Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

21 feb 2013, 20:13

Probeer eens met een startkabel direct vanaf de - van de accu naar het motorblok te brengen, kijken of je idee van een massa probleem hiermee opgelost is.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

21 feb 2013, 21:43

Lagers zijn wel los te krijgen, je moet alleen weten waar te zoeken
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

21 feb 2013, 22:36

Vertel Davy ... waar kunnen we die vinden
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

21 feb 2013, 23:32

Darossi.com

Die hebben nagenoeg alles wat betreft lagers van superchargers
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

22 feb 2013, 08:01

BMX schreef:Dat lager is niet los te krijgen, de chargers zijn alleen in geheel te verkrijgen. Onderdelen worden niet los verkocht :(
zoals davy al zegt zijn er wel en als je de charger wil reviseren en je heb er zelf geen sjoeg cq zin in dan kan je altijd Samspimpmini benaderen die heeft ze al vaker vervangen de lager
burn rubber not your soul

Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

22 feb 2013, 13:30

Compressor uitbouwen wil ik zelf nog wel doen... de rest; persen en vervangen zal toch iemand moeten doen met know how en de juiste tools...

Eerst maar eens kijken of het daadwerkelijk het lager is ...
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

25 feb 2013, 15:19

Net even geluk. Hij sloeg aan...

Dit is het geluid wat niet goed klinkt, kwaliteit is bagger:



Wat is dit?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

25 feb 2013, 15:25

Zoals eerder al gezegd moeilijk te bepalen Sander,

Heb even snel geluisterd,lijkt alsof het een pulley/spanrol is.Waarmee ik niet bedoel de sc pulley.

Zitten er 2 op ,eentje die tegen de voorkant van de riem drukt,zie je ook vooraan aan de motor zitten en eentje op de spaninrichting,je weet wel degene met de veer.

Tom.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

25 feb 2013, 15:26

Klinkt een beetje als een tjilpende snaar.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

25 feb 2013, 15:28

Ronsworld schreef:Klinkt een beetje als een tjilpende snaar.
Ook mogelijk dat de gasdemper op de spaninrichting stuk is.Heb er hier thuis zo eentje liggen die stuk is.Niks druk meer op,dus met andere woorden een slappe vod lol..
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

25 feb 2013, 16:08

En met een slappe snaar draait de dynamo ook niet lekker, dus de accu laadt niet bij.
Als je een multimeter hebt zou je kunnen meten als de motor loopt op de accupolen en kijken wat voor een spanning als er staat.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

25 feb 2013, 16:28

Bedankt mannen voor de snelle reacties... Ik weet het, eigenlijk moet ik eerst die riem er af hebben om e.e.a. uit te kunnen sluiten

Afbeelding

Tom, bedoel je die rol rechts van de chargerpulley? (waar die tool op staat als draaipunt van de hefboom)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

25 feb 2013, 16:34

Sander welke ik bedoel is

Als je kijkt op die tekening zijn het de pulleys die je ziet rond het kringetje met nr 1 in,

Het zien degene die zich bevinden boven en onder dat kringetje,
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

26 feb 2013, 18:40

Startmotorprobleem lijkt opgelost.
Vandaag alles weer los gehad, contacten vanuit de kabelboom aan de startmotor schoongemaakt en in goed ingespoten met contactspray.
Tot nu toe vandaag de startmotor zeker 25 keer gedraaid.

Op naar het volgende probleem, de piep.
Ik heb er nog een veel beter filmpje van gemaakt waarin het geluid wel erg duidelijk is.

Graag jullie reacties:



Zelf denk ik toch meer aan een lager aangezien het echt op komt spelen bij korte stoten gas. Constante belasting doet ie niks.
Als je dus heel rustig rijdt, kan je het pieploos doen.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

26 feb 2013, 19:19

Stiekem hoor ik daar dan toch nog goed nieuws!!!

Maar dan zou je het geluid ook constant moeten kunnen horen bij een snelheid van 120km/h+
Dan is er constant (hoog) vermogen nodig toch?

Blijft het geluid ook al je constant blijft versnellen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”