I raise you with a 19% lightweightmarcel700 schreef:En ik heb nog een 17 % kavs pully leggen
Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
@Davy: bedankt, ik ga morgen eens kijken wat voor een merk het is. Volgens mij een Cravenspeed. In elk geval het tweede type dat Beek gebruikte. Zou ook een Alta kunnen zijn.
@Rob: Thnx voor het aanbod, als er meer aan de hand blijkt te zijn dan we nu denken dan weet ik je te vinden.
@Franklyn: Ik zou het sowieso al niet bij de dealer hebben laten doen, maar een dealer is wel fijn voor diagnose.
@Boris: Geeft niks, in elk geval super voor het meedenken. Compressor van Tom houd ik ook even in achterhoofd.
@rest: Ik ga straks dan waarschijnlijk ook niet meer voor een 15%
Alleen dan even bedenken wat ik met de software ga doen... maar dat is latere zorg..
Eerst maar eens weer wat meer ontleden... ik ben in elk geval erg blij.
@Rob: Thnx voor het aanbod, als er meer aan de hand blijkt te zijn dan we nu denken dan weet ik je te vinden.
@Franklyn: Ik zou het sowieso al niet bij de dealer hebben laten doen, maar een dealer is wel fijn voor diagnose.
@Boris: Geeft niks, in elk geval super voor het meedenken. Compressor van Tom houd ik ook even in achterhoofd.
@rest: Ik ga straks dan waarschijnlijk ook niet meer voor een 15%

Alleen dan even bedenken wat ik met de software ga doen... maar dat is latere zorg..
Eerst maar eens weer wat meer ontleden... ik ben in elk geval erg blij.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vraag je eerst maar eens af of er uberhaupt verschil zit in de software voor een 15 en 17% 
Want wat ik van Ghisbert begreep is dat tijdens de chiptuning vooral restricties worden verwijderd. Het belangrijste is de maximaal toelaatbare druk in het spruitstuk.
Die gaat mooi op de MX5!

Want wat ik van Ghisbert begreep is dat tijdens de chiptuning vooral restricties worden verwijderd. Het belangrijste is de maximaal toelaatbare druk in het spruitstuk.
Nee-nee!mushrop schreef:Ik heb ook nog een charger liggen voor weinig. Was eigenlijk voor de mx5 maar als ik jou er mee kan helpen doe ik dat liever. Kost je wel 5 tientjes.
Die gaat mooi op de MX5!

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb zo'n zin in dat ie het weer doet
Ben nu zo blij met de MINI
Even wat foto's posten van het klussen aan de startmotor (nu heb ik een goede bui)

Kijk hier was ik nog blij

En dit, is Richard (ook blij)

Ben nu zo blij met de MINI

Even wat foto's posten van het klussen aan de startmotor (nu heb ik een goede bui)

Kijk hier was ik nog blij

En dit, is Richard (ook blij)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Weet je wel hoe ver dat rijden is? 

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Naar Beek heb ik ook aan gedacht, maar dat zal wel op een trailer moeten...
Als ik zeker weet dat het die pulley is en niet de compressor kan ik dat doen, maar stel het is veel erger, dan sta je daar...
Als ik zeker weet dat het die pulley is en niet de compressor kan ik dat doen, maar stel het is veel erger, dan sta je daar...
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het lijkt allemaal heel veel wat ik aan die auto heb gedaan, en alsof er altijd ellende mee is geweest. Dat gevoel had ik ook, maar ben net alles eens op gaan schrijven in de 3 jaar dat ik de MINI heb:
Noodzakelijk:
-Onderhoud (olie en filters, versnellingsbakolie)
-Stuurbekrachtigingspomp defect (slijtage)
-Motorblok vervangen (olie)
-Voorremmen vervangen (slijtage)
-Radiateur vervangen (lekkage)
-Kachelradiateur vervangen (lekkage)
-Startmotor vervangen (onnodig, bleek contact te zijn)
-Derde remlicht gekit (lekkage)
-Accu vervangen
-SC pulley los gelopen?
Niet noodzakelijk:
Koppeling / drukgroep (als het blok dan toch vervangen moest worden)
Schroefset
Uitlaat Milltek
Tuning
GRS IC
Plastidip wielen
Geel H7
Hybrid air intake
Mijn conclusie is dat het eigenlijk wel meevalt.. Heeft nu 128.000 gelopen, en dan krijg je allerlei noodzakelijk spul.. Op 84.000 gekocht 3 jaar geleden
Noodzakelijk:
-Onderhoud (olie en filters, versnellingsbakolie)
-Stuurbekrachtigingspomp defect (slijtage)
-Motorblok vervangen (olie)
-Voorremmen vervangen (slijtage)
-Radiateur vervangen (lekkage)
-Kachelradiateur vervangen (lekkage)
-Startmotor vervangen (onnodig, bleek contact te zijn)
-Derde remlicht gekit (lekkage)
-Accu vervangen
-SC pulley los gelopen?
Niet noodzakelijk:
Koppeling / drukgroep (als het blok dan toch vervangen moest worden)
Schroefset
Uitlaat Milltek
Tuning
GRS IC
Plastidip wielen
Geel H7
Hybrid air intake
Mijn conclusie is dat het eigenlijk wel meevalt.. Heeft nu 128.000 gelopen, en dan krijg je allerlei noodzakelijk spul.. Op 84.000 gekocht 3 jaar geleden
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vandaag het volgende overgenomen van Marcel:

De 17% Kavs + nieuwe riem (voorbeeldfoto)
De oude pulley was een Cravenspeed 15%

Moeilijk te zien, maar hier zit ie nog... Heb gevoeld, er zijn boutjes verdwenen... a.s. zaterdag sleuteldag
Tevens een nieuw modje geplaatst:

Geel H7

De 17% Kavs + nieuwe riem (voorbeeldfoto)
De oude pulley was een Cravenspeed 15%

Moeilijk te zien, maar hier zit ie nog... Heb gevoeld, er zijn boutjes verdwenen... a.s. zaterdag sleuteldag
Tevens een nieuw modje geplaatst:

Geel H7
Onze sponsors