Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Even over die pulleywissel..
Wanneer de spanning van de tensioner af is, is het dan al mogelijk de pulley te wisselen?
In deze stand dus (pin op stand 2, gele pijl):

Moet ik niet de tensioner er er helemaal afhalen, aangezien hij erg dicht op de pulley blijft zitten zoals hier te zien is:

Wellicht is het alleen noodzakelijk bij originele pulley de tensioner te demonteren om zo een pulleytrekker te kunnen gebruiken.
Am I right?
Experts?
Wanneer de spanning van de tensioner af is, is het dan al mogelijk de pulley te wisselen?
In deze stand dus (pin op stand 2, gele pijl):

Moet ik niet de tensioner er er helemaal afhalen, aangezien hij erg dicht op de pulley blijft zitten zoals hier te zien is:
Wellicht is het alleen noodzakelijk bij originele pulley de tensioner te demonteren om zo een pulleytrekker te kunnen gebruiken.
Am I right?
Experts?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Met een schroefpulley kun je de tensioner laten zitten maar de riem moet er natuurlijk af dus de tensioner moet ingedrukt zijn zoals op je eerste foto te zien is.
Bij de originele pulley moet de tensioner er af maar dan nog kun je pech hebben dat de originele pulley er niet af wil, die kan erg vast zitten.
Bij de originele pulley moet de tensioner er af maar dan nog kun je pech hebben dat de originele pulley er niet af wil, die kan erg vast zitten.
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Nou Sander bij mijn weten heb je al een 15% erop gehad,dus geen gelul meer met de oem pulley..
Gewoon de oude eraf,of die is er al af ja?
Gewoon zoals in foto 1 en de nieuwe erop.Zeker opletten met de uitlijning van de pulley,anders heb je veel meer kans dat je riem binnen de kortste keren aan flarden ligt.
Gewoon de oude eraf,of die is er al af ja?
Gewoon zoals in foto 1 en de nieuwe erop.Zeker opletten met de uitlijning van de pulley,anders heb je veel meer kans dat je riem binnen de kortste keren aan flarden ligt.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb er inderdaad al een schroefpulley op zitten.
Voor de zekerheid wilde ik de bevestiging of ik de tensioner kon laten zitten.
't Is me nu duidelijk...
De juiste uitlijning is zeker alleen te meten t.o.v. de idler(tension) pulley ?
Voor de zekerheid wilde ik de bevestiging of ik de tensioner kon laten zitten.
't Is me nu duidelijk...
De juiste uitlijning is zeker alleen te meten t.o.v. de idler(tension) pulley ?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja deze keer absoluut loctite (als dat de vorige keer er nog niet op zat)
Vandaag wat voorwerk gedaan.
Nu is het alleen nog wachten op Richard zaterdag met de tensioner-tool.

Hier zit nog wat maasrit onder de filterbak.
Ik weet nu waar mijn startmotor-contactprobleem vandaan kwam
Vandaag wat voorwerk gedaan.
Nu is het alleen nog wachten op Richard zaterdag met de tensioner-tool.

Hier zit nog wat maasrit onder de filterbak.
Ik weet nu waar mijn startmotor-contactprobleem vandaan kwam

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht

Pakketje van Marcel binnen... nu binnenkort eens een diverter maken waar die sticker op kan..

Pakketje van Marcel binnen... nu binnenkort eens een diverter maken waar die sticker op kan..

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Whoop-whoop!
Ik blijf aan het klussen! Ooit krijg ik het nog eens een keer in de vingers
hahaha
Ben nu al bang wat er gebeurd als jouw pully er op zit en mijn blok gewisseld is.. wat dan?
Ik blijf aan het klussen! Ooit krijg ik het nog eens een keer in de vingers

Ben nu al bang wat er gebeurd als jouw pully er op zit en mijn blok gewisseld is.. wat dan?

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dan zal er vast weer eentje in de soep lopen
Kwestie van tijd....
Ooh, en er was ook nog zoiets als de maasrit, misschien moeten we ons daar maar eens over buigen.

Kwestie van tijd....
Ooh, en er was ook nog zoiets als de maasrit, misschien moeten we ons daar maar eens over buigen.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nu al? Neeeeeh!sander_r53 schreef:Ooh, en er was ook nog zoiets als de maasrit, misschien moeten we ons daar maar eens over buigen.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je hebt gelijk, alles op z'n tijd 

Onze sponsors