Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

04 mar 2013, 17:11

Vooral de koplamp mod :mrgreen:
Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

04 mar 2013, 19:35

Even over die pulleywissel..

Wanneer de spanning van de tensioner af is, is het dan al mogelijk de pulley te wisselen?
In deze stand dus (pin op stand 2, gele pijl):
Afbeelding

Moet ik niet de tensioner er er helemaal afhalen, aangezien hij erg dicht op de pulley blijft zitten zoals hier te zien is:
Afbeelding

Wellicht is het alleen noodzakelijk bij originele pulley de tensioner te demonteren om zo een pulleytrekker te kunnen gebruiken.

Am I right?
Experts?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

04 mar 2013, 21:29

Met een schroefpulley kun je de tensioner laten zitten maar de riem moet er natuurlijk af dus de tensioner moet ingedrukt zijn zoals op je eerste foto te zien is.

Bij de originele pulley moet de tensioner er af maar dan nog kun je pech hebben dat de originele pulley er niet af wil, die kan erg vast zitten.
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1636
Lid geworden op: 27 okt 2011, 11:28

04 mar 2013, 22:10

'Makkelijkste' is de charger er even afhalen.

Anders I agree with Berthil
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

04 mar 2013, 22:53

Nou Sander bij mijn weten heb je al een 15% erop gehad,dus geen gelul meer met de oem pulley..

Gewoon de oude eraf,of die is er al af ja?

Gewoon zoals in foto 1 en de nieuwe erop.Zeker opletten met de uitlijning van de pulley,anders heb je veel meer kans dat je riem binnen de kortste keren aan flarden ligt.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

04 mar 2013, 23:09

Ik heb er inderdaad al een schroefpulley op zitten.
Voor de zekerheid wilde ik de bevestiging of ik de tensioner kon laten zitten.
't Is me nu duidelijk...

De juiste uitlijning is zeker alleen te meten t.o.v. de idler(tension) pulley ?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

05 mar 2013, 17:01

Ik dacht dat je die gewoon kon laten zitten MAAR dat het dan wel lastig is om de boutjes goed vast te zetten, en dat wil je dit keer wel doen ;)

Tip; Rode loctite
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

05 mar 2013, 20:44

Ja deze keer absoluut loctite (als dat de vorige keer er nog niet op zat)

Vandaag wat voorwerk gedaan.
Nu is het alleen nog wachten op Richard zaterdag met de tensioner-tool.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hier zit nog wat maasrit onder de filterbak.
Ik weet nu waar mijn startmotor-contactprobleem vandaan kwam ;)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

07 mar 2013, 21:53

Afbeelding

Pakketje van Marcel binnen... nu binnenkort eens een diverter maken waar die sticker op kan.. :)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

07 mar 2013, 22:15

Whoop-whoop!
Ik blijf aan het klussen! Ooit krijg ik het nog eens een keer in de vingers :P hahaha

Ben nu al bang wat er gebeurd als jouw pully er op zit en mijn blok gewisseld is.. wat dan? :o
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

07 mar 2013, 22:26

Dan zal er vast weer eentje in de soep lopen ;)
Kwestie van tijd....

Ooh, en er was ook nog zoiets als de maasrit, misschien moeten we ons daar maar eens over buigen.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

07 mar 2013, 22:50

sander_r53 schreef:Ooh, en er was ook nog zoiets als de maasrit, misschien moeten we ons daar maar eens over buigen.
Nu al? Neeeeeh!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

07 mar 2013, 23:04

Je hebt gelijk, alles op z'n tijd ;)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara

Terug naar “Show your ride”