Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2008, 22:41

Mooie performance mod weer Berthil! 8)
iDarkDesign
Transformer

06 jun 2008, 23:43

Beng! de mods worden steeds kleiner!

iDD
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2008, 03:34

die kennis van de mini is echt onuitputtelijk :shock: waar blijf je het halen.
deze mini is eigenlijk niet voor verkoop vatbaar, als je hem weg doet hoort hij in een museum of tentoonstelling
kamiel
Be Mini
Be Mini

07 jun 2008, 11:35

smetje schreef:die kennis van de mini is echt onuitputtelijk :shock: waar blijf je het halen.
deze mini is eigenlijk niet voor verkoop vatbaar, als je hem weg doet hoort hij in een museum of tentoonstelling
ik denk dat hij hem nooit meer wegdoet :mrgreen: :mrgreen:
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2008, 13:15

@Berthil
Supermod weer natuurlijk. Alles om de 'race' prestaties te bevorderen!

Maar nog een vraagje, kan zijn dat ik het gemist heb :oops: , maar heb je die carbon A-stijlen al waar je toen mee bezig was??
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2008, 13:36

hele stoere mod weer Berthil, kun je misschien een stukje van de schroef afdremelen?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 jun 2008, 15:20

Sven schreef:Maar nog een vraagje, kan zijn dat ik het gemist heb :oops: , maar heb je die carbon A-stijlen al waar je toen mee bezig was??
Ik heb hem vorige week nog een mailtje gestuurd want hij had al eerder laten weten één A-stijl af te hebben via foto's. Jammer dat hij niet reageert maar ik ga het nog een keer proberen. Ik neem aan dat hij het wel af gaat maken anders heeft hij er één voor niets gedaan.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 jun 2008, 17:03

De Kompressor maakte de laatste tijd wat meer lawaai dus ik had over drie weken een afspraak gemaakt om die om te wisselen voor de reserve die ik al had aangekocht. Donderdagavond maakte hij opeens wel heel erg veel lawaai, gelukkig kom in de afspraak naar die zaterdag verzetten bij de Duitse monteur waar ik altijd naar toe ga. Dus zaterdagmorgen op pad naar Köln maar achter Eindhoven sloeg en noodlot toe en was de motor opeens oververhit, de waterpomp achter de kompressor werd niet meer aangedreven door de kompressor. Ik heb wel een ANWB lidmaatschap maar die bracht me maar tot de grens, de rest van de trip moest ik zelf betalen.

Twee uur later gepland op de bestemming maar roch aan het sleutelen begonnen. Het tandwiel wat vanuit de kompressor de waterpomp aandrijft was geheel doorgesleten. Dit komt door een te hoog toerental en daardoor te warm worden van de kompressor. Deze tandwielen lopen in een afgesloten ruimte in de siliconenolie maar de dichting achter het kleine tandwiel gaat kapot door de hitte en de olie word de kompressor ingezogen. Weg olie en dus drooglopen van de tandwielen en dat gaat niet lang goed.

Afbeelding

Afbeelding

Om dit te voorkomen heb ik nu een face-lift pulley er op gezet (hieronder is deze aan het opwarmen). Echt een stuk zwaarder dan de 103% GTT pulley die ik er op had zitten maar ik heb geen zin om in 30.000 km weer een kompressor kapot te draaien. Ik heb er meteen ook maar een nieuwe waterpomp in laten zetten. Het bleek trouwens dat de 15% Alta kompressor pulley geen 15% was maar bijna een 17% (55,6 mm) terwijl er wel 15% op de bon stond :?

Afbeelding

Zo ziet het er dus weer uit zonder kompressor en waterpomp. Het was nog even spannend na de montage of de kop de oververhitting goed had doorstaan. Gelukkig bleek die inorde te zijn, geen kromme kop of lekke koppakking.

Afbeelding

Er wordt op dit moment in Duitsland met een elektrische waterpomp geëxperimenteerd. Deze biedt vele voordelen zoals minder vermogensverlies, koeling wanneer het nodig is en de kompressor kan nu weer opgejaagd worden want aan de kompressor zelf was helemaal niets te zien, die kan die hoge toerentallen wel aan. Als de elektrische waterpomp goed zijn werk doet gaat die er in en gaat de 103% GTT pulley er weer op :)
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 17:10

een geluk dat er niet teveel erge schade was dan.
komt blijkbaar weer tiptop in orde :wink:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 jun 2008, 17:10

:shock:
Hoe ben je vervolgens naar die monteur gekomen?
Al met al valt het nog "redelijk" mee. Dat krijg je als je veel van je materiaal vraagt...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 jun 2008, 17:26

Mini Poeper schreef:Hoe ben je vervolgens naar die monteur gekomen?
Achterop de trailer, betaald tot de grens door de ANWB, daarna door mijzelf (260 Euro).
Maar nog altijd goedkoper dan de auto naar een dealer laten brengen en daar laten repareren (afgezien van het feit dat die niet meteen tijd heeft). De hele kompressor-montage was 180 euro aan arbeidskosten (inclusief monteren nieuwe bougies, instellen van iets meer toespoor, waterpomp en crank pulley monteren, nieuwe multiriem en schoonmaken radiatoren want die zaten ongelooflijk vol rotzooi). Alleen jammer dat die face-lift crank pulley belachelijk duur is.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 17:47

Dat is dan nog geluk bij een ongeluk Berthil! Hopen dat dit soort leed je bespaart blijft in de toekomst.
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 21:19

Maar hij is terug nieuw hè Berthil!!! :wink:

succes ermee.. :D
iDarkDesign
Transformer

16 jun 2008, 21:46

Jezus, slecht nieuws, maar dat hoort er bij! Wel als je er zo mee rijdt als dat wij doen.

Had ik het geweten, dan had je mijn facelift crankpulley zo mogen hebben. Je hebt me vaak genoeg geholpen dus dat had ik graag aan je gedoneerd.

Het wordt tijd dat je er weer eens wat extreems mee gaat doen. Lukt dat denk je nog?

blijft de vetste!

iDD
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 22:02

Zo, wat een verhaal weer zeg :shock:
Gelukkig viel de schade nog mee, maar loopt de motor nog goed met die ander poelie maat?

Terug naar “Show your ride”