Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

27 feb 2013, 17:38

marcel700 schreef:En ik heb nog een 17 % kavs pully leggen :mrgreen:
I raise you with a 19% lightweight
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

27 feb 2013, 18:52

@Davy: bedankt, ik ga morgen eens kijken wat voor een merk het is. Volgens mij een Cravenspeed. In elk geval het tweede type dat Beek gebruikte. Zou ook een Alta kunnen zijn.

@Rob: Thnx voor het aanbod, als er meer aan de hand blijkt te zijn dan we nu denken dan weet ik je te vinden.

@Franklyn: Ik zou het sowieso al niet bij de dealer hebben laten doen, maar een dealer is wel fijn voor diagnose.

@Boris: Geeft niks, in elk geval super voor het meedenken. Compressor van Tom houd ik ook even in achterhoofd.

@rest: Ik ga straks dan waarschijnlijk ook niet meer voor een 15% :wink:
Alleen dan even bedenken wat ik met de software ga doen... maar dat is latere zorg..

Eerst maar eens weer wat meer ontleden... ik ben in elk geval erg blij.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

27 feb 2013, 19:10

Vraag je eerst maar eens af of er uberhaupt verschil zit in de software voor een 15 en 17% ;)
Want wat ik van Ghisbert begreep is dat tijdens de chiptuning vooral restricties worden verwijderd. Het belangrijste is de maximaal toelaatbare druk in het spruitstuk.
mushrop schreef:Ik heb ook nog een charger liggen voor weinig. Was eigenlijk voor de mx5 maar als ik jou er mee kan helpen doe ik dat liever. Kost je wel 5 tientjes.
Nee-nee!
Die gaat mooi op de MX5! 8)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

27 feb 2013, 21:53

Heb zo'n zin in dat ie het weer doet :dansen :dansen :dansen :dansen :dansen

Ben nu zo blij met de MINI :mrgreen:


Even wat foto's posten van het klussen aan de startmotor (nu heb ik een goede bui)

Afbeelding

Kijk hier was ik nog blij :)

Afbeelding

En dit, is Richard (ook blij)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

28 feb 2013, 00:23

Haha.. Gun je ook een einde aan deze ellende.
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

28 feb 2013, 06:33

Als je die pulley bij Beek hebt laten plaatsen, zou ik hen er naar laten kijken en evt laten oplossen..
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

28 feb 2013, 08:06

Weet je wel hoe ver dat rijden is? :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

28 feb 2013, 09:49

Vaak te ver?
Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

28 feb 2013, 10:09

Naar Beek heb ik ook aan gedacht, maar dat zal wel op een trailer moeten...
Als ik zeker weet dat het die pulley is en niet de compressor kan ik dat doen, maar stel het is veel erger, dan sta je daar...
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

28 feb 2013, 10:44

Als het aan de pully ligt is het beter Beek er naar te laten kijken. Alles demonteren en met Richard naar Beek rijden? Maar verder zou ik niet snel die kant opsturen.
Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

28 feb 2013, 12:45

pfoe wat een eigenwijs auto'tje heb jij.. hopelijk kan je de vinger op de zere plek leggen en hm snel oplappen want dit duurt net ff te lang denk ik zo :(
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

28 feb 2013, 13:28

Het lijkt allemaal heel veel wat ik aan die auto heb gedaan, en alsof er altijd ellende mee is geweest. Dat gevoel had ik ook, maar ben net alles eens op gaan schrijven in de 3 jaar dat ik de MINI heb:

Noodzakelijk:

-Onderhoud (olie en filters, versnellingsbakolie)
-Stuurbekrachtigingspomp defect (slijtage)
-Motorblok vervangen (olie)
-Voorremmen vervangen (slijtage)
-Radiateur vervangen (lekkage)
-Kachelradiateur vervangen (lekkage)
-Startmotor vervangen (onnodig, bleek contact te zijn)
-Derde remlicht gekit (lekkage)
-Accu vervangen
-SC pulley los gelopen?


Niet noodzakelijk:

Koppeling / drukgroep (als het blok dan toch vervangen moest worden)
Schroefset
Uitlaat Milltek
Tuning
GRS IC
Plastidip wielen
Geel H7
Hybrid air intake

Mijn conclusie is dat het eigenlijk wel meevalt.. Heeft nu 128.000 gelopen, en dan krijg je allerlei noodzakelijk spul.. Op 84.000 gekocht 3 jaar geleden
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

28 feb 2013, 13:58

nouja alle belangrijke dingen zijn vervangen aan je auto, heeft ook best wel geld gekost denk ik zo .. in mijn opzicht is weinig vervangen: het nodige onderhoud als, remblokken schijven banden en olie en filters..
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

04 mar 2013, 15:45

Vandaag het volgende overgenomen van Marcel:

Afbeelding
De 17% Kavs + nieuwe riem (voorbeeldfoto)

De oude pulley was een Cravenspeed 15%
Afbeelding
Moeilijk te zien, maar hier zit ie nog... Heb gevoeld, er zijn boutjes verdwenen... a.s. zaterdag sleuteldag

Tevens een nieuw modje geplaatst:
Afbeelding
Geel H7
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara

Terug naar “Show your ride”