dat de gasdemper op de spaninrichting stuk is.Heb er hier thuis zo eentje liggen die stuk is.Niks druk meer op,dus met andere woorden een slappe vod lol..Ronsworld schreef:Klinkt een beetje als een tjilpende snaar.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bedankt mannen voor de snelle reacties... Ik weet het, eigenlijk moet ik eerst die riem er af hebben om e.e.a. uit te kunnen sluiten

Tom, bedoel je die rol rechts van de chargerpulley? (waar die tool op staat als draaipunt van de hefboom)

Tom, bedoel je die rol rechts van de chargerpulley? (waar die tool op staat als draaipunt van de hefboom)
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Sander welke ik bedoel is
Als je kijkt op die tekening zijn het de pulleys die je ziet rond het kringetje met nr 1 in,
Het zien degene die zich bevinden boven en onder dat kringetje,
Als je kijkt op die tekening zijn het de pulleys die je ziet rond het kringetje met nr 1 in,
Het zien degene die zich bevinden boven en onder dat kringetje,
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Startmotorprobleem lijkt opgelost.
Vandaag alles weer los gehad, contacten vanuit de kabelboom aan de startmotor schoongemaakt en in goed ingespoten met contactspray.
Tot nu toe vandaag de startmotor zeker 25 keer gedraaid.
Op naar het volgende probleem, de piep.
Ik heb er nog een veel beter filmpje van gemaakt waarin het geluid wel erg duidelijk is.
Graag jullie reacties:
Zelf denk ik toch meer aan een lager aangezien het echt op komt spelen bij korte stoten gas. Constante belasting doet ie niks.
Als je dus heel rustig rijdt, kan je het pieploos doen.
Vandaag alles weer los gehad, contacten vanuit de kabelboom aan de startmotor schoongemaakt en in goed ingespoten met contactspray.
Tot nu toe vandaag de startmotor zeker 25 keer gedraaid.
Op naar het volgende probleem, de piep.
Ik heb er nog een veel beter filmpje van gemaakt waarin het geluid wel erg duidelijk is.
Graag jullie reacties:
Zelf denk ik toch meer aan een lager aangezien het echt op komt spelen bij korte stoten gas. Constante belasting doet ie niks.
Als je dus heel rustig rijdt, kan je het pieploos doen.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Stiekem hoor ik daar dan toch nog goed nieuws!!!
Maar dan zou je het geluid ook constant moeten kunnen horen bij een snelheid van 120km/h+
Dan is er constant (hoog) vermogen nodig toch?
Blijft het geluid ook al je constant blijft versnellen?
Maar dan zou je het geluid ook constant moeten kunnen horen bij een snelheid van 120km/h+
Dan is er constant (hoog) vermogen nodig toch?
Blijft het geluid ook al je constant blijft versnellen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors